Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje
6.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chce být alespoň v jednom ohledu revolučnější než Tesla. Její konkurent Modelu X tak má mít jako první masově vyráběný model místo vnějších zpětných zrcátek kamery.
Rupert Stadler, šéf Audi, byl před nedávnem zatčen. Podle vyšetřovatelů byl v kauze Dieselgate namočen více, než dosud připouštěl a zůstává ve vazbě kvůli obavám z ovlivňování svědků. Kvůli tomu automobilka musela přistoupit k řadě nečekaných kroků, z nichž jedním je zrušení premiéry elektrického SUV. Dle původních záměrů mělo Audi E-Tron debutovat 30. srpna v Bruselu, nyní se však očekává premiéra ve Spojených státech někdy ke konci roku.
Odložení debutu ale nemá mít vliv na výrobu a dodávky vozu. Zákazníci tedy mohou s prvními exempláři počítat na počátku příštího roku, přičemž automobilka se rozhodla, že publikum uklidní snímky interiéru finálního prototypu. Z těch by mělo být jasně patrné, že vůz je skutečně již hotový a za zdržením opravdu nestojí žádné jiné problémy než zatčení šéfa Audi.
Již na první pohled je patrné, že automobilka pokročila v digitalizaci, svou novinku osadila hned pěti displeji. Počítán je v to přístrojový štít, stejně jako dvojice centrálních obrazovek, z nichž jedna slouží multimédiím, druhá pak klimatizaci. Nás ovšem daleko více zajímají ty displeje, jež jsou zasazeny v dveřních panelech, které přenášejí obraz venkovních kamer.
Audi E-Tron má tedy být prvním masověji vyráběným vozem, který použije digitální techniku namísto klasických analogových zpětných zrcátek. Značka sice připouští, že tento prvek nemusí být v nabídce všude na světě, nicméně dodává, že již navázala jednání s příslušnými orgány, aby byl k dispozici pro většinu zákazníků. A vzhledem k tomu, že VW již v minulosti dokázal dostat kamery místo zrcátek do modelu XL1, předpokládáme, že minimálně v Evropě o mnoho let později s E-tronem nenarazí.
Stejným nakonec míří prakticky všichni výrobci, takže je jen otázkou, kdo této novince prošlape cestu a kdo tím nadobro změní interiéry aut. Je s podivem, že zatím se tímto směrem nevydala ani Tesla. Možná se bojí, že lidem bude trvat, než si zvyknou na digitální obrazovku místo klasických zrcátek, nicméně sedmipalcové displeje přináší oproti klasice řadu výhod.
V prvé řadě lze zmínit možnost úpravy obraz. Řeč je o přiblížení či oddálení, kameru půjde nastavit i na konkrétní detail, současně se může stát parkovacím asistentem. Novou technologií je také zaručena preciznější detekce aut ve slepém úhlu. A aby toho nebylo málo, lze vybírat ze tří režimů - dálničního, parkovacího a zatáčecího. To všechno vám nejlépe přiblíží fotky a video níže.
Kromě tohoto prvku se německá novinka má pochlubit i zlepšením odhlučnění kabiny, i kvůli absenci klasického spalovacího ústrojí. Aby vás tedy o to více nerušil hluk od podvozku či větru, byly utěsněny prakticky veškeré zóny, kde by mohlo dojít k přenosu jakéhokoliv zvuku. I díky tomu byste měli i v rychlosti 85 km/h zvládat komunikaci se zbytkem posádky jen šeptem.
Když jsme již nakousli pohonné ústrojí, můžeme dodat, že E-Tron dostane do vínku dvojici elektromotorů, jež nabídnou kombinovaný výkon 360 koní a zaručí sprint na stovku za méně než 6 sekund a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h. V rámci dojezdu je pak možné počítat se zhruba 400 kilometry, přičemž tato vzdálenost již byla vypočítána dle reálnějšího cyklu WLTP.
Tato data samozřejmě dnes již neohromí, zvláště když jsou vždy horší než u konkurenční Tesly Model X. Té ostatně Audi nebude důstojným soupeřem v rámci dynamiky ani po volbě sportovního režimu, který vám umožní nakrátko navýšit výkon na 408 koní. Zákazníky chce však značka přetáhnout hlavně vyšší kvalitou, stejně jako prostorností kabiny a zavazadelníku.
Kolik kufrů do novinky naložíte, momentálně není známo. Víme ovšem, že rozvor narostl na 2 928 milimetrů. A jelikož E-tron nemá klasický agregát, lze vzadu počítat s absencí středového tunelu a vpředu s jeho větším využitím než u aut se spalovacím motorem. Baterie pak bude možné dobíjet i skrze 150kilowattovou stanici, jež finální čas zkrátí na 30 minut.
Chystané Audi E-Tron ukázalo kabinu...
...i exteriér, byť ten je zatím polepen maskovací fólií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.