Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chce nadobro změnit interiéry aut. I tady má jeho další novinka displeje
6.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka chce být alespoň v jednom ohledu revolučnější než Tesla. Její konkurent Modelu X tak má mít jako první masově vyráběný model místo vnějších zpětných zrcátek kamery.
Rupert Stadler, šéf Audi, byl před nedávnem zatčen. Podle vyšetřovatelů byl v kauze Dieselgate namočen více, než dosud připouštěl a zůstává ve vazbě kvůli obavám z ovlivňování svědků. Kvůli tomu automobilka musela přistoupit k řadě nečekaných kroků, z nichž jedním je zrušení premiéry elektrického SUV. Dle původních záměrů mělo Audi E-Tron debutovat 30. srpna v Bruselu, nyní se však očekává premiéra ve Spojených státech někdy ke konci roku.
Odložení debutu ale nemá mít vliv na výrobu a dodávky vozu. Zákazníci tedy mohou s prvními exempláři počítat na počátku příštího roku, přičemž automobilka se rozhodla, že publikum uklidní snímky interiéru finálního prototypu. Z těch by mělo být jasně patrné, že vůz je skutečně již hotový a za zdržením opravdu nestojí žádné jiné problémy než zatčení šéfa Audi.
Již na první pohled je patrné, že automobilka pokročila v digitalizaci, svou novinku osadila hned pěti displeji. Počítán je v to přístrojový štít, stejně jako dvojice centrálních obrazovek, z nichž jedna slouží multimédiím, druhá pak klimatizaci. Nás ovšem daleko více zajímají ty displeje, jež jsou zasazeny v dveřních panelech, které přenášejí obraz venkovních kamer.
Audi E-Tron má tedy být prvním masověji vyráběným vozem, který použije digitální techniku namísto klasických analogových zpětných zrcátek. Značka sice připouští, že tento prvek nemusí být v nabídce všude na světě, nicméně dodává, že již navázala jednání s příslušnými orgány, aby byl k dispozici pro většinu zákazníků. A vzhledem k tomu, že VW již v minulosti dokázal dostat kamery místo zrcátek do modelu XL1, předpokládáme, že minimálně v Evropě o mnoho let později s E-tronem nenarazí.
Stejným nakonec míří prakticky všichni výrobci, takže je jen otázkou, kdo této novince prošlape cestu a kdo tím nadobro změní interiéry aut. Je s podivem, že zatím se tímto směrem nevydala ani Tesla. Možná se bojí, že lidem bude trvat, než si zvyknou na digitální obrazovku místo klasických zrcátek, nicméně sedmipalcové displeje přináší oproti klasice řadu výhod.
V prvé řadě lze zmínit možnost úpravy obraz. Řeč je o přiblížení či oddálení, kameru půjde nastavit i na konkrétní detail, současně se může stát parkovacím asistentem. Novou technologií je také zaručena preciznější detekce aut ve slepém úhlu. A aby toho nebylo málo, lze vybírat ze tří režimů - dálničního, parkovacího a zatáčecího. To všechno vám nejlépe přiblíží fotky a video níže.
Kromě tohoto prvku se německá novinka má pochlubit i zlepšením odhlučnění kabiny, i kvůli absenci klasického spalovacího ústrojí. Aby vás tedy o to více nerušil hluk od podvozku či větru, byly utěsněny prakticky veškeré zóny, kde by mohlo dojít k přenosu jakéhokoliv zvuku. I díky tomu byste měli i v rychlosti 85 km/h zvládat komunikaci se zbytkem posádky jen šeptem.
Když jsme již nakousli pohonné ústrojí, můžeme dodat, že E-Tron dostane do vínku dvojici elektromotorů, jež nabídnou kombinovaný výkon 360 koní a zaručí sprint na stovku za méně než 6 sekund a nejvyšší rychlost okolo 200 km/h. V rámci dojezdu je pak možné počítat se zhruba 400 kilometry, přičemž tato vzdálenost již byla vypočítána dle reálnějšího cyklu WLTP.
Tato data samozřejmě dnes již neohromí, zvláště když jsou vždy horší než u konkurenční Tesly Model X. Té ostatně Audi nebude důstojným soupeřem v rámci dynamiky ani po volbě sportovního režimu, který vám umožní nakrátko navýšit výkon na 408 koní. Zákazníky chce však značka přetáhnout hlavně vyšší kvalitou, stejně jako prostorností kabiny a zavazadelníku.
Kolik kufrů do novinky naložíte, momentálně není známo. Víme ovšem, že rozvor narostl na 2 928 milimetrů. A jelikož E-tron nemá klasický agregát, lze vzadu počítat s absencí středového tunelu a vpředu s jeho větším využitím než u aut se spalovacím motorem. Baterie pak bude možné dobíjet i skrze 150kilowattovou stanici, jež finální čas zkrátí na 30 minut.
Chystané Audi E-Tron ukázalo kabinu...
...i exteriér, byť ten je zatím polepen maskovací fólií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025 - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nejnovější články
- Výsledky VW za rok 2024 obnažují všechny jeho hlavní problémy: Fiasko s elektromobily, ohromnou závislost na Číně
před 2 hodinami - Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
včera - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
včera - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
včera - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva