Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové pojetí chystaného Audi Q6 počítá s palivovými články nebo autonomním řízením, které dostane příští A8. Nechybí ani organické diody.
V poslední době se zdálo, že koncern VW Group poněkud „vrtí psem“ a veškeré své koncepty a studie osazuje jakýmkoliv pohonným ústrojím, jen ne tím, jenž by přitáhlo nechtěnou pozornost ke kauze Dieselgate. Ačkoliv tyto novinky mohou na německou automobilku vrhnout příznivé světlo, jejich budoucnost není pro prodejní stránce až tak příznivá jako u „producentů sazí“. A z toho důvodu jsme se během odhalení nového Audi A4 Allroad mohli vrátit zpět do reality, která je kupodivu i na půdě amerického autosalonu spřažena pouze s jedním benzinovým motorem a jinak samými nafťáky.
Po představení produkčního „terénního“ kombíku se ovšem můžeme vrátit zpět do říše fantazie, a sice s konceptem h-tron quattro. Ten vychází z předzvěsti modelu Q6, tedy z frankfurtské studie e-tron quattro. Nově tu ovšem máme lak Citrine Yellow či jiné nárazníky a design kapoty. Pod povrchem se pak skrývá evoluční provedení modulární platformy MLB Evo, díky níž vůz měří 4,88 metru na délku, 1,93 metru na šířku a 1,54 metru na výšku.
Pohon dostaly na starosti dva elektromotory, z nichž každý pohání jednu nápravu. Ten vpředu přitom disponuje 122 koňmi, ten vzadu pak dokonce 190. Celkově soustava produkuje 200 kW (272 koní) a více než 550 Nm točivého momentu, zrychlení z klidu se tak odehraje za méně než sedm sekund a nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 200 km/h. Vodíkové nádrže pak mají vydržet na 600 km dojezdu, přičemž jejich naplnění zabere zhruba 4 minuty.
Audi dále dodává, že samotné palivové články dokáží motorům dodat maximálně 110 kW (150 koní) výkonu, s tímto potenciálem dokáže h-tron pracovat trvale, proto také ono omezení maximální rychlostí. Zmíněný nejvyšší výkon až 272 koní je tedy dostupný pouze krátkodobě v momentě, kdy motorům pomohou také konvenční baterie dodávající nanejvýš 100 kW (136 koní) výkonu. Jejich přesná kapacita je neznámá, velká ale nebude - jsou součástí podlahy a váží méně než 60 kilo. Individuálních palivových článků je 330 a nádrže s vodíkem jsou vyrobeny z karbonem zesílených plastů, přičemž jednu najdeme uprostřed vozu a dvě na zádi.
Tím nám zmínky o hnacím ústrojí končí, přesunout se tak můžeme k dalším finesám. Kupříkladu k adaptivnímu vzduchovému podvozku, který v závislosti na rychlosti může klesnout až o 30 milimetrů blíže k zemi, aby došlo k vylepšení aerodynamického odporu. Mimo to se koncept h-tron quattro chlubí karbon-keramickými brzdami, které mají vpředu 20palcový rozměr, vzadu pak devatenáctipalcový.
Dále tu máme řízení všech čtyř kol, kdy ta zadní se natáčí v úhlu až 5 stupňů za účelem snadnějšího manévrování ve městech nebo vyšší agility ve větších rychlostech. Zmínit můžeme i autonomní řízení, které bude součástí výbavy nové generace Audi A8 a jenž používá radarů, kamer a senzorů ke zmapování okolí. Systém by měl zvládat všechny situace v dopravních zácpách i parkování, a to při rychlostech do 60 km/h.
Kromě výše zmíněného pak koncept dostal do vínku ještě řadu displejů z organických diod, volant se zploštělou spodní částí nebo nový vzhled sedadel, kdy tradiční zadní lavici nahrazují dvě individuální křesla. Zde sedící cestující pak mají k dispozici rozměrné obrazovky, které taktéž fungují na bázi OLED. Tím nám ale dostupné informace končí.
Vodíkový koncept Audi se ukázal přímo na výstavišti v Detroitu...
...i na sadě oficiálních fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva