Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q3 a RS Q3 2015: facelift přinesl hranatější příď a až 340 koní
6.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší crossover Audi v polovině své éry prošel modernizací. Přinesla vesměs očekávané změny.
Kompaktní SUV ingolstadtské automobilky, respektive nejmenší crossover Q3 se dostal do prodeje na sklonku roku 2011. Do příchodu nové generace, která by se nám měla představit někdy v roce 2018, ještě zbývá dost času, a tak přichází na řadu facelift stávajícího provedení. Pokud znáte obvyklý obsah programu omlazení jednotlivých produktů koncernu VW Group, pak vás asi nepřekvapíme ani tentokrát. Pojďme se ale přesto podívat, co si pro nás u čtyř kruhů na prosinec připravili.
Předně je dobré vědět, že modernizací souběžně prochází nejen standardní vydání Q3, ale také jeho nejsportovnější verze RS. Obě mají primárně společný nový výraz předních partií v čele s novou maskou chladiče, která je vizuálně propojena se světlomety jejím chromovaným orámováním - vše dává přídi poněkud hranatější vzhled. Pod drobnohledem se ocitají také nárazníky, které mají za úkol vůz opticky rozšířit a mezi novinkami najdeme rovněž nové exteriérové linie. Těm dominuje na snímcích zobrazený S line paket s větší mírou lakování nárazníků, což poznáte zejména při pohledu na záď.
Když už jsme u exteriéru, zmíníme se nových xenonových světlometech Plus s LED na denní svícení a také o plně LEDkové variantě, která doplní nejlépe koncové svítilny se stejnou technikou. Ty používají nové blikače a postupně se rozsvěcujícím pásem diod od středu vozu do směru, kam odbočujete. Aby toho nebylo málo, LED budou zajišťovat také osvětlení kabiny, ve které se objevují přepracovaná sedadla s elektrickým nastavením. Pobyt na palubě ale bude v největší míře zpestřovat celá řada nových asistenčních systémů.
Mezi nimi najdeme například upozornění na vozy v mrtvém úhlu, dále systém kontroly a udržování v jízdním pruhu, kameru monitorující dopravní značky a nakonec i modernizovaný systém MMI sloužící kromě navigace také k připojení na internet a k vytvoření WiFi hotspotu pro další mobilní zařízení posádky (služby Audi connect). Do 460litrového zavazadelníku navíc bude možné objednat nová řešení k zajištění nákladu.
Ty nejrapidnější změny však můžeme bezpečně očekávat pod kapotou, kde se objevují tři zážehové motory TFSI a také tři verze jednotek TDI. Ve všech případech (tedy až na RS Q3) se jedná o turbodmychadelm přeplňované čtyřválce, přičemž po faceliftu u nich klesly emise CO2 až o 17 procent a splňují nově emisní normu Euro 6. Základem je přitom jednotka 1,4 TFSI s funkcí COD (odpojování válců při nízkém zatížení), která přední nápravě poskytuje 150 koní (110 kW) a v ekologičtějším provedení ultra chce jezdit jen za 5,5 l/100 km.
Silnější 2,0 TFSI nabízí výkon necelých 180 koní (132 kW) a výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol by ráda konzumovala jen 6,5 l/100 km. Jeho silnější verze s 220 koňmi (162 kW) pak vykazuje průměrnou spotřebu od 6,6 l/100 km. Mezi naftovými motory se jakožto základ vznětové nabídky objeví 2,0 TDI clean diesel se 110 kW (150 koňmi) se spotřebou 4,6 l/100 km, po boku verze ultra, která hodnotu vyjadřující apetit snížila až na 4,4 l/100 km.
Dále budou k mání i 2,0 TDI s pohonem quattro a výkonem 150 či 184 koní (135 kW), které nebudou konzumovat podle Audi více než 5,7 l/100 km. Jako daleko šťavnatější se však jeví RS Q3, která spolu s modernizovanou pětiválcovou benzinovou jednotkou 2,5 TFSI dostala o 30 koní a 30 Nm více než dosud. V jejím případě bude zajímavější sledovat zrychlení z klidu na stovku za 4,8 sekundy (maximální rychlost je omezena na 250 km/h) a i velmi dobrou pružnost ve všech rychlostech. Také kvůli pohonu quattro a sedmistupňové převodovce S tronic se u ní spotřeba usadila výše, na 8,4 l/100 km, o reálný údaj ale ani tak nepůjde.
Zajímavostí nejsilnějšího modelu je rovněž výfuková klapka, která bude z tichého a rychlého vozu zuřící a prskající záležitost. Je také dobré vědět, že distribuci točivého momentu na obě nápravy zde zajišťuje Haldex 5. generace a že ve standardu má RS devatenáctipalcová kola a osmipístkové brzdy s většími předními kotouči. Adaptivní tlumiče budou za příplatek a to platí také pro některé slabší motorizace. Podvozek u Q3 ale už v základu preferuje pohodlí v ještě větší míře než předtím a vy ho pravděpodobně nejvíce ovlivníte koly, která mu dáte - na výběr budou varianty s průměrem od 16 do 20 palců.
Prodeje faceliftovaného Audi Q3 podle všeho odstartují v únoru příštího roku, přičemž základní cena bude stanovena na 29 600 Euro (zhruba 820 tisíc korun). Nejsilnější RS Q3 pak údajně zamíří do showroomů také ještě na jaře, avšak u ní počítejme s částkou kolem 1,57 milionu korun (56 600 Euro).
Audi Q3 po faceliftu vypadá trošku jinak, zejména se o to starají nové přední partie v čele s maskou protaženou ke světlometům
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.