Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi nepostaví A8 Avant, vlastní řadu 6 ani MPV. Vsadí prakticky jen na SUV
12.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již zjevně příliš netouží po budování image skrze specifické produky, místo toho chce navýšit své prodeje sázkami na jistotu.
Před dvěma dny jsme vám přinesli průvodce světem koncernu VW Group. Ten momentálně sdružuje 12 značek, z nichž ty osobní nabízejí na evropských trzích neskutečných 159 modelů. Ve srovnání třeba s takovým počátkem milénia jsme se tedy dočkali pozoruhodné expanze, která ale hned tak neskončí. Kupříkladu takové Audi se chce stát světovou jedničkou mezi prémiovými výrobci, pročež své portfolio padesáti modelů hodlá během pěti let rozšířit o další desítku.
Šéf automobilky Rupert Stadler přitom překvapivě konkrétně uvedl, s čím mezi nimi v žádném případě nemáme počítat. Audi tak nepostaví třeba konkurenci pro BMW řady 6. Takový model je totiž sice dobrý pro vylepšení image značky, daný segment je ovšem relativně malý a navíc se ještě dále zmenšuje. „Pokud tedy hodláte navýšit vaše globální prodeje, pak ideálním krokem je s mnohem větší pravděpodobností velké SUV jako třeba příchozí Q8 než velké kupé,“ dodal šéf čtyř kruhů.
Není to ovšem jediná novinka, jež Stadler vylučuje, mimo hru je také možné Audi A8 Avant, jakkoliv mohl být jeho možný příchod avizován konceptem Prologue. Šéf automobilky totiž naznačuje, že po kombíku prahnou především Evropané, ovšem nikoliv ti, kteří by si mohli vrcholný model pořídit. Navíc po praktičnosti prahnoucí klientelu prý dokáže uspokojit plně vybavené Audi A7 Sportback.
Kromě výše zmíněného velkého kupé a kombíku pak automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nehodlá zamířit ani do vod MPV. Místo toho bude i nadále investovat do všech možných segmentů s vozy SUV, neboť „ty jsou zákazníky považovány za emotivní a proto v jejich případě neváhají zaplatit vyšší částky. Navíc naší prioritou je snaha o uhranutí nové klientely“.
Tím tedy máme vyjmenované segmenty, ve kterých se Audi profilovat nebude. V případě crossoverů a SUV pak nehodlá nabídnout jen vrcholné Q8, ale dorazí také malý model Q1. S velkou pravděpodobností pak můžeme počítat i s příchodem Audi TTQ, ačkoliv to prozatím ještě oficiální požehnání nedostalo. Odezva na něj však byla více než kladná.
Jelikož navíc o tomto voze mluvil již dříve také šéf technického vývoje Dr. Ulrich Hackenberg, dá se předpokládat, že jeho schválení je na spadnutí. Nikterak však sériová výroba, přestože postavení vozu na platformu MQB vše značně urychlí. Podle Stadlera jej ale dříve než na počátku příští dekády očekávat nemáme.
Šéf Audi Rupert Stadler vidí budoucnost značky v crossoverech a SUV. Z toho důvodu se dočkáme příchodu modelů Q1 i Q8, nejspíše pak dorazí i TTQ
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva