Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Audi ukázalo koncept nové Q2 se spoustou zajímavých řešení. Pohádky o spotřebě si ale v Ingolstadtu mohli odpustit.
O konceptu Crosslane Coupe víme už od včera a znali jsme i některé technické parametry. Ne všechny detaily ale byly přesné a podle očekávání se ani počítačem upravený snímek v Paříži představenému konceptu úplně nepodobá, a tak to všechno dnes můžeme upřesnit.
Po stránce motorické vůz opravdu využívá hybridního pohonné ústrojí známého z modelu Audi A1 e-tron, tříválcový benzinový motor o objemu 1,5 l a dvojice elektromotorů pak terénnímu kupé dávají k dispozici celkový výkon 177 koní. To by mělo stačit na nejvyšší rychlost 182 km/h a zrychlení z klidu na stovku za pouhých 8,6 sekundy. Tuto disciplínu přitom můžete zvládnout i čistě na elektřinu, kdy se o rozjezd stará elektromotor o výkonu 116 koní. V takovém případě ovšem budete potřebovat 9,8 s.
To samozřejmě nezní nereálně, horší je to ale opětovně s udávanou spotřebou. Kapacita baterií 17,4 kWh je totiž nižší, než jsme původně odhadovali. Audi sice díky tomu zkrátilo teoretický elektrický dojezd na 86 km, průměrné spotřeby 1,1 l/100 km se ale drží jako klíště. Jak jsme si ovšem vysvětlili už u e-tronu, není tato hodnota reálně dosažitelná. Počítat byste tak měli spíše s pětinásobkem. Ovšem jen za předpokladu, že se budete držet zkrátka.
Nezbytné by také bylo, aby Audi udrželo hmotnost na vcelku rozumných 1 390 kilogramech, do čehož je započítáno celé lithium-iontové ústrojí. To má Crosslane Coupé napájet až do rychlosti 55 km/h, poté bude ke slovu přizván také tříválcový motor. Nad 130 km/h by již měl k pohonu sloužit primárně, i když jen jako dobíjecí stanice baterií. Není proto divu, že i při tomto tempu občas řekne své druhý elektromotor.
Ten první o výkonu 68 koní a točivém momentu 210 Nm je přitom jen startérem a alternátorem, na samotný pohon vliv nemá. Co se však jistě projeví na jízdě, jsou střešní panely, které lze odsunout nad zavazadlový prostor a vytvořit tak jakousi variaci na kabriolet. S hmotností pouhých 10 kg se totiž podílejí na snížení těžiště. Jejich posunem navíc nebude rozhozeno vyvážení vozu.
Tohle všechno ale v sériové výrobě uvidíme sotva a jisté zatím není ani to, že se do ní dostane samotné Audi Q2. Značka ale prý uvažuje o dvouletém období, díky čemuž bychom si produkční model mohli prohlédnout opětovně v Paříži. Vůz vezoucí se na současné vlně popularity Range Roveru Evoque by pak měl doznat před příchodem do produkce jistého zjemnění a také zpraktičnění. Jako Audi Q2 bude totiž „kupé“ disponovat dvojicí dveří na každém boku, odjímací střešní panely by také zamířily do věčných lovišť. Příští rok ve Frankfurtu by tak Audi mohlo přijít s mnohem realističtějším konceptem, co říkáte?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
V Paříži bylo zřetelně vidět, že koncept Audi Crosslane Coupe to má do výroby ještě daleko
Koncept Audi Crosslane Coupé je předobrazem modelu Q2. Ten ale již bude používat mnohem praktičtější pětidveřovou karoserii. Lišit by se měly rovněž komponenty v motorovém prostoru, ačkoliv hybridním technologiím nikdy neříkejte nikdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien