Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q6 se odhaluje jako koncept C-BEV, září světly s OLED
29.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka čtyř kruhů dostane do vínku nejen OLEDky, ale také agresivní stylizaci a trojici elektromotorů, která vygeneruje alespoň 500 koní.
O modelu Q6 začalo Audi poprvé mluvit již před čtyřmi lety. V roce 2012 si daný název nechalo zaregistrovat, pročež bylo docela pravděpodobné, že stylové SUV dostaneme. Otázkou byl spíše čas příchodu na trh, který se aktuálně začíná rýsovat lépe než kdy dříve. Na autosalonu ve Frankfurtu totiž německá automobilka odhalí koncept C-BEV, který je přímou předzvěstí dlouho očekávané novinky. Ta by tedy do prodeje mohla zamířit někdy v druhé půli roku 2018.
Momentálně je ovšem velmi těžké říci, co z technologií odhalených v hesenské metropoli na sto procent zamíří do reality. Koncept C-BEV je totiž popisován jako vůz s „nulovými emisemi“, což jen naznačuje přítomnost elektromotorů pod kapotou. Taková verze samozřejmě budek mání rovněž, zejména kvůli chystané Tesle Model X, nicméně nejspíše dorazí až po standardních variantách, tedy zřejmě až na sklonku dekády.
To se ovšem již pohybuje na velmi tenkém ledě spekulací, neboť je naopak možné, že Audi z modelu Q6 e-tron udělá demonstrátora nových technologií a pustí jej do prodeje ihned. Ať však již vše dopadne jakkoliv, jisté je tolik, že novinka dostane do vínku celou řadu nových technologií včetně systému autonomního řízení, které se představí s chystanou vlajkovou lodí A8. Ta bude totiž k mání již o rok dříve.
Stejně jako limuzína bude také SUV postaveno na modulární platformě MLB Evo, ovšem na její zkrácené verzi. Rozměrově totiž půjde vůz spřízněný s Audi Q5, ovšem s mnohem stylovějším zevnějškem. Očekávat máme zkosenější čelní okno, nižší střešní linii a celkově poněkud přidřepnutější karoserii. Kromě větší agresivity se přitom exteriér bude pyšnit příkladnou aerodynamikou s Cd nižším než 0,30.
Než se přitom zadíváme pod kapotu, jen dodáme, že koncept C-BEV bude vzadu jako první Audi osazen novými organickými diodami, která by měla poskytnout „bezprecedentní úroveň stejnorodého světelného paprsku, což otevírá dveře designovému týmu k návrhu jakéhokoliv tvaru“. Dá se tedy předpokládat, že zejména v této oblasti Audi od sebe oddělí jednotlivé modely.
Zpět ale k samotným diodám, kdy každá bude tvořena dvěma elektrodami (alespoň jedna musí být čirá). Mezi nimi pak bude usazeno několik vrstev organických polovodičů s tloušťkou pouhé jedné tisíciny milimetru, které bude napájet proud o velmi nízkém napětí. Tím dojde k úspoře energie, přičemž barva každé diody bude záviset na molekulárním složení světelného zdroje.
Audi přitom počítá s tím, že do budoucna se OLEDky neobjeví pouze na zadních světlometech, ale budou formovat také ty směrové a brzdové. Je však potřeba, aby narostla hustota světelného paprsku. To je však jen otázka času, momentálně totiž organické diody již zvládnou kromě souměrnějšího paprsku rovněž různorodé utlumování světla či jeho intenzity.
Tím ale exteriér konceptu C-BEV, potažmo chystaného Audi Q6, můžeme považovat prozatím za probraný. Zamíříme tedy pod kapotu, kde se bude nacházet hned trojice elektromotorů. Ta by měla produkovat přinejmenším 500 koní a 677 Nm, což by i těžkému SUV mělo postačit na sprint na stovku pod čtyři sekundy a nejvyšší rychlost 250 km/h.
Paket lithium-iontových baterií o minimální kapacitě 90 kWh by měl být zakomponován do spodní části platformy, k omezení zavazadlového prostoru tedy nedojde. Navíc by se novinka měla pochlubit nízko položeným těžištěm a tedy dostatečně zajímavými jízdními vlastnostmi. Tedy pokud něco takového lze od elektrického SUV očekávat.
Zmiňovaná kapacita by chystanému Audi Q6 měla vystačit na 500 km, pokryt tedy bude zhruba stejný dojezd jako v případě americké Tesly. Zmínit pak již můžeme pouze tolik, že první z oněch tří elektromotorů bude součástí převodovky a najdeme jej vpředu, zatímco dva zbývající budou usazeny na zadní nápravě poblíž každého kola.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Audi se ve Frankfurtu pochlubí konceptem C-BEV, který je předobrazem chystaného SUV Q6
Jedním z definujících prvků konceptu i produkční verze budou nová zadní světla z organických diod
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva