Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra

Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra

16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.

Jako by nestačila uniformní tvář vozů Audi, automobilka systematicky doplňuje své modely o světlomety, které obsahují LE diody. Omlazená Q7 není žádnou výjimkou, zadní světlomety jsou kompletně z LED, přední, pokud si připlatíte za xenony, jsou lemovány po celém obvodu LED, které plní úlohu světel pro denní svícení. Také směrové ukazatele jsou z LED.

Tradiční omlazovací balíček obsahuje novou paletu barev, upravený tvar předních a zadních nárazníků, bočních prahů a přidává také více chromovaných doplňků.

Interiér byl vylepšen o světelné panely ve dveřích, pojmenované Ambient Light, které osvětlují i část palubní desky před spolujezdcem. Multimediální systém MMI byl osazen větším displejem a představuje se už ve své třetí generaci. Pyšní se vyšší mírou intuitivity, přesnější hlasové povely či trojrozměrné zobrazení v navigaci.

Bezpečnost zajistí například adaptivní tempomat s radarovým snímáním, který reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard.

Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém „Lane Assist” s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém „Side Assist” hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Radarová čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec parkovací asistent "Parking system advanced" usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.

Nabídka motorů čítá čtyři vznětové a dva zážehové. Benzin spalující jednotky jsou zastoupeny kubaturou 3,6 l FSI V6 s výkonem 280 koní (208 kW) a 360 N.m točivého momentu a 4,2 l FSI V8 s výkonem 350 koní (257 kW) 440 N.m točivého momentu.

Za naftovou skupinu účinkuje objem 3,0 l TDI s výkonem 240 koní (176 kW) a 550 N.m točivého momentu, zároveň se chlubí spotřebou 9.1l/100 km. Tento motor je k dostání ještě ve verzi Clean Diesel a je vybaven systémem recirkulace výfukových plynů a DeNOx katalyzátorem. Jeho spotřeba je 8,9 l na 100 km. Jednotka o objemu 4,2 l V8 TDI se pochlubí taktéž nižší spotřebou s rozsahem 9,9 l až 11,1 l. Výkon motoru činí 340 koní (250 kW) a 760 N.m točivého momentu.

Do hry se s omlazenou verzi vrací také pohonná jednotka V12 TDI, s níž jsme se měli možnost okusit masivních 500 koní (368 kW) a šílených 1000 N.m točivého momentu. Ukazatele výkonnosti pro toto monstrum činí 0-100 km/h za čas 5,5 sekundy.


Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 1 - audi_q7_facelift_2009_03Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 2 - audi_q7_facelift_2009_08Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 3 - audi_q7_facelift_2009_04Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 4 - audi_q7_facelift_2009_15Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 5 - audi_q7_facelift_2009_09Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 6 - audi_q7_facelift_2009_21Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 7 - audi_q7_facelift_2009_10Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 8 - audi_q7_facelift_2009_09Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 9 - audi_q7_facelift_2009_07Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 10 - audi_q7_facelift_2009_19Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 11 - audi_q7_facelift_2009_20Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 12 - audi_q7_facelift_2009_18

Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 13 - audi_q7_facelift_2009_02Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 14 - audi_q7_facelift_2009_01Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 15 - audi_q7_facelift_2009_06Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra - 16 - audi_q7_facelift_2009_11

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.