Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 2015: nová generace zhubne až o 59 kg, hlavně díky karbonu
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace německého supersportu dorazí s výkonnějšími motory a nižší hmotností. Velmi pravděpodobně ale přijde o manuální převodovku.
V poslední době se zmiňujeme především o příchodu nového Lamborghini Cabrera. To však do prodeje nedorazí samotné, neboť v těsném závěsu má následovat také stroj se čtyřmi kruhy ve znaku, tedy druhá generace Audi R8. Ta i přes řadu sdílených komponentů dostane svůj unikátní řidičský charakter, který přitom bude souviset zejména s karbonovou dietou, o níž se na autosalonu v Los Angeles rozpovídal šéf technického oddělení značky Ulrich Hackenberg.
Zatímco stávající generace vybavená osmiválcem váží 1 660 kg, nové R8 by mělo vážit jen něco okolo 1,6 tuny. Hackenberg totiž naznačil, že karbonové panely podlahy a středový tunel shodí přibližně 50 až 59 kilogramů. Počítat tedy můžeme s podstatným zrychlením, neboť 4,2litrový motor má nově produkovat přibližně 450 koní, cca o třicet více než dnes. Díky tomu by se poměr výkonu a hmotnosti změnil ze současných 253 koní na tunu na budoucích 281 k/t.
Obdobný posun lze očekávat u desetiválcového modelu, který v současné době nabízí 525 koní při 1 720 kilech hmotnosti. V příští generaci by však jeho 5,2litrový motor měl produkovat nějakých 570 koní, a tak se zrychlení z klidu na stovku přiblíží třem sekundám - o trochu výkonnější a zřejmě ještě lehčí Lamborghini Cabrera by tuto metu dokonce mohlo pokořit.
U obou modelů se pak dá očekávat standardní pohon všech kol, který stoprocentně doplní dvouspojkový automat. O manuálu se však Hackenberg nechtěl příliš vybavovat, což dost možná naznačuje jeho konec. Uvidíme tedy v polovině příštího roku, čím nás Audi překvapí.
Nová generace Audi R8 bude samozřejmě k mání i jako Spyder. Ten však dorazí o poznání později
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva