Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 Hybrid: je libo čtyřválcovou A8?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že je třeba hybridy vnímat jinak než skrze počet válců? Ano, ale jen pokud elektromotor hraje v jejich pohonu významnou roli. To případ A8 není.
Jeli, jeli, nedojeli. Tak bychom mohli uzavřít svého času věrohodné zvěsti o tom, že Audi přiveze na autosalon v Šanghaji produkční verzi loňského konceptu A8 Hybrid. Zjevně se tak nestalo a vlastně to není až tak nepochopitelné - na méně zregulovaném (jaký paradox...) trhu komunistické Číny nehrají hybridní vozy pro budoucnost zatím žádnou roli a další velký evropský autosalon ve Frankfurtu se letos odehrává v domovské zemi ingolstadtské automobilky. A tam se vždy sluší předvést se s maximem novinek.
Audi si tedy nechalo veřejnou premiéru sériové A8 Hybrid do Frankfurtu, o čemž již bez nejmenších pochyb svědčí čerstvé oficiální odhalení vozu. Ačkoli z produkční do sériové podoby převádí již více než rok starý koncept, vůz se v souladu s původními očekáváními příliš nezměnil a zákazníkům bude nabídnut prakticky ve stejné podobě, v níž kdysi představila jeho studie. Co to přesně znamená?
Jak můžete sami zjistit prostým porovnáním nových fotek sériové verze s obrázky někdejší studie, na pohled jsou jiná snad jen menší kola, která se svými 18" nahradila poněkud hypertrofované 21" disky. Zároveň je třeba dodat, že oba designy kol jsou si i přes rozdílné rozměry velmi podobné, a tak vlastně ani tento rozdíl úplně nepraští do očí. Označení na zádi, specifická barva karoserie Arctic Silver a drobné odlišnosti v interiéru pak zůstávají stejné a nestojí ani za podrobnější rozbor.
Jestliže změny vzhledu jsou minimální, pak pod kapotou nejsou vůbec žádné. O pohon se tedy stará v prvé řadě benzinový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem až 155 kW (211 koní), který ale v tomto případě není na A8 sám, když si čas od času nechá vypomoci elektromotorem o maximální výkonu 40 kW (54 koní). Výkon celé soustavy pak činí nejvíce 180 kW (240 koní), jak ale bude jasné z dále zmíněného, k dispozici bude pouze krátkodobě.
Určujícím v tomto případě přitom není ani tak umístění elektromotoru v místech, kde se u konvenční A8 nachází hydrodynamický měnič momentu (tedy mezi osmistupňovým automatem Tiptronic a spalovacím motorem), ale kapacita li-ion akumulátorů. Tu výrobce přímo nezmínil, uvedl ale, že „baterky” umístěné v zavazadlovém prostoru váží 36,7 kilogramu, což vzhledem k použité technice naznačuje jejich energetickou kapacitu okolo 3 kWh. A to věru není mnoho - pár výraznějších akcelerací, a máte po akumulátorech.
Svědčí o tom ostatně i rozsah schopnosti vozu pracovat pouze na elektrický pohon - že na něj (v tu chvíli podle všeho jen s pohonem předních kol) může jet maximálně 100 km/h není vzhledem k výkonu motoru nic překvapivého, ale dojezd pouze tři kilometry při udržování konstantní rychlosti 60 km/h přinejmenším nepotěší.
Vůz pracuje celkem ve třech režimech jízdy podle volby řidiče. Ten pojmenovaný EV znamená podle očekávání jízdu pouze na elektromotor (dokud máte k dispozici alespoň trochu „šťávy”), význam módů D a S si zřejmě domyslíte sami. Co bude znamenat v tomto případě jízda v režimu „Sport” si ani netroufáme příliš odhadovat, vodítkem by ale mohlo být, že automobilka v případě A8 Hybrid slibuje zrychlení na stovku za 7,7 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. To nezní na velkou limuzínu úplně marně, otázkou ovšem je, jak dlouho je vůz s to takto sloužit. Nesporným vítězem ale bude u čerpacích stanic, kde by měl osvědčit svou schopnost urazit stokilometrovou vzdálenost v průměru za 6,4 litru benzinu resp. 148 gramů CO2 na kilometr.
Jak jsme již zmínili, vůz zažije svou premiéru v září ve Frankfurtu, možná by se ale měl ukázat primárně americkým zákazníkům. Ti by mohli tento druh pohonu alespoň trochu ocenit jakožto dostupnou alternativu naftového šestiválce, proti kterému je hybrid - zdá se - přímo postaven. Od evropských zákazníků bychom si tolik nadšení neslibovali, choutky méně náročných jedinců dnes se srovnatelnými výsledky uspokojuje verze 3,0 TDI.





















Sériové Audi A8 Hybrid připravené pro modelový rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins