Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu
25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.
Pokud jste již viděli film „Avengers: Age of Ultron”, pak jste si jistě v jeho závěru všimli, že Tony Stark alias Iron Man v závěru vytáhne z kapsy dálkové ovládání, stiskne tlačítko a záhy má po boku své Audi R8. Technologie autonomního řízení však již zdaleka není jen záležitostí stříbrného plátna, nýbrž stále více zavání realitou. O tom se nás ostatně snaží přesvědčit i samotná automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, která momentálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji představila právě model R8 e-tron osazený autopilotem.
Jde tak již o třetí koncept Audi, který k řízení nepotřebuje žádnou osobu za volantem. Používá přitom plejádu radarových nebo ultrazvukových senzorů, nový typ laserového skeneru a řadu video kamer, které souhrnně odesílají data do centrální řídicí jednotky zFAS. Ta následně zformuje digitální obraz veškerého okolí, který vůz používá při samotném pohybu. Zda ale jde o zcela bezpečnou techniku, to nám nejspíše dokáže až čas.
Ačkoliv šéf vývoje značky Dr. Ulrich Hackenberg uvádí, že systém je připraven na sériovou výrobu, hned tak jej v běžném provozu neuvidíme. Jako první totiž bude technologií autonomního řízení vybavena nová generace Audi A8. Právě kvůli ní ale bylo původně plánované představení vozu odloženo, a tak vůz uvidíme až v roce 2017. Dá se přitom předpokládat, že daný čas bude automobilka věnovat dalšímu testování, což je tak trochu v rozporu s onou připraveností.
Dalším sporným bodem je legislativa, která se během dvou let dozajista nezmění, ponechá ale zřejmě na stole jen nezodpovězené otázky, vozy řízené „sebou samými” nezakazuje. Tyto okolnosti ale již nyní ponechme stranou a jen dodejme, že vyjma autonomního řízení se Audi R8 e-tron pyšní elektromotory, které generují 462 koní a 920 Nm. Díky tomu vůz pokoří stovku za 3,9 sekundy, přičemž na jedno dobití zvládne urazit až 450 km. To jsou však již zcela sériové parametry této verze.












Audi R8 e-tron s autopilotem debutovalo na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins