Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q7 facelift: decentní omlazení německého obra
16.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi představilo omlazenou verzi mamutího SUV s označením Q7. Novinka sebou přináší více show v podobě záplavy LED na obou koncích a papírově menší spotřebu paliva.
Jako by nestačila uniformní tvář vozů Audi, automobilka systematicky doplňuje své modely o světlomety, které obsahují LE diody. Omlazená Q7 není žádnou výjimkou, zadní světlomety jsou kompletně z LED, přední, pokud si připlatíte za xenony, jsou lemovány po celém obvodu LED, které plní úlohu světel pro denní svícení. Také směrové ukazatele jsou z LED.
Tradiční omlazovací balíček obsahuje novou paletu barev, upravený tvar předních a zadních nárazníků, bočních prahů a přidává také více chromovaných doplňků.
Interiér byl vylepšen o světelné panely ve dveřích, pojmenované Ambient Light, které osvětlují i část palubní desky před spolujezdcem. Multimediální systém MMI byl osazen větším displejem a představuje se už ve své třetí generaci. Pyšní se vyšší mírou intuitivity, přesnější hlasové povely či trojrozměrné zobrazení v navigaci.
Bezpečnost zajistí například adaptivní tempomat s radarovým snímáním, který reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard.
Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém „Lane Assist” s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém „Side Assist” hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Radarová čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec parkovací asistent "Parking system advanced" usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.
Nabídka motorů čítá čtyři vznětové a dva zážehové. Benzin spalující jednotky jsou zastoupeny kubaturou 3,6 l FSI V6 s výkonem 280 koní (208 kW) a 360 N.m točivého momentu a 4,2 l FSI V8 s výkonem 350 koní (257 kW) 440 N.m točivého momentu.
Za naftovou skupinu účinkuje objem 3,0 l TDI s výkonem 240 koní (176 kW) a 550 N.m točivého momentu, zároveň se chlubí spotřebou 9.1l/100 km. Tento motor je k dostání ještě ve verzi Clean Diesel a je vybaven systémem recirkulace výfukových plynů a DeNOx katalyzátorem. Jeho spotřeba je 8,9 l na 100 km. Jednotka o objemu 4,2 l V8 TDI se pochlubí taktéž nižší spotřebou s rozsahem 9,9 l až 11,1 l. Výkon motoru činí 340 koní (250 kW) a 760 N.m točivého momentu.
Do hry se s omlazenou verzi vrací také pohonná jednotka V12 TDI, s níž jsme se měli možnost okusit masivních 500 koní (368 kW) a šílených 1000 N.m točivého momentu. Ukazatele výkonnosti pro toto monstrum činí 0-100 km/h za čas 5,5 sekundy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva