Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 e-tron: chystá se velké elektrické SUV, chce konkurovat Tesle Model X
5.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi chce do svého největšího SUV namontovat techniku R8 e-tron, ale ujet má až 590 km na jedno nabití. Jak, to zatím možná neví ani samo Audi.
O plánovaném Audi Q8 jste si u nás již mohli přečíst, proto jen v rychlosti zmiňme, že má být konkurentem nového Range Roveru a má být kromě SUV zároveň také zvednutým kombíkem, jakýmsi A8 Allroad. Pod kapotou si má najít místo benzínová V8 se dvěma turbodmychadly a jistě také nějaké diesely, nejspíš o šesti a osmi válcích, a pravděpodobně také plug-in hybrid. V plánu je i ostrá verze SQ8.
Kromě toho však má vlajkovou loď SUV od Audi hnát také elektromotor. V plánu prý je verze e-tron, která má přijít v roce 2017 a má odlákat zákazníky připravovanému SUV Tesla Model X. Klíčovým prodejním tahákem má být dojezd až 590 km bez použití jakéhokoliv generátoru elektřiny - zdrojem šťávy mají být pouze baterie.
Pohonné ústrojí má pocházet z Audi R8 e-tron, jehož dva elektromotory dávají celkem 376 koní a kapacita baterií má stačit na 400 km. I toto číslo vypadá hodně nereálně, natož když k němu přidáte ještě 190 km navrch v autě podstatně větší velikosti i hmotnosti. Vůz kategorie SUV nejspíš bude mít menší problém s bateriemi navíc, konkrétní kapacita je odhadována na nejméně 80 kWh, tedy tolik, kolik má mít zmíněné SUV Tesly. Jenže i to je ekvivalent jen něco málo přes 30 litrů benzinu, a to na ujetí 590 kilometrů v takhle velkém autě nestačí.
Očekává se také, že vývoj baterií za příští tři roky udělá výrazný posun kupředu - kterážto věta říká, že dojezd 590 km je zatím v podstatě jen přáním automobilky, číslem vyřčeným jen proto, aby Audi Q8 e-tron na papíře vypadalo použitelnější než Tesla Model X s dojezdem 430 km. Nechápejte nás špatně, dojezd přes 500 km je již použitelný a většina elektromobilů dnes zvládne sotva jeho čtvrtinu - jak jej ale Audi dosáhne, zatím zřejmě neví ani ono samo.
Příliš bychom se však nedivili, kdyby k řízení plně naložené Q8 e-tron byl potřeba řidičský průkaz skupiny C právě kvůli obrovské hmotnosti baterií. Otázkou také bude doba nabíjení. Více informací bychom se měli dozvědět s blížící se premiérou Audi Q8, jejíž datum však zatím stále není známé.
Design Audi Q8 zatím není znám, toto jsou starší počítačové ilustrace.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB