Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa

(+ živé foto) Audi ukázalo koncept nové Q2 se spoustou zajímavých řešení. Pohádky o spotřebě si ale v Ingolstadtu mohli odpustit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa

27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Audi ukázalo koncept nové Q2 se spoustou zajímavých řešení. Pohádky o spotřebě si ale v Ingolstadtu mohli odpustit.

O konceptu Crosslane Coupe víme už od včera a znali jsme i některé technické parametry. Ne všechny detaily ale byly přesné a podle očekávání se ani počítačem upravený snímek v Paříži představenému konceptu úplně nepodobá, a tak to všechno dnes můžeme upřesnit.

Po stránce motorické vůz opravdu využívá hybridního pohonné ústrojí známého z modelu Audi A1 e-tron, tříválcový benzinový motor o objemu 1,5 l a dvojice elektromotorů pak terénnímu kupé dávají k dispozici celkový výkon 177 koní. To by mělo stačit na nejvyšší rychlost 182 km/h a zrychlení z klidu na stovku za pouhých 8,6 sekundy. Tuto disciplínu přitom můžete zvládnout i čistě na elektřinu, kdy se o rozjezd stará elektromotor o výkonu 116 koní. V takovém případě ovšem budete potřebovat 9,8 s.

To samozřejmě nezní nereálně, horší je to ale opětovně s udávanou spotřebou. Kapacita baterií 17,4 kWh je totiž nižší, než jsme původně odhadovali. Audi sice díky tomu zkrátilo teoretický elektrický dojezd na 86 km, průměrné spotřeby 1,1 l/100 km se ale drží jako klíště. Jak jsme si ovšem vysvětlili už u e-tronu, není tato hodnota reálně dosažitelná. Počítat byste tak měli spíše s pětinásobkem. Ovšem jen za předpokladu, že se budete držet zkrátka.

Nezbytné by také bylo, aby Audi udrželo hmotnost na vcelku rozumných 1 390 kilogramech, do čehož je započítáno celé lithium-iontové ústrojí. To má Crosslane Coupé napájet až do rychlosti 55 km/h, poté bude ke slovu přizván také tříválcový motor. Nad 130 km/h by již měl k pohonu sloužit primárně, i když jen jako dobíjecí stanice baterií. Není proto divu, že i při tomto tempu občas řekne své druhý elektromotor.

Ten první o výkonu 68 koní a točivém momentu 210 Nm je přitom jen startérem a alternátorem, na samotný pohon vliv nemá. Co se však jistě projeví na jízdě, jsou střešní panely, které lze odsunout nad zavazadlový prostor a vytvořit tak jakousi variaci na kabriolet. S hmotností pouhých 10 kg se totiž podílejí na snížení těžiště. Jejich posunem navíc nebude rozhozeno vyvážení vozu.

Tohle všechno ale v sériové výrobě uvidíme sotva a jisté zatím není ani to, že se do ní dostane samotné Audi Q2. Značka ale prý uvažuje o dvouletém období, díky čemuž bychom si produkční model mohli prohlédnout opětovně v Paříži. Vůz vezoucí se na současné vlně popularity Range Roveru Evoque by pak měl doznat před příchodem do produkce jistého zjemnění a také zpraktičnění. Jako Audi Q2 bude totiž „kupé“ disponovat dvojicí dveří na každém boku, odjímací střešní panely by také zamířily do věčných lovišť. Příští rok ve Frankfurtu by tak Audi mohlo přijít s mnohem realističtějším konceptem, co říkáte?

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 1 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 01Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 2 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 02Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 3 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 03Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 4 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 04Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 5 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 05Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 6 - Audi Crosslane Coupe zive dalsi 06
V Paříži bylo zřetelně vidět, že koncept Audi Crosslane Coupe to má do výroby ještě daleko

Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 7 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 01Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 8 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 02Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 9 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 03Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 10 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 04Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 11 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 05Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 12 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 06Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 13 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 07Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 14 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 08Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 15 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 09Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 16 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 10Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 17 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 11Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 18 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 12Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 19 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 13Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 20 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 14Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 21 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 15Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 22 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 16Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 23 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 17Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 24 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 18Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 25 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 19Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 26 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 20Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 27 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 21Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 28 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 22Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 29 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 23Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 30 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 24Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 31 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 25Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 32 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 26Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 33 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 27Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 34 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 28Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 35 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 29Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 36 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 30Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 37 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 31Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 38 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 32Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 39 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 33Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 40 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 34Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 41 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 35Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 42 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 36Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 43 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 37Audi Crosslane Coupé: koncept Q2 oficiálně, je to targa - 44 - Audi Crosslane Coupe concept Paris 2012 38
Koncept Audi Crosslane Coupé je předobrazem modelu Q2. Ten ale již bude používat mnohem praktičtější pětidveřovou karoserii. Lišit by se měly rovněž komponenty v motorovém prostoru, ačkoliv hybridním technologiím nikdy neříkejte nikdy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.