Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q8 2018: mix SUV a sportovního kupé se odhaluje na prvních obrázcích
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný model Audi se v Detroitu ukáže jako koncept, produkční verze je ale již za dveřmi. Ohromit chce vzhledem, luxusem i výkonem.
Letošek se možná již chýlí ke konci, nicméně hned s krajem nového roku zde máme autosalon v Detroitu. Není proto překvapivé, že se automobilky neponořily do vánoční nálady, ale naopak začínají přitápět pod kotlem. Kupříkladu takové Audi momentálně skrze magazín Die Welt zveřejnilo první ilustrace a informace, jenž se týkají chystaného SUV Q8. To se v Detroitu ukáže ve formě konceptu, nicméně produkční verzi lze očekávat maximálně do dvou let.
Q8 je jedním z prvních projektů šéfdesignéra Marca Lichteho u Audi. Portfoliu značky přitom bude kralovat po boku nové generace A8, se kterou můžeme počítat již v příštím roce. Oba vozy mají sdílet hlavně interiér, který bude prakticky zcela oproštěn od konvenčních tlačítek - ty poslouží pouze k ovládání parkovacího asistentu a výstražných světel, vše ostatní zařídí dotykové displeje. Doplní je přitom digitální přístrojový štít.
Tato koncepce má novinky oddělit od starších Audi a signalizuje příchod nové generace vozů, které podle Lichteho představí „zcela nový operační koncept, jenž se obejde bez tlačítek. Všechny ostatní modely budou tento základní princip následovat.“ Mimo to se máme u každého vozu dočkat vlastního vizuálního charakteru, který tak aktuálně již velmi početnou produkci značky pomůže lépe separovat.
„Podle některých zákazníků jsme postrádali nutnou diferenciaci mezi vozy. To se v budoucnu změní. Každé nové Audi bude mít svůj charakter a zvýrazní jej skrze svůj formální designový jazyk - jak v rámci exteriéru, tak v případě interiéru,“ dodává k tématu Lichte. Je však otázkou, jak moc mu můžeme věřit, neboť momentálně nový koncept kráčí ve stopách loňského „Q6“.
Rozdíly jsou ovšem jasně patrné v oblasti čelní masky, která je nadmíru agresivně stylizovaná nejen na ilustracích, ale rovněž v reálu. Je samozřejmě nutné se ptát, jak tomu bude u produkčního modelu, nicméně s určitým dynamičtějším pojetím než u Audi Q7 bychom počítat měli. Lichte totiž novinku popisuje jako křížence mezi tradičním SUV a sportovním kupátkem.
Novinka tedy najede na vlnu, na které se již vezou BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe. Ve srovnání s nimi ale bude větší, dražší a nabušená luxusní výbavou i špičkovými technologiemi. Jako taková tedy zamíří i do teritoria sesterského Bentley Bentayga či Porsche Cayenne, se kterými bude sdílet - stejně jako s Q7 - modulární platformu MLB Evo.
Prostor pod kapotou je momentálně zahalen tajemstvím, byť nápis E-tron na několika místech je jednoznačný. U konceptu lze tedy očekávat hybridní či zcela elektrické ústrojí, které se nejspíše v modifikované formě objeví také u produkční verze. Kromě toho lze počítat také s novou generací přeplňovaných šestiválců a osmiválců.
Dále je reálný příchod verze SQ8, která by stejně jako SQ7 dostala do vínku čtyřlitrový turbodiesel s elektrickým kompresorem a jenž by tak nabízela minimálně 435 koní a 900 Nm. A mluví se také o provedení RS Q8, jehož benzinový V8 by vyprodukoval zhruba 600 koní. Tato varianta by ale dorazila nejdříve na sklonku dekády.
Základní modely ovšem máme v showroomech očekávat v roce 2018, přičemž stejně jako nová A8 nabídnou jistou formu autonomního řízení. Nic bližšího ale již momentálně nemůžeme dodat, chytřejší ovšem budeme nejpozději 9. či 10. ledna, kdy autosalon v Detroitu otevírá své brány pro odbornou veřejnost.
Šéfdesignér Marc Lichte poodhalil nový koncept Audi Q8 v reálu...
...i na oficiálních ilustracích
Zdroj: Die Welt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva