Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr

Chystaná vlajková loď Audi dostane jako vůbec první auto systém schopný vypínat spalovací motor nejen za jízdy, ale i chvíli před zastavením.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr

8.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná vlajková loď Audi dostane jako vůbec první auto systém schopný vypínat spalovací motor nejen za jízdy, ale i chvíli před zastavením.

Premiéra čtvrté generace Audi A8 se šmahem blíží, německá automobilka svou novou vlajkovou loď odhalí 11. července během summitu Audi v Barceloně. Můžeme tak očekávat řadu upoutávek, které nám odhalí tu kus čelní masky či tamhle záběr na digitální přístrojový štít. I když postupné odhalování ve stylu Škody to nakonec asi nebude a Audi si většinu schová až na slavnostní debut.

Řeč je ale především o vzhledu, nikoliv o technice. V tomto směru značka informace netutlá, ale naopak je postupně pouští do světa. Na počátku dubna jsme se tak mohli nové generaci Audi A8 podívat pod sukni, respektive na prostorový rám. Ten bude stejně jako dříve z velké části z hliníkových dílů, které podpoří i hořčík a karbon. Snížení hmotnosti se ale kupodivu nedočkáme.

Automobilka již dříve uvedla, že za 51kilovým nárůstem stojí nejen panoramatická střecha či autonomní řízení, ale také implementace 48voltového elektrického okruhu. A právě hlavně o něm si dnes řekneme více. Jednou z jeho hlavních součástí je vodou chlazený, 48voltový alternátor/startér BAS umístěný na čelní stěně motoru. Tradiční startér zcela nenahrazuje, ten ale pracuje jen při studených startech.

Po zbytek provozní doby má sloužit 48voltový systém. Ten je spojen s v zavazadelníku usazenou lithium-iontovou baterií. Právě ona a její ochranná schránka jsou hlavním důvodem navýšení hmotnosti. Navzdory vyšší hmotnosti má být novinka úspornější, což je dáno i novou „plachtící“ funkcí, která je aktivována při rychlostech v rozmezí 55 až 160 km/h. Stačí, aby řidič sundal nohu z plynového pedálu a auto motor zcela vypne - je to takový start/stop fungující za jízdy. Motor takto může zůstat nečinný po dobu až 40 sekund, jinak stačí znovu sešlápnout plyn a motor okamžitě naskočí, za čímž stojí právě BAS.

Součástí paketu je také prediktivní systém start/stop, který je činný při rychlostech do 22 km/h, takže i ten bude vypínat motor za jízdy, zejména těsně před zastavením. Inovované provedení v tomto spoléhá na čelní kameru a senzory, jež zvládají detekovat nejen chvíli, kdy zastavujete ale také tu, kdy se chystáte rozjet třeba podle pohybu aut před vámi. Tehdy dojde k okamžitému nastartování pohonné jednotky, přestože řidič ještě neuvolnil brzdu. Audi tak hodlá zefektivnit plynulost silniční dopravy.

Podle značky mají nové technologie přinést úsporu 0,7 l paliva na sto kilometrů, což je pochopitelně hodně, je ale otázka, zda zrovna u vlajkové lodi s multimilionovou cenovkou je takový rozdíl zásadní. Na druhou stranu však jde pouze o malý střípek v rozsáhlé mozaice, která má celkovou efektivitu vozu posunout dále ještě citelnějším způsobem. Více nám ale Audi pro tuto chvíli neprozradilo.


Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 1 - Audi A8 2018 48v system 01Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 2 - Audi A8 2018 48v system 02Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 3 - Audi A8 2018 48v system 03Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 4 - Audi A8 2018 48v system 04Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 5 - Audi A8 2018 48v system 05Audi představilo největší novinku příští A8, spotřebu sníží skoro o 1 litr - 6 - Audi A8 2018 48v system 06
Audi nově odhalilo detaily 48voltového systému, kterým bude osazena každá varianta čtvrté generace A8

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.