Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 a S8 2014 oficiálně: facelift přidal na výkonu, ubral kila
21.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Design Audi A8 mění hlavně čelní světlomety, více novinek se dočkal motorový prostor nebo interiér vozu.
Představení nového Audi A8 bychom pomalu mohli uvést lehčí parafrází slavného výroku Neila Armstronga: „Je to jen malý krok pro nezasvěceného pozorovatele, ale velký skok pro značku.“ Na první pohled totiž německá novinka jen lehce posouvá design svého předchůdce. Daleko více se měnilo pod kapotou, přičemž jedním z hlavních pilířů je lehká konstrukce. Audi A8 3,0 TFSI se základním rozvorem tak váží 1 830 kg, což představuje prim mezi luxusními limuzínami vybavenými pohonem všech kol. Navíc, ve srovnání s předfaceliftovou verzí v tomto ohledu evidujeme 75kilovou dietu.
Po stránce rozměrů se přitom novinka vůbec nezměnila. Délka tak nadále činí 5,14 metru, šířka 1,95 metru, výška 1,46 metru a rozvor 2,99 metru. Jiná pak není ani prodloužená verze, která vůči standardu nabízí extra 13 cm v rámci rozvoru i celkové délky. Pozměnit se ovšem mělo víko zavazadlového prostoru, které nyní umožňuje snadnější nakládání kufrů, modernizaci pak Audi provedlo u odhlučnění. K tomu se ovšem dostaneme v souvislosti s představením jednotlivých pohonných jednotek.
Ještě před motory ovšem musíme oficiálně představit nové světlomety, které Audi propaguje prakticky již od ledna. Standardem se přitom (alespoň pro německý trh) stávají čelní diody, které za příplatek může nahradit nová technologie Matrix LED. Ta v každém světlometu zaměstnává 25 diod, které mohou být zcela nezávisle na těch ostatních aktivovány či třeba lehce zatemněny. A8 tak dokáže reagovat na protijedoucí vozidla, na základě dat z navigačního systému pak vůz může osvětlit zatáčky ještě dříve, než do nich najedete.
Nyní již můžeme přejít k nabídce motorů, která v základním provedení počítá se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými agregáty. Prvním je šestiválec 3,0 TDI naladěný na 258 koní (nárůst o 8 koní), s nímž nové Audi A8 jezdí za 5,9 l/100 km, druhým pak osmiválec 4,2 TDI disponující výkonem 385 koní (+35 koní) a točivým momentem 850 Nm. Pro něj ale bohužel značka spotřebu ani jízdní dynamiku neudává, což platí také o benzinovém šestiválci 3,0 TFSI produkujícím nově 310 koní (+20 koní).
O trochu více víme o vrcholném osmiválci 4,0 TFSI, který nyní nabízí 435 koní (+15 koní). V kombinaci s pohonem všech kol totiž zvládá pokořit stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinku rychleji než dříve. Pokud se ovšem rozhodnete tento potenciál nevyužít, dokáže vůz polovinu válců deaktivovat a tím snížit spotřebu. A to přibližně o nějakých 10 procent. Kromě toho pak stejně jako všechny ostatní pohonné jednotky nově plní emisní normu Euro 6.
Čtyřlitrový osmiválec ovšem existuje ještě v jednom naladění, a to pod kapotou modelu S8. Zde nabízí 520 koní, které modelu umožňují zrychlit z klidu na stovku za 4,2 s, zatímco průměrná papírová spotřeba činí jen 10,1 l/100 km. I v tomto případě nechybí deaktivace poloviny válců, novinkou je ale aktivní protihluková bariéra ANC (Active Noise Cancellation), která používá zcela opačnou frekvenci k potlačení vibrací, jež by jinak do kabiny pronikaly při čtyřválcovém běhu.
Stejný systém dostalo také Audi A8 L W12 quattro, které je vrcholným provedením, i když jeho 6,3litrový dvanáctiválec slibuje stejnou sílu (520 koní) než model S8. Jízdní dynamiku bohužel k dispozici nemáme, po stránce spotřeby má ale limuzína jezdit za 11,7 l/100 km. Je tak na opačném konci nabídky než A8 hybrid, jehož přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI v kombinaci s elektromotorem slibují průměr 6,3 l/100 km a možnost tříkilometrové jízdy čistě na elektřinu při maximálním tempu 100 km/h. Připomenout ovšem musíme, že celkový výkon soustavy 245 koní míří v tomto případě pouze na přední kola.
Pro všechny modely je standardem osmistupňová automatická převodovka, kterou lze doplnit příplatkovým (pro modely S8 a A8 4,2 TDI standardním) sportovním diferenciálem zadní nápravy. Na přání je pak možné sáhnout i po dynamickém posilovači řízení, který v závislosti na rychlosti mění účinek, nebo po karbon-keramických brzdách. V rámci litých kol pak nabídka vrcholí 21palcovým provedením, větší pozornost si ale zaslouží desetipaprskové dvacítky vyrobené metodou kování a zahrnující ve své konstrukci speciální polymery pro větší odolnost.
Uvnitř nového Audi A8 se již tolik věcí jako pod kapotou nezměnilo. Nové jsou víceméně jen některé textury, odstíny koženého čalounění nebo dřevěných dekorů. Pro model S8 je pak možné sáhnout i po karbonových doplňcích, zatímco prodloužená verze slibuje zejména na zadních sedadlech stejný posez jako v letecké první třídě. Mezi příplatky pak nechybí čtyřzónová klimatizace nebo chladicí box.
Novinky lze ale nalézt na poli bezpečnostním. Audi A8 tak bude moci spoléhat na aktivní monitoring jízdy ve správném úhlu, který v případě potřeby dokáže zatahat za volant. To samé pak zvládne parkovací asistent, který nově nabízí displej zobrazující prostranství v 360stupňovém spektru. Nechybí pak ani head-up displej nebo systém nočního vidění, který dokáže rozpoznat zvířata od lidí.
Tím dnešní pouť ukončíme, bližší informace Audi dozajista prozradí až během zářiové premiéry. Do prodeje pak nové Audi A8 zamíří v listopadu, přičemž ceny pro německý trh startují na částce 74 500 Eur (cca 1 937 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nové Audi A8 ukázalo ve Frankfurtu i doplňky z karbonu
Audi A8 2014 TDI quattro
Audi A8 2014 TFSI quattro
Audi S8 2014 TFSI quattro
Audi A8 2014 L W12 quattro
Audi A8 2014 hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch