Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q2 odhaleno, okouzlit chce novým designem a nízkou hmotností
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV váží jen 1 205 kg, pobrat dokáže až 1 050 litrů zavazadel. K mání je se šesti motory a výkony až 190 koní a též pohonem quattro.
Po řadě upoutávek německá automobilka konečně odhalila nové Audi Q2. To by mělo zaujmout mladé řidiče a především zcela nové zákazníky. I díky tomu tu máme trochu odvázanější design, se kterým se váže spousta nových „kudrlinek“. Hlavní pozornost v tomto ohledu poutá kontrastně zbarvený koncový sloupek, který má evokovat boční lamely, kterými se kdysi pyšnilo Audi R8. Povšimnout si můžeme také zcela nové čelní masky s unikátním výpletem či hranatějších světlometů.
O pozornost se hlásí také přední nárazník s výraznými bočními vstupy vzduchu, jejichž tvar se mění v závislosti na zvolené motorizaci a výbavě. Nová světla pak najdeme i vzadu, přičemž integrovány do nich byly i specifické směrovky. Designéři přitom dodávají, že všechny tyto prvky mají vozu dodat robustní vizáž skutečného off-roadu, zároveň však v kombinaci s úzkým bočním prosklením přispívají k navození dojmu sportovního vozu.
Po stránce venkovních rozměrů tu přitom máme menší SUV než Volkswagen Tiguan, přičemž s délkou 4 191 milimetrů zaostává nové Audi Q2 i za spřízněným A3 Sportback. Ve všech ostatních ohledech však již tento model překonává, neboť na šířku mu naměříme 1 794 mm, na výšku pak 1 508 mm. Počítat je přitom možné s rozvorem 2 595 mm, v případě předokolky tu pak máme na poměry SUV velmi nízkou hmotnost 1 205 kilogramů.
Uvnitř novinka nabízí více místa než sesterský hatchback, zejména pak pro hlavu. Za příplatek je možné počítat se zadními sedadly dělenými v poměru 40:20:40, zavazadelník pak pobere 405 až 1 050 litrů. Jeho víko přitom bylo vykrojeno co nejvíce do stran, aby byla zajištěna snadná manipulace s kufry a taškami, doplnit je přitom může elektrické ovládání. My se pak můžeme přesunout do motorového prostoru.
Zpočátku bude nové Audi Q2 k dispozici se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory, jež svým objemem pokrývají škálu od jednoho do dvou litrů. Základem „vonnějších výparů“ je přeplňovaný litrový tříválec TFSI naladěný na 115 koní, který je možné vyměnit za čtyřválec 1,4 TFSI disponující deaktivací poloviny válců. Vrcholem je pak dvoulitrová pohonná jednotka, která produkuje 190 koní.
V případě dieselů je možné vybírat mezi 1,6litrovým a dvoulitrovým objemem, přičemž slabší agregát dává k dobru 115 koní a silnější 150, respektive 190. O jízdní dynamice a spotřebě se značka rozepíše blíže k podzimnímu zahájení prodeje, nyní jen dodává, že standardem je šestistupňový manuál, který lze vyměnit za příplatkový sedmistupňový automat. Ten je základem pro dvoulitry, stejně jako systém quattro.
Také pohon všech kol je samozřejmě u méně objemných motorů možné dokoupit, přičemž jde o systém Haldex počítající primárně s přední nápravou a také vektorováním točivého momentu. Při volbě této technologie přitom dostanete také zadní čtyřprvkovou nápravu. Dále je možné sáhnout po variabilních tlumičích nebo po sportovním podvozku redukujícím světlou výšku o 10 milimetrů.
Audi dále dodává, že stabilizační kontrolu je možné nastavit na off-roadový režim, přičemž vůz v takové chvíli počítá s náročnějšími podmínkami a světlou výšku pro změnu navýší na 200 mm. Standardně dodávané pneumatiky Pirelli P Zero však výraznější výlety do terénu redukují. Ve finále pak z daného výčtu můžeme zmínit ještě progresivní řízení či volbu až pěti jízdních režimů.
Po stránce bezpečnostní lze počítat s přednárazovým systémem, jehož součástí je detekce chodců a autonomní brzdy. Mimo to nechybí semi-autonomní řízení Traffic Jam Assist či adaptivní tempomat, jenž můžete dále doplnit na bázi čelní kamery operujícím monitoringem jízdních pruhů a detekcí dopravního značení. K dispozici je pak rovněž parkovací asistent či varování před překážkami vzadu.
Uvnitř může být nové Audi Q2 vybaveno virtuálním kokpitem či head-up displejem, v jehož rámci je možné počítat s informacemi navigačního nebo multimediálního systému. Dále tu máme kompatibilitu s mobilními telefony či technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, vše pak rámují měkčené plasty, kožené čalounění nebo kontrastní švy.
Veškeré tyto možnosti, ať již standardně dodávané či figurující na seznamu příplatkové výbavy, naznačují, že německé SUV nebude levnou záležitostí. Na ceny je prozatím ještě příliš brzo, nicméně na základ byste si měli připravit více než 600 tisíc korun. U vozů v „plné polní“ pak nebude problémem překročení milionové hranice.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Audi Q2 živě v Ženevě
Nové Audi Q2 bude zpočátku k mání se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva