Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chystá kompozitní pružiny, oproti ocelovým sníží hmotnost o 4,4 kg
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka s novým odpružením zlepší ovladatelnost, zvýší komfort v kabině a sníží spotřebu. A také zredukuje jeho opotřebení na minimum.
O německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku jsme hovořili nedávno v souvislosti s novým typem odpružení, který by kromě své primární funkce měl posloužit i jako generátor. Jako smysluplný krok nám to nepřijde, v případě avizovaného příchodu kompozitních pružin Audi ale budeme o poznání optimističtější. Přestože jsou dané komponenty tlustší a větší než konvenční ocelové, ve srovnání s nimi ušetří 40 procent hmotnosti. A jak všichni dobře víme, každé smysluplně odstraněné kilo skutečně zlepšuje dynamiku i provozní efektivitu.
Daná úspora samozřejmě není světoborná, přeci jen pružiny jsou relativně malým dílem celé skládanky zvané automobil. Na druhou stranu, při hmotnosti 1,6 kilogramu dochází k více než kilové úspoře oproti ocelovým kouskům, jenž váží 2,7 kg. Celková úspora tak činí 4,4 kila, přičemž podle Audi polovina této porce připadá na neodpruženou hmotnost. A ta se počítá dvojnásob.
Mimo tyto benefity lze pak vychválit i samotný materiál, neboť skelná vlákna a pryskyřice, z nichž jsou pružiny zformovány, nekorodují a mnohem lépe odolávají silničním a podnebním vlivům. Dále pak mají navyšovat komfort v kabině, přičemž Audi rovněž tvrdí, že jejich výrobní proces zkonzumuje méně energie než produkce ocelových pružin.
A jak vlastně k výrobě dochází? Základem jsou dlouhá skelná vlákna, která se zkroutí do jednoho svazku. Ten je následně impregnován epoxidovou pryskyřicí a posléze kvůli vyšší pevnosti obalen dalšími vlákny - ty ovšem vůči těm původním směřují v úhlu 45 stupňů. Vše se pak následně zapeče při 100 stupních Celsia.
Německá automobilka přitom dodává, že premiéru budou mít tyto pružiny již příští rok na voze vyšší střední třídy. Je přitom otázkou, jaký konkrétní model tím značka myslí, takové Audi A6 by ovšem nemuselo být od věci. Stávající čtvrtá generace totiž debutovala v roce 2012, a tak by se na přelmu let 2015 a 2016 mohla dočkat faceliftu.
Nové kompozitní pružiny Audi jsou ve srovnání s ocelovými tlustší, ovšem rovněž i lehčí
Do prodeje mají nové pružiny jít již příští rok, což zřejmě bude mít souvislost s faceliftem Audi A6/S6/RS6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva