Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi odhalilo detaily své expanze, v roce 2020 chce nabízet 60 modelů
16.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne všechny chystané vozy budou zcela novými. Mezi příchozí budou patřit i sportovní deriváty, odlišné karosářské verze či hybridy a elektromobily.
Začíná to vypadat, že dnešní den nebude vyhrazen pouze novému Smartu, ale také čtyřem kruhům. Zatímco v článku zaměřeném na pětadvacáté výročí existence motoru TDI jsme se ohlíželi za minulostí, nyní si pro změnu vezmeme na paškál budoucnost. Šéf Audi Rupert Stadler totiž přišel s podrobnostmi týkajícími se plánované expanze německé automobilky. Ta by na konci dekády chtěla mít šedesátičlenné portfolio, což znamená, že v necelých šesti letech se dočkáme 10 novinek.
„V současné době máme v nabídce 50 modelů, do konce dekády by ovšem toto portfolio mělo narůst na šedesátku,“ uvedl Stadler. A zároveň dodal, že prvním potvrzeným novým modelem bude Audi Q1. To má dorazit na konci roku 2015 nebo začátku toho následujícího, přičemž výroba bude probíhat v Ingolstadtu. Ačkoliv přitom novinka bude vycházet z Audi A1, dostane zcela unikátní charakter a design, díky čemuž napodobí A3 a Q3.
„Audi Q1 je součástí naší rozvětvené strategie vozů SUV. Je založeno na bázi modulární platformy počítající s motorem uloženým napříč (půjde tedy o platformu MQB-A) a orámuje naši Q-sérii na jejím spodním okraji,“ okomentoval stav věcí budoucích Stadler. Co ale očekávat dále? V rámci kategorie off-roadů by to mohlo být vrcholné Audi Q8, které by mělo soupeřit s nejluxusnějšími SUV příštích let.
Mimo to ovšem dostaneme také záplavu okrajových modelů, hybridů, elektromobilů či dokonce sportovních modelů. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Audi vozy jako S3 považuje za zcela samostatné, nikoliv jako součást řady A3. Díky tomu by se tak mezi očekávané novinky klidně mohlo zařadit třeba provedení SQ1 - jakkoliv tím nechceme říci, že se tak skutečně stane.
S touto strategií značky je však třeba počítat, neboť Stadler něco obdobného naznačil. Zároveň přitom dodal, že mnoho potenciálu se skrývá v segmentech C a D. Je tedy dost možné, že v budoucnu dostaneme ještě trochu jinak zpracované karosářské verze modelů A6, A7 a A8. V tomto směru ostatně největší potenciál nabízí poslední zmíněné Audi, které se aktuálně vyrábí jen jako sedan.
Další možností, jak rozšířit portfolio, je pak expanze sportovních dieselů. Šéf Audi přitom poukazuje hlavně na koncept RS5 TDI, který by se mohl stát realitou. „V Le Mans jsme ukázali, že dokážeme vyhrát s dieselovým vozem. Proč bychom tedy něco podobného nezkusili na silnici? U Audi vždy nejprve testujeme, než přijdeme za zákazníky. Takové jsou pokaždé naše záměry.“
Dočkáme se ale třeba i takového modelu Sport Quattro? Na takové rozhodnutí je podle Stadlera ještě příliš brzy. Jistá šance tu ovšem je, neboť nové modely by se měly zaměřit na mladé zákazníky. A to nejlépe způsobem, jaký značka eviduje u Audi A1 - rovných 80 procent všech zákazníků totiž ještě nikdy dříve vůz se čtyřmi kruhy ve znaku nevlastnilo.
Důvod této strategie je přitom jasný - Audi by do konce dekády rádo prodávalo minimálně dva miliony vozů ročně. V loňském roce to přitom bylo 1 575 500 exemplářů, pro letošek se očekává překročení hranice 1,6 milionů vozů. Před Stadlerem je tak ještě dlouhá cesta, na její vydláždění ovšem šéf značky do vývojového oddělení napumpoval 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč).
Audi Q1 je první jistou novinkou německé značky. Dorazit má na přelomu let 2015 a 2016
Jednou z možností, jak rozšířit portfolio o deset novinek, by mohla být i produkční verze konceptu RS5 TDI
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 41 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva