Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Q1 nakonec dorazí pod názvem Q2, Němci bez Piëcha se s FCA dohodli
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV bude naživo debutovat příští rok v Ženevě. Do výroby dorazí s tříválci a čtyřválci jako předokolka či quattro. Možná je také verze RS Q2.
O malém Audi Q1 se začalo poprvé mluvit již před sedmi lety. V prvním čtvrtletí letošního roku pak značka potvrdila, že daná slova se skutečně promění v realitu, nicméně do prodeje by prý „baby-SUV“ mělo dorazit pod jiným názvem. To ovšem neznělo jako velmi pravděpodobná informace, nejen kvůli následnému potvrzení příchodu verze SQ1, ale zejména s ohledem na vcelku omezenou nabídkou dalších názvů. Audi Q3 totiž již existuje a označení „Q2“ má zaregistrováno koncern FCA.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne se přitom loni nechal slyšet, že daný název (stejně jako označení Q4) Němcům neprodá ani za boha, místo toho si prý mají koupit Fiat Chrysler Automobiles celý. K tomu samozřejmě nedošlo, nicméně v rámci koncernu VW Group se odehrála nemalá změna. Odejit byl totiž jeho šéf Ferdinand Piëch, vůči němuž byl Marchionne více než nevraživý. Logicky se tak nabízela možná cesta k oboustranně výhodné dohodě.
K té nejspíše skutečně došlo, neboť člen správní rady Audi a šéf technického oddělení německé značky Ulrich Hackenberg na otázku o příchodu modelu Q1 odvětil: „Mluvíte zjevně o Audi Q2. A to představíme v Ženevě.“ Máme tedy více než potvrzené, že v úvodu zmiňovaná rošáda názvosloví byla pravdivá. A že Němci se skutečně s Italy dokázali domluvit. Mimo to pak samozřejmě Hackenberg jen potvrdil, že naživo se novinka ukáže v březnu 2016.
Očekávat přitom můžeme model, který bude postaven na kratší verzi modulární platformy MQB, jíž používá třeba třídveřové Audi A3. Standardem se stane pohon předních kol, u výkonnějších variant a výše postavených úrovní výbavy ovšem bude možné sáhnout také po systému quattro. V rámci motorového prostoru se pak objeví přeplňované benzinové a dieselové tříválce a čtyřválce.
Mimo to je prý ve hře plug-in hybridní provedení, kromě výše zmíněné verze s původním označením SQ1 se pak možná realitou stane i Audi RS Q1, respektive nejspíše RS Q2. Tato varianta by přitom pod kapotu mohla dostat dvoulitrový čtyřválec TFSI naladěný na 300 koní. Počítat však v takovém případě můžeme s nemalou cenou a hlavně pozdějším datem příchodu do showroomů.
Standardní modely by se přitom měly u prodejců objevit ve druhé polovině příštího roku s cenami startujícími okolo 25 000 EUR (cca 677 000 Kč). Díky tomu by přitom dostalo dostatečný prostor k životu větší Audi Q3, které je aktuálně v českých luzích a hájích k mání od 760 tisíc korun.

Audi Q1 se ukázalo na neoficiální ilustraci...
...přičemž vycházet má i z konceptu Volkswagen T-Roc
Zdroj: IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva