Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue dorazilo na CES s jiným vzhledem, vyšším výkonem i autopilotem
7.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kupé nově spřáhlo osmiválec s elektromotorem, a tak jeho výkon narostl na 677 koní. Auto je pak nově schopné samovolného pohybu.
S koncepčním Audi Prologue jsme se mohli seznámit již při jeho premiéře na podzimním autosalonu v Los Angeles. Nyní dvoudveřové kupé dorazilo také na veletrh elektroniky CES v Las Vegas, přičemž na první pohled se může zdát, že došlo pouze k nepatrné vizuální proměně. Namísto původního světlého stříbrného laku totiž karoserii pokrývá tmavě šedá barva, které společnost dělají odlišná pětiprasková kola nahrazující původní mnohapaprskové ráfky.
Tím ovšem venkovní odklon končí, za dalšími změnami je třeba zamířit do interiéru a pod kapotu. V kabině se toho ovšem mnoho neodehrálo, nový je pouze tmavý potah vrchní části palubní desky a volantu. Více však technici Audi úřadovali pod kapotou, kde původní koncept profitoval ze čtyřlitrového osmiválce naladěného na 605 koní a 750 Nm, pročež bylo možné počítat s 3,7sekundovou akcelerací z klidu na stovku.
Nová verze Audi Prologue sice u benzinové pohonné jednotky setrvává, zároveň k ní ovšem přihazuje elektromotor a lithium-iontové baterie o kapacitě 2,6 kWh. Výkon tak narostl na 677 koní a točivý moment na 950 Nm, pročež sprint poklesl o dvě desetiny na 3,5 s. Mimo to lze počítat také s redukcí emisí CO2 ze 199 gramů na kilometr na 185 g/km, spotřeba pak byla nově vyčíslena na 7,9 l/100 km.
Ani tato modifikace však ve výsledku není tou nejzásadnější. Nové provedení Audi Prologue totiž dostalo přívlastek Piloted Driving Concept, jenž naznačuje přítomnost autonomního řízení. To vychází z dat poskytovaných laserovými skenery, videokamerami, radarovými a ultrazvukovými senzory, které následně informacemi napájejí centrální jednotku zFAS (zentrales Fahrerassistenzsteuergerät).
Na základě pokynů „elektronického mozku“ je pak Audi schopné samovolné jízdy, což je technologie, kterou velmi brzy uvidíme v sériové výrobě. Šéf vývoje čtyř kruhů Ulrich Hackenberg totiž uvedl, že na konci příštího roku bychom se měli dočkat příchodu nové generace Audi A8 osazené částečným autopilotem. Ten by měl zvládnout najít volné parkovací místo, do kterého následně i sám zajede.
Mimo to má být novinka schopna autonomní jízdy do rychlosti 60 km/h, což sice na první pohled nevypadá jako enormní číslo, Scott Keogh z amerického zastoupení německé značky však dodává, že v ten moment je pokryta většina přesunů ve městech. Mimo to jde pouze o první stupeň, který otevírá cestu k dalším možnostem.
Zatím ovšem není jisté, kdy k takovému kroku dojde. Překážkou totiž není pouze technologie ve svých zárodcích, ale také legislativa. Jelikož ovšem ke stejnému cíli míří celá řada výrobců, dá se předpokládat, že ke změně zákonů minimálně na sklonku této dekády dojde.





































Audi Prologue Piloted Driving Concept se nedočkalo pouze delšího názvu či jiného laku karoserie, ale také výkonu navýšeného na 677 koní a autonomního řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.17. 22:50 - HondaMan
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 21:09 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.17. 19:10 - GeneHawkins
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom