Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Allroad Shooting Brake oficiálně, je to vážně předobraz nového TT
12.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Trochu svérázným způsobem se Audi rozhodlo naznačit směřování nového TT. Ale nebojte, polooff-road z něj nebude, spojitosti máme hledat jen v detailech.
Po včerejším úniku fotek konceptu Audi Allroad Shooting Brake coby další novinky detroitské automobilové show se dnes stalo neodvratné - nastal čas jeho oficiálního odhalení a s ním i rozluštění tajenky, co vlastně naznačuje. Ze včera zmíněných možností je přitom kupodivu relevantní ta první, vůz je skutečně míněn jako avízo třetí generace kupé TT. Alespoň to tvrdí Audi a žádnou jinou možnost ve svých prohlášeních ani nepřipouští.
Pokud se vám to zdá být nesmyslné už kvůli tomu, že základní tvar vozu nejde příliš dohromady s tvary dříve natočených prototypů TT 2014, je třeba trochu číst mezi řádky. Audi neříká, že tohle je přímo TT, však to by se muselo změnit v jakési infantilní BMW X6 (QTT?). Konstatuje pouze tolik, že některé designové a další detaily uvidíme právě na dalším „tétéčku”. Jaké přesně, to už nezmiňuje, vsadili bychom si ale na prakticky celou příď, která je další evolucí dosavadního čtyřkruhového stylu, pravděpodobně i části zádě a docela jistě prakticky celý interiér. Právě ten už totiž nové TT ukázalo a vnitřek Allroad Shooting Brake je skoro stejný.
Vzhledem k tomu, že k dispozici máme úplně stejných pět fotografií jako včera, vám toho ke vzhledu více nepovíme, můžeme se ale rozhovořit o technických parametrech. Víme, ze vůz je 4 200 mm dlouhý, 1 850 mm široký a 1 410 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2 510 mm a jeho kola jsou „devatenáctky” s pneumatikami o rozměru 255/40 R19. Zajímavější je, že Audi tvrdí, že si pohrálo s hmotností vozu a v dosud nepoznané míře použilo hliník a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (CFRP). Dokonce i kola jsou vyrobena z CFRP, což je prvek, který dosud z automobilek nenabídla jediná.
Tohle se nám líbí, vůz ale přesto váží - na lehce vyhlížející kompakt - nesmírné „tučných” 1 600 kilogramů. Ptáte-li se, kde tedy soudruzi z Ingolstadtu udělali chybu, máme celkem jasnou odpověď: vůz nese přídomek e-tron, takže spoléhá na celkem (celkem hodně) složité pohonné ústrojí a jinak zbytné akumulátory, které úspory na karoserii a dalších prvcích bohatě vyvažují hybridní technikou.
Standardně vůz spoléhá na motor 2,0 TFSI naladěný na výkon 195 kW (292 koní) a točivý moment až 380 Nm. To by na takové auto jistě nebylo málo, jenže u Audi platí, že bez Vorsprungu ani ránu, a tak Allroad Shooting Brake dostal ještě další dva motory navíc, pochopitelně elektrické. Spalovací jednotka umístěná pochopitelně vpředu je tak přímo spojena s elektromotorem s výkonem až 40 kW (54 koní) a automatem S-tronic (DSG) s šesti stupni. Táhnout od tohoto hybridu kardan k zadní nápravě se ale lidem z Audi nechtělo, a tak vůz dostal třetí motor, zase elektrický, který výkonem až 85 kW (115 koní) pohání čistě zadní kola. Elektromotory by pak pochopitelně nefungovaly bez akumulátorů, za které zde slouží Li-ion paklík s kapacitou 8,8 kWh. Proč něco dělat jednoduše když to jde složitě...
Nicméně vše má i své pozitivní stránky. Ve výsledku auto dosahuje kombinovaného výkonu až 300 kW (408 koní) a nanejvýše 650 Nm točivého momentu. Na stovku tak zrychluje za 4,6 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h, což rozhodně nezní marně. Na zmíněných 8,8 kWh energie pak má vůz ujet až 50 km bez použití spalovacího motoru, což je řekněme možné, kombinovaná spotřeba pak má činit 1,9 litru benzinu na 100 km, což je zcela jistě nemožné, znovu jde jen o amperovské zastírání reality. To ostatně naznačuje i udávaný dojezd až 820 km na jedno natankování 50litrové nádrže. Nemělo by to při dané spotřebě být asi tak 2 631 km? Inu, lež má odjakživa krátké nohy.
To je vše, co vám k nejnovějšímu počinu Audi můžeme říci, zítra v Detroitu bychom se ale mohli dozvědět více. Třeba i to, zda se z Allroad Shooting Brake přece jen nevyklube i nějaké malé SUV typu Q2 či model ve stylu A3 Allroad...
Audi Allroad Shooting Brake už je venku i oficiálně, jeho posláním je prý naznačit některé detaily nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Zemřel legendární designér nejlepších Mercedesů posledních dekád, z práce svých nástupců se bude obracet v hrobě
1.10.2024 - Tohle auto ještě víc podtrhuje tragičnost nového BMW M5. Má víc výkonu, a přesto je skoro o 600 kilo lehčí
1.10.2024 - Němci srovnali možná poslední „normální” velké dieselové kombíky od BMW a Mercedesu, bitvu rozumu rozhodla cena
1.10.2024 - Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 - Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 14:30 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB