Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Prologue Avant odhaleno, kombíky čtyř kruhů budou agresivnější
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Nová verze studie Prologue ukazuje praktičtější budoucnost Audi. Pod kapotou ale je 4,0 V8 s 605 koňmi.
Doplněno 22.2.: Audi s menším časovým odstupem uvolnilo také první fotku zádě svého nového konceptu, která je z hlediska jeho poslání vlastně nejdůležitější. Podívejte se na ni, galerie pod článkem byla rozšířena odpovídajícím způsobem.
Ženevský autosalon bude zahájen za necelé tři týdny, pročež bychom se neměli divit stále častějším avízům či kompletním představení novinek, které se na výstavišti Palexpo ukážou. Za všechny můžeme zmínit třeba Ford Focus RS, Ferrari 488 GTB či Porsche Cayman GT4, nově pak byl odhalen koncept Audi Prologue Avant. Ten vychází z kupátka, které debutovalo loni v listopadu v Los Angeles, pohled do budoucnosti nám však umožňuje z trochu více praktické stránky.
Pokud vezmeme v potaz fakt, že loňské kupé je mimo jiné předobrazem chystané nové generace limuzíny Audi A6, pak by stávající provedení mohlo předcházet kombíku z téhož rodu. Výrazně se svažující záď a nízká střešní linie ovšem také mohou naznačovat, že automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku kromě klasického praktika chystá také jeho stylovou verzi, která by soupeřila s Mercedesem CLS Shooting Brake.
Oficiální potvrzení takového modelu samozřejmě aktuálně k dispozici není, jisté ovšem je, že mnohé detaily novinky stoprocentně uvidíme také na modelech A7 a A8. Šéfdesignér značky Marc Lichte totiž uvedl, že všechny tři nové generace jsou po stylistické stránce již hotové a samotný koncept vznikl teprve po jejich dokončení. V žádném případě tak nemá být příslibem věcí nereálných, ale naopak těch, jež se skutečně stanou.
Od samotného vzhledu se můžeme přesunout k rozměrům, které počítají s více než pětimetrovou délkou a šířkou 1,95 m. I navzdory těmto dimenzím snadno vynikají enormně veliká kola, která tvoří 22palcové ráfky a nízkoprofilové pneumatiky. Dále tu máme rozměrnou čelní masku, které společnost dělají úzké diodové světlomety. LEDky pak najdeme rovněž v rozích předního nárazníku, kde lemují vzduchové otvory.
Pod kapotou lze v případě výstavního exempláře očekávat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 605 koní a 750 Nm točivého momentu. Jeho výkon stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy, díky sofistikovanému systému rekuperace brzdné energie však emise CO2 dosahují „jen“ 199 gramů na kilometr. Odvodit pak můžeme i spotřebu, která by v tomto případě měla činit cca 8,6 l benzinu na 100 km.
V rámci interiéru máme prozatím reálný pohled pouze na přístrojový štít, který zjevně představuje virtuální kokpit Audi nové generace. Z oficiálních ilustrací pak můžeme vyčíst další digitální displeje ve středu a před spolujezdcem, což jen naznačuje, jakým směrem se značka v budoucnu vydá. Klasické ovladače bychom přitom již očekávat neměli, a pokud nějaké dorazí, pak jen ve velmi malém počtu.
Více se dozajista dozvíme na ženevském autosalonu, či respektive již noc před jeho zahájením, kdy koncern VW Group představuje novinky všech sdružených značek. Stejně jako v předchozích letech můžete přitom živé fotky očekávat již z této akce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Koncept Audi Prologue Avant naznačuje, jak budou vypadat budoucí kombíky značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 7 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva