Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 L Security 2016: více ochrany při nižší hmotnosti
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá limuzína dostala nově do vínku speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný pancíř. Celá tak již odpovídá třídě VR9.
Range Rover Sentinel není jediným pancéřovaným vozem, který se ukáže na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. Mimo britskou novinku dorazí také zrevidovaná verze Audi A8 L Security. S originálem jsme se přitom mohli seznámit již před rokem a půl, v té době však limuzína čtyř kruhů nabízela pouze v některých částech ochranu státníkům a byznysmenům na balistické úrovni VR9 a VR10. Celkově však byla hodnocena třídou VR7.
Nové provedení již tento nedostatek maže, pročež se může pochlubit úrovní VR9 po celkové stránce. Za daným vylepšením přitom stojí přepracovaná bezpečnostní klec okolo kabiny, která byla zasazena do prostorového rámu ASF a jejíž součástí jsou aktuálně speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný ocelový pancíř. Působivé přitom je, že navzdory vyšší ochraně poklesla hmotnost tohoto kolosu.
Přesnou cifru Audi v tomto ohledu kvůli bezpečnosti majitelů nezmiňuje, dodává však, že A8 L Security počítá s užitečnou hmotností 600 kg. V rámci motorového prostoru je pak možné vybírat ze dvou pohonných jednotek, z nichž každá slibuje mnohem větší potenciál než v úvodu zmiňovaný Range Rover. Ten totiž počítá se šestiválcem, zatímco v případě Audi je k mání osmiválec či dvanáctiválec.
První přeplňovaný agregát o čtyřlitrovém objemu dává 435 koní a 600 Nm, přičemž u předchozí verze zvládal sprint z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Nově by ovšem díky nižší hmotnosti mohl nějakou tu desetinu srazit. Maximálně se ovšem i nadále rozjede na 210 km/h, kdy zasáhne omezovač kvůli zachování životnosti run-flatových pneumatik.
Verze W12 pak stejně jako dříve počítá s atmosférickými 500 koňmi a 625 Nm, ani v jejím případě však Audi neudává nový čas potřebný ke zrychlení. Opět se však dá předpokládat, že předchozích 7,1 sekundy mohlo doznat zlepšení. Nejvyšší rychlost je pak shodná s osmiválcovým modelem, v obou případech je přitom standardem automatická převodovka a pohon všech kol quattro.
Dodat pak můžeme ještě tolik, že součástí výbavy neprůstřelné varianty je pancéřovaný komunikační box usazený v zavazadelníku, v jehož případě je možné počítat s Interkomem a specifickým systémem otevírajícím jednotlivé dveře. Za příplatek pak můžete sáhnout ještě po nouzovém únikovém východu, hasicím přístroji a zásobníku čerstvého vzduchu.
Ceny německá automobilka opět s ohledem na bezpečnost zákazníků neudává, dodává však, že první vozy zamíří za svými majiteli na jaře příštího roku. Důvodem je časová zdlouhavost ruční výroby, přičemž Audi musí nejprve dovyřídit stávající objednávky.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nová verze Audi A8 L Security se oproti té loňské vizuálně nezměnila. Pod kapotou však nabízí vyšší ochranu posádky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva