Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant plně odhaleno, ukazuje nejen novou A6 kombi
25.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kombi Prologue je předzvěstí příští A6 i konkurenta pro Mercedes CLS. Už teď ale víme, že jeho hybridní motor tak úsporný nebude.
Na dveře nám už jistou dobu klepe ženevský autosalon, jehož brány se otevřou za několik málo dnů. Výstaviště Palexpo i tentokrát přivítá několik výrazných novinek, které nám budou dělat na silnicích společnost pro následující roky. Kromě perel, mezi něž si dovlolíme zařadit například Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, se objeví mimo jiné i nové koncepční dílo čtyř kruhů, které už z předchozího avíza známe jako Audi Prologue Avant.
Bylo by snad zbytečné připomínat jeho výchozí vzor v podobě kupátka z Los Angeles, a tak raději zopakujeme, že se dost možná jedná o předobraz nové generace Audi A6 v provedení kombi, stejně tak ale může jít o budoucího soupeře pro Mercedes CLS Shooting Brake, který by zasloužil spíše označení A7 Avant. Podle ingolstadtské automobilky se primárně jedná o prvního nositele budoucího designového jazyka a ten se nakonec objeví na ledasčems. Necháme tedy raději další tipy na čtenáři a přistoupíme ke zveřejněným faktům.
Co se týče vnějšího kabátu, jeho délka dosahuje 5,11 metru, šířka 1,97 metru a na výšku bychom naměřili 1,4 metru, což znamená nárůst o jeden, dva a znovu jeden centimetr ve srovnání s předchozím Coupe, s nímž nový Avant sdílí rozvor (hodnota 2 990 milimetrů je o 116 mm větší než u CLS). Navzdory těmto dimenzím vynikají enormně velká kola, která reprezentují 22palcové ráfky obuté do nízkoprofilových pneumatik, mezi nimiž pracují karbon-keramické brzdy a nad tím vším tkví navíc systém dynamického natáčení všech kol (u těch zadních prý až o pět stupňů) spolu se vzduchovým odpružením.
Rozměrná čelní masku, které dělají společnost úzké laserové světlomety Matrix a LEDky v rozích předního nárazníku, už nikoho nepřekvapí. O to více by mohlo zaujmout bezklikové řešení, které využívá diskrétních senzorů instalovaných v hliníkových rámech oken. Uvnitř ve velmi luxusně vypadající kabině se nabízí příjemné útočiště pro čtveřici pasažérů, přičemž její zajímavostí není ani tak sportovní pojetí, hliník a unikátní kůže, jako spíše koncepce se třemi dotykovými displeji a dvěma dalšími OLED obrazovkami pro zadní místa. Jen dodejme, že každé sedadlo umožňuje samostatné nastavování.
O poznání více ale bude fandy zajímat, že se v útrobách Audi rozhodlo dále experimentovat a koncepčnímu Avantu protentokrát nadělilo další vývojový stupínek hybridní pohonné ústrojí z modelu Q7 e-tron. Upustilo tedy od dvojitě přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, který disponoval výkonem 605 koní, s pozdějším elektromotorem až 677 koňmi. Namísto osmiválcového benzinu se tedy koukáme na plug-in hybridní soustavu třílitrového vidlicového šestiválce TDI, který s pomocí elektromotoru a jeho li-ion akumulátorům o kapacitě 14,1 kWh dokáže na kola dostat až 455 koní a 750 Nm.
V praxi to podle výrobce znamená nejen schopnost zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a elektronický omezovač rychlosti nastavený na 250 km/h, ale také průměrnou spotřebu dosahující naprosto nereálných 1,6 l/100 km. Něco podobného na nás v nedávně době ostatně zkoušelo už Volvo V60 D6 PHEV - a jak to nakonec dopadlo... U Audi bude zřejmě podstatnější, že by mělo ujet čistě na elektrický pohon 54 kilometrů. Nás by však zajímalo, kdy se tyhle technologie ukážou u Audi v sériové výrobě. Pro dnešek se budeme muset tímto prohlášením rozloučit, jistě se k němu vrátíme nejpozději v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.












Audi Prologue Avant naznačuje, jak by se v budoucnu měly tvářit nové modely automobilky. Dále navíc rozvíjí myšlenku hybridní soustavy s naftovým motorem, kterou jsme viděli v minulosti například u Volva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva