Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant odhaleno, kombíky čtyř kruhů budou agresivnější
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová verze studie Prologue ukazuje praktičtější budoucnost Audi. Pod kapotou ale je 4,0 V8 s 605 koňmi.
Doplněno 22.2.: Audi s menším časovým odstupem uvolnilo také první fotku zádě svého nového konceptu, která je z hlediska jeho poslání vlastně nejdůležitější. Podívejte se na ni, galerie pod článkem byla rozšířena odpovídajícím způsobem.
Ženevský autosalon bude zahájen za necelé tři týdny, pročež bychom se neměli divit stále častějším avízům či kompletním představení novinek, které se na výstavišti Palexpo ukážou. Za všechny můžeme zmínit třeba Ford Focus RS, Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, nově pak byl odhalen koncept Audi Prologue Avant. Ten vychází z kupátka, které debutovalo loni v listopadu v Los Angeles, pohled do budoucnosti nám však umožňuje z trochu více praktické stránky.
Pokud vezmeme v potaz fakt, že loňské kupé je mimo jiné předobrazem chystané nové generace limuzíny Audi A6, pak by stávající provedení mohlo předcházet kombíku z téhož rodu. Výrazně se svažující záď a nízká střešní linie ovšem také mohou naznačovat, že automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku kromě klasického praktika chystá také jeho stylovou verzi, která by soupeřila s Mercedesem CLS Shooting Brake.
Oficiální potvrzení takového modelu samozřejmě aktuálně k dispozici není, jisté ovšem je, že mnohé detaily novinky stoprocentně uvidíme také na modelech A7 a A8. Šéfdesignér značky Marc Lichte totiž uvedl, že všechny tři nové generace jsou po stylistické stránce již hotové a samotný koncept vznikl teprve po jejich dokončení. V žádném případě tak nemá být příslibem věcí nereálných, ale naopak těch, jež se skutečně stanou.
Od samotného vzhledu se můžeme přesunout k rozměrům, které počítají s více než pětimetrovou délkou a šířkou 1,95 m. I navzdory těmto dimenzím snadno vynikají enormně veliká kola, která tvoří 22palcové ráfky a nízkoprofilové pneumatiky. Dále tu máme rozměrnou čelní masku, které společnost dělají úzké diodové světlomety. LEDky pak najdeme rovněž v rozích předního nárazníku, kde lemují vzduchové otvory.
Pod kapotou lze v případě výstavního exempláře očekávat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 605 koní a 750 Nm točivého momentu. Jeho výkon stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy, díky sofistikovanému systému rekuperace brzdné energie však emise CO2 dosahují „jen“ 199 gramů na kilometr. Odvodit pak můžeme i spotřebu, která by v tomto případě měla činit cca 8,6 l benzinu na 100 km.
V rámci interiéru máme prozatím reálný pohled pouze na přístrojový štít, který zjevně představuje virtuální kokpit Audi nové generace. Z oficiálních ilustrací pak můžeme vyčíst další digitální displeje ve středu a před spolujezdcem, což jen naznačuje, jakým směrem se značka v budoucnu vydá. Klasické ovladače bychom přitom již očekávat neměli, a pokud nějaké dorazí, pak jen ve velmi malém počtu.
Více se dozajista dozvíme na ženevském autosalonu, či respektive již noc před jeho zahájením, kdy koncern VW Group představuje novinky všech sdružených značek. Stejně jako v předchozích letech můžete přitom živé fotky očekávat již z této akce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

![Audi Prologue Avant odhaleno, kombíky čtyř kruhů budou agresivnější - 2 - [center]Audi Prologue Avant prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)






Koncept Audi Prologue Avant naznačuje, jak budou vypadat budoucí kombíky značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 3 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 6 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.