Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli

Nové pojetí chystaného Audi Q6 počítá s palivovými články nebo autonomním řízením, které dostane příští A8. Nechybí ani organické diody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli

11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové pojetí chystaného Audi Q6 počítá s palivovými články nebo autonomním řízením, které dostane příští A8. Nechybí ani organické diody.

V poslední době se zdálo, že koncern VW Group poněkud „vrtí psem“ a veškeré své koncepty a studie osazuje jakýmkoliv pohonným ústrojím, jen ne tím, jenž by přitáhlo nechtěnou pozornost ke kauze Dieselgate. Ačkoliv tyto novinky mohou na německou automobilku vrhnout příznivé světlo, jejich budoucnost není pro prodejní stránce až tak příznivá jako u „producentů sazí“. A z toho důvodu jsme se během odhalení nového Audi A4 Allroad mohli vrátit zpět do reality, která je kupodivu i na půdě amerického autosalonu spřažena pouze s jedním benzinovým motorem a jinak samými nafťáky.

Po představení produkčního „terénního“ kombíku se ovšem můžeme vrátit zpět do říše fantazie, a sice s konceptem h-tron quattro. Ten vychází z předzvěsti modelu Q6, tedy z frankfurtské studie e-tron quattro. Nově tu ovšem máme lak Citrine Yellow či jiné nárazníky a design kapoty. Pod povrchem se pak skrývá evoluční provedení modulární platformy MLB Evo, díky níž vůz měří 4,88 metru na délku, 1,93 metru na šířku a 1,54 metru na výšku.

Pohon dostaly na starosti dva elektromotory, z nichž každý pohání jednu nápravu. Ten vpředu přitom disponuje 122 koňmi, ten vzadu pak dokonce 190. Celkově soustava produkuje 200 kW (272 koní) a více než 550 Nm točivého momentu, zrychlení z klidu se tak odehraje za méně než sedm sekund a nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 200 km/h. Vodíkové nádrže pak mají vydržet na 600 km dojezdu, přičemž jejich naplnění zabere zhruba 4 minuty.

Audi dále dodává, že samotné palivové články dokáží motorům dodat maximálně 110 kW (150 koní) výkonu, s tímto potenciálem dokáže h-tron pracovat trvale, proto také ono omezení maximální rychlostí. Zmíněný nejvyšší výkon až 272 koní je tedy dostupný pouze krátkodobě v momentě, kdy motorům pomohou také konvenční baterie dodávající nanejvýš 100 kW (136 koní) výkonu. Jejich přesná kapacita je neznámá, velká ale nebude - jsou součástí podlahy a váží méně než 60 kilo. Individuálních palivových článků je 330 a nádrže s vodíkem jsou vyrobeny z karbonem zesílených plastů, přičemž jednu najdeme uprostřed vozu a dvě na zádi.

Tím nám zmínky o hnacím ústrojí končí, přesunout se tak můžeme k dalším finesám. Kupříkladu k adaptivnímu vzduchovému podvozku, který v závislosti na rychlosti může klesnout až o 30 milimetrů blíže k zemi, aby došlo k vylepšení aerodynamického odporu. Mimo to se koncept h-tron quattro chlubí karbon-keramickými brzdami, které mají vpředu 20palcový rozměr, vzadu pak devatenáctipalcový.

Dále tu máme řízení všech čtyř kol, kdy ta zadní se natáčí v úhlu až 5 stupňů za účelem snadnějšího manévrování ve městech nebo vyšší agility ve větších rychlostech. Zmínit můžeme i autonomní řízení, které bude součástí výbavy nové generace Audi A8 a jenž používá radarů, kamer a senzorů ke zmapování okolí. Systém by měl zvládat všechny situace v dopravních zácpách i parkování, a to při rychlostech do 60 km/h.

Kromě výše zmíněného pak koncept dostal do vínku ještě řadu displejů z organických diod, volant se zploštělou spodní částí nebo nový vzhled sedadel, kdy tradiční zadní lavici nahrazují dvě individuální křesla. Zde sedící cestující pak mají k dispozici rozměrné obrazovky, které taktéž fungují na bázi OLED. Tím nám ale dostupné informace končí.


Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 1 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 01Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 2 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 02Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 3 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 03Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 4 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 04Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 5 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 05Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 6 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 06Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 7 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 07
Vodíkový koncept Audi se ukázal přímo na výstavišti v Detroitu...

Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 8 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 08Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 9 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 09Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 10 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 10Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 11 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 11Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 12 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 12Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 13 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 13Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 14 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 14Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 15 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 15Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 16 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 16Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 17 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 17Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 18 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 18Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 19 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 19Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 20 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 20Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 21 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 21Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 22 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 22Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 23 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 23Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 24 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 24Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 25 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 25Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 26 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 26Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 27 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 27Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 28 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 28Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 29 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 29Audi h-tron quattro je vodíková Q6, 286 koní má jenom chvíli - 30 - Audi h-tron quattro concept prvni sada 30
...i na sadě oficiálních fotek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše