Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi představilo svůj autopilot, v RS7 se prožene po Hockenheimringu
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
RS7 Piloted Driving Concept, jak Audi svému autopilotu říká, má zvládnout Hockenheim za 2:10 rychlostí až 240 km/h. Představí se při závodech DTM.
Německá automobilka Audi do světa pustila první podrobné informace o svém připravovaném autonomním řízení, které označuje jako Audi Piloted Driving. Novinka se má prezentovat na posledním závodě sezóny šampionátu DTM, který se bude konat na Hockenheimringu. Prototyp Audi RS7 vybaveného systémem samočinného řízení bude nejspíš jezdit po trati - právě tak totiž probíhají zkoušky.
Audi nezabíhalo příliš do detailů, uvedlo však, že jeho autopilot využívá „speciálně zpřesněného” signálu GPS, který údajně dokáže určit pozici auta s přesností na centimetry. To spolu s mapou trati umožní vozu úspěšně objet kolo. A pokud těch centimetrů nebude třeba devadesát, podobný systém může být využíván i při běžné jízdě, samozřejmě v kombinaci se senzory sledujícími okolní provoz.
Vůz také využívá 3D kamery, která snímá okolí a porovnává obrázky s těmi uloženými v databázi. Podle Audi systém hledá „několik stovek známých bodů, jako například stavby v okolí trati, a dále je používá jako dodatečné informace o pozici na trati”. Tento systém se naopak pro běžný svět moc vhodný nejeví, protože okolí silnic se může velmi rychle měnit.
Díky vší této technologické magii je údajně takto vybavený prototyp RS7 schopný zajet čisté kolo na Hockenheimringu. Prototyp podle Audi „pojede na plný plyn na rovinkách a před zatáčkami bude naplno brzdit, přesně zatočí a přesně přidá plyn na výjezdu ze zatáčky”. Údajně také na rovinkách dosáhne rychlosti až 240 km/h a jedno kolo mu bude trvat cca 2 minuty a 10 vteřin.
„Se svými technickými řešeními samočinné jízdy postupujeme kupředu s jedním z nejdůležitějších trendů v automobilovém světě,” uvedl v prohlášení šéf technického vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg. „Čas na kolo jen lehce přes dvě minuty a příčné přetížení až 1,1 g hovoří za vše,” pochlubil se dále.
Kroužení po Hockenheimringu není pro Audi prvním počinem na poli autopilotů. Vývoj začal ve Spojených státech, kde v roce 2009 zvládlo Audi TTS vytvořit do solné pláně v Bonneville logo čtyř kruhů. Pravděpodobně při tom používalo podobnou technologii přesné GPS, protože senzory jsou na placce, kde kilometry v okolí není vůbec nic, použitelné jen omezeně. A také tam stejný stroj vytvořil rychlostní rekord pro autopilota - 130 mil za hodinu, tedy 209,2 km/h.
O rok později stejný vůz, už s technologií stejnou, jako má probraný prototyp RS7, zvládl trať závodu do vrchu v Pikes Peak v Coloradu. Ne že by něco vyhrál, trvalo mu to 27 minut maximální rychlostí 72 km/h, ale už že to zvládl bez pádu ze srázu je docela úspěch. V horní části Pikes Peaku totiž budete svodidla hledat marně a tehdy to také ještě byla zčásti šotolinová silnice. RS7 také není první Audi s autopilotem na závodní dráze - v roce 2012 to stejné TTS objelo téměř pětikilometrový okruh Thunderhill severně od kalifornského Sacramenta za zhruba dvě a půl minuty.
Představení RS7 s autopilotem na Hockenheimringu jistě dopadne dobře. Jak a kdy Audi implementuje své autopiloty do aut na běžných silnicích, se zatím budeme muset nechat překvapit. S největší pravděpodobností půjde cestou podobnou té, po které se vydal Mercedes, tedy se zachováním současného formátu vozidel s volantem a pedály.
Nakolik Audi také potřebuje dokonalé lidarové mapy, zatím není známo, ale kombinace kvalitních standardních map s ultra přesnou GPS a senzory by mohla lidar zastoupit. Ostatně, částečné autopiloty si dnes již můžete koupit, jen o tom ze strany automobilek nikde není moc psáno z legislativních důvodů.
Zvenčí vypadá prototyp RS7 s autopilotem jako obyčejné Audi, uvnitř je však plné nových technologií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 27 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch