Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi letos představí 17 nových modelů, prozatím jsme viděli jen dva
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U čtyř kruhů budou mít letos ještě napilno. Chystá se totiž facelift modelů A6 a A7 či zcela nové Audi Q7 a RS3. Možná dorazí i R8 e-tron a TT RS.
Pokud jste četli pozorně naši dnešní zprávu o vyhlídkách koncernu Volkswagenu Group, pák vám dozajista neunikl odstavec o stovce nových modelů, které se letos a příští rok objeví. Nejde totiž o zrovna zanedbatelný počet a zajímavé je, že takřka pětinu tvoří novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Navíc všech 17 modelů Audi bude představeno letos, díky čemuž v následujících měsících pomalu o ničem jiném ani nebudeme informovat.
Dvě z těchto premiér již máme za sebou, neboť jak nové TT, tak i S1 spadají do daného výčtu. Kromě nich by ovšem měly dorazit ještě faceliftované verze modelů A6 a A7, k nimž se přidá zcela nové Audi Q7 a velmi pravděpodobně také RS3. Kromě toho padla spousta zmínek také o nové generaci R8 a elektrické verzi R8 e-tron, v těchto dvou případech však zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno.
Stejně tak není jisté, kdy se objeví - a zda do seznamu 17 novinek spadá - chystané Audi TT RS. Víme ovšem, že skutečně dorazí, přičemž předznamenávat jej měl ženevský koncept TT quattro sport. Na rozdíl od něj však sériová verze nedostane dvoulitrový čtyřválec o výkonu 420 koní, nýbrž 2,5litrový pětiválec, který používalo i vrcholné druhogenerační TT. Jeho síla by ovšem měla narůst na 380 koní.
To samozřejmě není taková porce jako u konceptu, na druhou stranu bychom však Audi za existenci tohoto modelu měli být vděčni. Daný pětiválec totiž značka neposlala do starého železa, nýbrž přepracovala, aby zvládal plnit emisní normy Euro 6. Je tedy zjevné, že ne ve všech divizích koncernu VW Group vládne downsizing.
To pak platí především pro oddělení prodeje, které letos hodlá navýšit počet registrací na všech světových trzích. Patrné to bude zejména v Číně, kde by se mělo prodat více než půl milionu nových vozů - tedy nejvíce v historii. Audi by tak zcela jistě předstihlo konkurenční BMW, což je jeden ze zásadních cílů vedení značky.
Tuto pozici pak Audi hodlá držet zuby nehty, pročež v příštích 5 letech proinvestuje 22 miliard Eur (cca 605 mld. Kč). 70 % z této sumy má jít na vývoj nových modelů, ze zbytku budou zaplaceny třeba nové továrny, z nichž jedna vzniká v Brazílii. V Jižní Americe totiž koncern VW Group tak pevný v kramflecích není.
Popis obrázku
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus