Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q6 se odhaluje jako koncept C-BEV, září světly s OLED
29.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka čtyř kruhů dostane do vínku nejen OLEDky, ale také agresivní stylizaci a trojici elektromotorů, která vygeneruje alespoň 500 koní.
O modelu Q6 začalo Audi poprvé mluvit již před čtyřmi lety. V roce 2012 si daný název nechalo zaregistrovat, pročež bylo docela pravděpodobné, že stylové SUV dostaneme. Otázkou byl spíše čas příchodu na trh, který se aktuálně začíná rýsovat lépe než kdy dříve. Na autosalonu ve Frankfurtu totiž německá automobilka odhalí koncept C-BEV, který je přímou předzvěstí dlouho očekávané novinky. Ta by tedy do prodeje mohla zamířit někdy v druhé půli roku 2018.
Momentálně je ovšem velmi těžké říci, co z technologií odhalených v hesenské metropoli na sto procent zamíří do reality. Koncept C-BEV je totiž popisován jako vůz s „nulovými emisemi“, což jen naznačuje přítomnost elektromotorů pod kapotou. Taková verze samozřejmě budek mání rovněž, zejména kvůli chystané Tesle Model X, nicméně nejspíše dorazí až po standardních variantách, tedy zřejmě až na sklonku dekády.
To se ovšem již pohybuje na velmi tenkém ledě spekulací, neboť je naopak možné, že Audi z modelu Q6 e-tron udělá demonstrátora nových technologií a pustí jej do prodeje ihned. Ať však již vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že novinka dostane do vínku celou řadu nových technologií včetně systému autonomního řízení, které se představí s chystanou vlajkovou lodí A8. Ta bude totiž k mání již o rok dříve.
Stejně jako limuzína bude také SUV postaveno na modulární platformě MLB Evo, ovšem na její zkrácené verzi. Rozměrově totiž půjde vůz spřízněný s Audi Q5, ovšem s mnohem stylovějším zevnějškem. Očekávat máme zkosenější čelní okno, nižší střešní linii a celkově poněkud přidřepnutější karoserii. Kromě větší agresivity se přitom exteriér bude pyšnit příkladnou aerodynamikou s Cd nižším než 0,30.
Než se přitom zadíváme pod kapotu, jen dodáme, že koncept C-BEV bude vzadu jako první Audi osazen novými organickými diodami, která by měla poskytnout „bezprecedentní úroveň stejnorodého světelného paprsku, což otevírá dveře designovému týmu k návrhu jakéhokoliv tvaru“. Dá se tedy předpokládat, že zejména v této oblasti Audi od sebe oddělí jednotlivé modely.
Zpět ale k samotným diodám, kdy každá bude tvořena dvěma elektrodami (alespoň jedna musí být čirá). Mezi nimi pak bude usazeno několik vrstev organických polovodičů s tloušťkou pouhé jedné tisíciny milimetru, které bude napájet proud o velmi nízkém napětí. Tím dojde k úspoře energie, přičemž barva každé diody bude záviset na molekulárním složení světelného zdroje.
Audi přitom počítá s tím, že do budoucna se OLEDky neobjeví pouze na zadních světlometech, ale budou formovat také ty směrové a brzdové. Je však potřeba, aby narostla hustota světelného paprsku. To je však jen otázka času, momentálně totiž organické diody již zvládnou kromě souměrnějšího paprsku rovněž různorodé utlumování světla či jeho intenzity.
Tím ale exteriér konceptu C-BEV, potažmo chystaného Audi Q6, můžeme považovat prozatím za probraný. Zamíříme tedy pod kapotu, kde se bude nacházet hned trojice elektromotorů. Ta by měla produkovat přinejmenším 500 koní a 677 Nm, což by i těžkému SUV mělo postačit na sprint na stovku pod čtyři sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h.
Paket lithium-iontových baterií o minimální kapacitě 90 kWh by měl být zakomponován do spodní části platformy, k omezení zavazadlového prostoru tedy nedojde. Navíc by se novinka měla pochlubit nízko položeným těžištěm a tedy dostatečně zajímavými jízdními vlastnostmi. Tedy pokud něco takového lze od elektrického SUV očekávat.
Zmiňovaná kapacita by chystanému Audi Q6 měla vystačit na 500 km, pokryt tedy bude zhruba stejný dojezd jako v případě americké Tesly. Zmínit pak již můžeme pouze tolik, že první z oněch tří elektromotorů bude součástí převodovky a najdeme jej vpředu, zatímco dva zbývající budou usazeny na zadní nápravě poblíž každého kola.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Audi se ve Frankfurtu pochlubí konceptem C-BEV, který je předobrazem chystaného SUV Q6
Jedním z definujících prvků konceptu i produkční verze budou nová zadní světla z organických diod
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 4 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 7 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 9 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry