Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel

Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel

23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová verze německého SUV spáruje třílitrový diesel s elektromotorem. Výkon tak naroste na 374 koní, žíznivost pro změnu má klesnout na 1,7 l/100 km.

Novou generaci Audi Q7 jsme si mohli představit již na sklonku loňského roku, přičemž virtuální premiéra předcházela výstavnímu debutu na lednovém autosalonu v Detroitu. Nyní tak můžeme jen čekat na české ceny, za které se budou prodávat modely 3,0 TFSI a 3,0 TDI. Kromě nich má ovšem v příštím roce dorazit také hybridní provedení e-tron, které spáruje onen třílitrový šestiválcový turbodiesel s elektromotorem.

Díky kolegům z Motor.es ale došlo k odhalení základních parametrů již nyní, i když mnohé z nich již známe od samotného představení. Pokud k tomu navíc přidáme aktuálně prozrazená data, pak si o novince můžeme udělat vcelku slušný obrázek. Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen se krátce zastavíme u vzhledu. Ten se od standardního provedení vůbec neliší, povšimnout si můžeme jen jiného designu litých kol.

V rámci mechaniky pak lze zmínit tolik, že diesel bude produkovat 258 koní, zatímco elektromotor přispěje dalšími 128. Celkový výkon soustavy tak vyšplhá na 374 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z klidu na stovku za rovných 6 sekund. V čistě elektrickém režimu pak Audi Q7 e-tron zvládne urazit 58 kilometrů, přičemž onen sprint pokoří o jednu desetinu pomaleji než v hybridním módu.

Zatímco přitom tyto údaje jsou při pohledu na 17,3kilowatthodinovou kapacitu baterií vcelku reálné, spotřeba je z opravdu vzdálené říše fantazie. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž zmiňuje 1,7litrový průměr, což je opravdu razantní pokles vůči standardnímu dieselovému modelu, který jezdí za 5,7 l/100 km. I tato hodnota přitom zavání spíše laboratořemi - pánové z Ingolstadtu zjevně studovali v Ampérově.

Dieselový model se navíc může alespoň pochlubit hmotností sníženou na 1 995 kg, u hybridního modelu ale s příchodem elektromotoru a baterií lze počítat s daleko vyšší hodnotou. Pokud tento fakt následně skloubíme s realitou, že Q7 e-tron po oněch 58 kilometrech dojde „šťáva“, pak není třeba doktorátu, abyste si spočítali, že těžší model bude sotva úspornější než ten lehčí.

Žádná další data momentálně k dispozici nejsou, dodat tak můžeme pouze tolik, že hybridní ústrojí sice počítá s rekuperací brzdné energie, ta ale stoprocentně nebude tak účinná, aby vám každých 100 kilometrů ony baterie zcela nabila. Jak jsme ovšem zmínili výše, na ověření si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 1 - Audi Q7 e-tron 2015 unik prvni foto
Audi Q7 e-tron odhalilo své parametry...

Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 2 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 01Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 3 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 02Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 4 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 03Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 5 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 04Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 6 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 05Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 7 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 06Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 8 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 07Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 9 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 08Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 10 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 09Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 11 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 10Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 12 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 11Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 13 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 12Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 14 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 13Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 15 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 14Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 16 - Audi Q7 2015 prvni oficialnisada 15Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 17 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 16Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 18 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 17Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 19 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 18Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 20 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 19Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 21 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 20Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 22 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 21Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 23 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 22Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 24 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 23Audi Q7 e-tron: unikla podoba i specifikace, spotřebu nafty mu uvěří jen Brusel - 25 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 24
...po stránce vizuální však k výraznému odklonu nedojde

Zdroj: Motor.es

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše