Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.
Pokud jste četli pozorně naši dnešní zprávu o vyhlídkách koncernu Volkswagenu Group, pák vám dozajista neunikl odstavec o stovce nových modelů, které se letos a příští rok objeví. Nejde totiž o zrovna zanedbatelný počet a zajímavé je, že takřka pětinu tvoří novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Navíc všech 17 modelů Audi bude představeno letos, díky čemuž v následujících měsících pomalu o ničem jiném ani nebudeme informovat.
Dvě z těchto premiér již máme za sebou, neboť jak nové TT, tak i S1 spadají do daného výčtu. Kromě nich by ovšem měly dorazit ještě faceliftované verze modelů A6 a A7, k nimž se přidá zcela nové Audi Q7 a velmi pravděpodobně také RS3. Kromě toho padla spousta zmínek také o nové generaci R8 a elektrické verzi R8 e-tron, v těchto dvou případech však zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Stejně tak není jisté, kdy se objeví - a zda do seznamu 17 novinek spadá - chystané Audi TT RS. Víme ovšem, že skutečně dorazí, přičemž předznamenávat jej měl ženevský koncept TT quattro sport. Na rozdíl od něj však sériová verze nedostane dvoulitrový čtyřválec o výkonu 420 koní, nýbrž 2,5litrový pětiválec, který používalo i vrcholné druhogenerační TT. Jeho síla by ovšem měla narůst na 380 koní.
To samozřejmě není taková porce jako u konceptu, na druhou stranu bychom však Audi za existenci tohoto modelu měli být vděčni. Daný pětiválec totiž značka neposlala do starého železa, nýbrž přepracovala, aby zvládal plnit emisní normy Euro 6. Je tedy zjevné, že ne ve všech divizích koncernu VW Group vládne downsizing.
To pak platí především pro oddělení prodeje, které letos hodlá navýšit počet registrací na všech světových trzích. Patrné to bude zejména v Číně, kde by se mělo prodat více než půl milionu nových vozů - tedy nejvíce v historii. Audi by tak zcela jistě předstihlo konkurenční BMW, což je jeden ze zásadních cílů vedení značky.
Tuto pozici pak Audi hodlá držet zuby nehty, pročež v příštích 5 letech proinvestuje 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč). 70 % z této sumy má jít na vývoj nových modelů, ze zbytku budou zaplaceny třeba nové továrny, z nichž jedna vzniká v Brazílii. V Jižní Americe totiž koncern VW Group tak pevný v kramflecích není.
Popis obrázku
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch