Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu

Novinka vznikne na základech Volkswagenu Polo. Spotřebu 1,5 l/100 km v kombinaci s elektromotorem ale můžeme předem označit za nereálnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu

2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka vznikne na základech Volkswagenu Polo. Spotřebu 1,5 l/100 km v kombinaci s elektromotorem ale můžeme předem označit za nereálnou.

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se skutečně snaží, aby nechyběla v jediném segmentu. Platí to tedy hlavně na evropských a asijských trzích, Amerika proklamovanou prémiovost zatím až tak vážně nebere. V tomto směru těžko něco změní i rok 2016, kdy by se premiéry měl dočkat nejmenší crossover značky, Audi Q1. Založen totiž bude na Volkswagenu Polo, přičemž v rámci délky nemá přesáhnout 3,8 metru. Startovat ovšem bude na poměrně vysokých 20 000 Eur (cca 520 tisíc korun). Skutečně tak nenabízí parametry, které by za oceánem mohly ohromit, na Brusel ovšem tento model stoprocentně zapůsobí.

Stane se tak ovšem až v roce 2018, kdy dorazí hybridní verze pyšnící se nereálnou spotřebou 1,5 l/100 km. Ta byla očividně vypočítána na základě udávaného 50kilometrového dojezdu po vzoru Opelu Ampera, ovšem ani po vybití baterií nevypadají tři litry paliva na sto kilometrů jako věrohodný údaj. Přeci jen vůz bude kvůli akumulátorům vážit o trochu více než standardní verze. Tyto výkřiky automobilek jsme však již mnohokráte zpochybňovali, a proto do daného tématu již dále zabředávat nebudeme.

Zmíníme tedy raději, že o pohon vozu se má postarat 1,2litrový benzinový motor v kombinaci s elektromotorem o výkonu 109 koní. Těžko říci, o jaké půjde ústrojí, neboť motor 1,2 TSI dává podobný výkon i beze elektromotoru a současný atmosféricky plněný tříválec 1,2 má nahradit turbo 1,0 TSI. Ale VW má jistě široký manévrovací prostor a nakonec elektromotor nemusí být na palubě kvůli výkonu, ale jen kvůli papírovému snížení spotřeby a skutečně vyšší efektivitě v městském provozu.

Co se týče standardních verzí, pak bychom prý měli počítat s benzinovou pohonnou jednotkou 1,4 TSI a novým tříválcovým turbodieselem 1,4 TDI. Oba prý nabídnou 90 koní, které zamíří pouze na přední nápravu skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Systém 4x4 by se navzdory stylizaci a zvýšené světlé výšce neměl objevit, a to ani u vrcholného provedení S1. To by ovšem mělo dostat přeplňovaný dvoulitr naladěný na 231 koní.

Další detaily nám jistě přinese čas, vůz před sebou přece jen má ještě více než dva roky vývoje. S nějakým tím konceptem by ale Audi po vzoru svých tradic mohlo dorazit už někdy v příštím roce.


Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu - 1 - Audi Q1 render 01Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu - 2 - Audi Q1 render 02
Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu - 3 - Audi Q1 render 03Audi Q1 2016: nejmenší SUV je jistotou, slibuje supernízkou spotřebu - 4 - Audi Q1 render 04
Audi Q1 se již objevilo na prvních neoficiálních retuších

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše