Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti

Německá limuzína dostala nově do vínku speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný pancíř. Celá tak již odpovídá třídě VR9.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti

9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá limuzína dostala nově do vínku speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný pancíř. Celá tak již odpovídá třídě VR9.

Range Rover Sentinel není jediným pancéřovaným vozem, který se ukáže na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. Mimo britskou novinku dorazí také zrevidovaná verze Audi A8 L Security. S originálem jsme se přitom mohli seznámit již před rokem a půl, v té době však limuzína čtyř kruhů nabízela pouze v některých částech ochranu státníkům a byznysmenům na balistické úrovni VR9 a VR10. Celkově však byla hodnocena třídou VR7.

Nové provedení již tento nedostatek maže, pročež se může pochlubit úrovní VR9 po celkové stránce. Za daným vylepšením přitom stojí přepracovaná bezpečnostní klec okolo kabiny, která byla zasazena do prostorového rámu ASF a jejíž součástí jsou aktuálně speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný ocelový pancíř. Působivé přitom je, že navzdory vyšší ochraně poklesla hmotnost tohoto kolosu.

Přesnou cifru Audi v tomto ohledu kvůli bezpečnosti majitelů nezmiňuje, dodává však, že A8 L Security počítá s užitečnou hmotností 600 kg. V rámci motorového prostoru je pak možné vybírat ze dvou pohonných jednotek, z nichž každá slibuje mnohem větší potenciál než v úvodu zmiňovaný Range Rover. Ten totiž počítá se šestiválcem, zatímco v případě Audi je k mání osmiválec či dvanáctiválec.

První přeplňovaný agregát o čtyřlitrovém objemu dává 435 koní a 600 Nm, přičemž u předchozí verze zvládal sprint z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Nově by ovšem díky nižší hmotnosti mohl nějakou tu desetinu srazit. Maximálně se ovšem i nadále rozjede na 210 km/h, kdy zasáhne omezovač kvůli zachování životnosti run-flatových pneumatik.

Verze W12 pak stejně jako dříve počítá s atmosférickými 500 koňmi a 625 Nm, ani v jejím případě však Audi neudává nový čas potřebný ke zrychlení. Opět se však dá předpokládat, že předchozích 7,1 sekundy mohlo doznat zlepšení. Nejvyšší rychlost je pak shodná s osmiválcovým modelem, v obou případech je přitom standardem automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

Dodat pak můžeme ještě tolik, že součástí výbavy neprůstřelné varianty je pancéřovaný komunikační box usazený v zavazadelníku, v jehož případě je možné počítat s Interkomem a specifickým systémem otevírajícím jednotlivé dveře. Za příplatek pak můžete sáhnout ještě po nouzovém únikovém východu, hasicím přístroji a zásobníku čerstvého vzduchu.

Ceny německá automobilka opět s ohledem na bezpečnost zákazníků neudává, dodává však, že první vozy zamíří za svými majiteli na jaře příštího roku. Důvodem je časová zdlouhavost ruční výroby, přičemž Audi musí nejprve dovyřídit stávající objednávky.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 1 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 01Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 2 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 02Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 3 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 03Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 4 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 04Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 5 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 05Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti - 6 - Audi A8L Security 2015 prvni foto 06
Nová verze Audi A8 L Security se oproti té loňské vizuálně nezměnila. Pod kapotou však nabízí vyšší ochranu posádky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.