Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 e-tron: chystá se velké elektrické SUV, chce konkurovat Tesle Model X
5.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi chce do svého největšího SUV namontovat techniku R8 e-tron, ale ujet má až 590 km na jedno nabití. Jak, to zatím možná neví ani samo Audi.
O plánovaném Audi Q8 jste si u nás již mohli přečíst, proto jen v rychlosti zmiňme, že má být konkurentem nového Range Roveru a má být kromě SUV zároveň také zvednutým kombíkem, jakýmsi A8 Allroad. Pod kapotou si má najít místo benzínová V8 se dvěma turbodmychadly a jistě také nějaké diesely, nejspíš o šesti a osmi válcích, a pravděpodobně také plug-in hybrid. V plánu je i ostrá verze SQ8.
Kromě toho však má vlajkovou loď SUV od Audi hnát také elektromotor. V plánu prý je verze e-tron, která má přijít v roce 2017 a má odlákat zákazníky připravovanému SUV Tesla Model X. Klíčovým prodejním tahákem má být dojezd až 590 km bez použití jakéhokoliv generátoru elektřiny - zdrojem šťávy mají být pouze baterie.
Pohonné ústrojí má pocházet z Audi R8 e-tron, jehož dva elektromotory dávají celkem 376 koní a kapacita baterií má stačit na 400 km. I toto číslo vypadá hodně nereálně, natož když k němu přidáte ještě 190 km navrch v autě podstatně větší velikosti i hmotnosti. Vůz kategorie SUV nejspíš bude mít menší problém s bateriemi navíc, konkrétní kapacita je odhadována na nejméně 80 kWh, tedy tolik, kolik má mít zmíněné SUV Tesly. Jenže i to je ekvivalent jen něco málo přes 30 litrů benzinu, a to na ujetí 590 kilometrů v takhle velkém autě nestačí.
Očekává se také, že vývoj baterií za příští tři roky udělá výrazný posun kupředu - kterážto věta říká, že dojezd 590 km je zatím v podstatě jen přáním automobilky, číslem vyřčeným jen proto, aby Audi Q8 e-tron na papíře vypadalo použitelnější než Tesla Model X s dojezdem 430 km. Nechápejte nás špatně, dojezd přes 500 km je již použitelný a většina elektromobilů dnes zvládne sotva jeho čtvrtinu - jak jej ale Audi dosáhne, zatím zřejmě neví ani ono samo.
Příliš bychom se však nedivili, kdyby k řízení plně naložené Q8 e-tron byl potřeba řidičský průkaz skupiny C právě kvůli obrovské hmotnosti baterií. Otázkou také bude doba nabíjení. Více informací bychom se měli dozvědět s blížící se premiérou Audi Q8, jejíž datum však zatím stále není známé.
Design Audi Q8 zatím není znám, toto jsou starší počítačové ilustrace.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva