Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 2017: nová generace odhaluje svá tajemství, shodí přes 200 kg
26.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď čtyř kruhů dorazí rovněž s autopilotem, větším množstvím organických diod nebo elektrickým přeplňováním a agresivnějším vzhledem.
Již nějaký ten pátek víme, že představení nové generace Audi A8 bylo o rok odloženo. Důvodem je systém autonomního řízení, bez kterého vedení značky nechce svou vlajkovou loď pustit do prodeje. Není to přitom jediná technologická novinka, kterou se německá limuzína bude pyšnit. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž věří, že v příštích pár letech budou prakticky veškeré zásadní inovace spojené především s elektronikou.
Naše představení můžeme začít oním autopilotem, který bude stavět na systému, s nímž se aktuálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji ukázalo Audi R8 e-tron. Jde tedy o technologii, které používá radarové senzory pro dlouhé vzdálenosti, 12 ultrazvukových senzorů, laserové skenery a videokamery s vysokým rozlišením, které neustále monitorují okolí vozu a umožňují autonomní pohyb do rychlosti 60 km/h.
Kromě autopilotu se Audi zabývá také integrací organických diod, které by měly formovat hlavně vnitřní displeje. Ty budou ovlivněny technikou, jíž v lednu představil koncepční VW Golf R Touch, počítat tedy můžeme rovněž s ovládáním za pomoci gest. Očekávat tedy můžeme další úbytek tlačítek, neboť nový systém umožní štelování klimatizace, příjem telefonních hovorů či volbu radiových stanic.
Šéf vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg přitom věří, že Audi A8 je „dobrým demonstrátorem těchto technologií, neboť je vždy dobré začít v prémiovém segmentu“. Zároveň dodává, že vůz dostane do vínku novou úroveň sofistikovanosti, což má pro změnu spojitost s novinkami v motorovém prostoru. V tomto ohledu totiž automobilka míří směrem k elektrickému přeplňování.
„Připravujeme produkci těchto systémů, přičemž kromě A8 se v budoucnu objeví také u dalších modelů,“ osvětluje Hackenberg změny související s nejbližšími roky. Již ovšem nespecifikuje, zda se novou technologií budou pyšnit veškeré motory nebo jen ty vybrané. Jisté ovšem je, že v případě příští generace vlajkové lodi budou veškeré motory nové nebo zrevidované.
Kromě toho máme počítat s platformou MLB Evo, která bude stát za razantním úbytkem hmotnosti. V zákulisí se přitom hovoří o 200 kilogramech, další úsporu by pak měly zajistit plastová kola. Ta mají každý roh odlehčit o 4,4 kilogramu, ve výsledku by se tak verze osazená třílitrovým šestiválcem TFSI mohla dostat pod hranici 1 700 kg. Tedy na úroveň dnešní Audi A6 2,0 TDI.
Výrazná dieta je ovšem spojena především s modely s konvenčním pohonným ústrojím, plug-in hybrid zase kila vrátí zpátky na palubu. Kromě toho se spekuluje také o ryze elektrické verzi, ta však prozatím nedostala oficiální požehnání. Dá se tedy předpokládat, že pokud nakonec bude schválena, pak dozajista nedorazí v roce 2017, ale o poznání později.
Tím ale technologie můžeme prozatím považovat za probrané, na závěr tak lze dodat pouze zmínku o designu. Podle Marcha Lichteho máme počítat s agresivnější vizáží, které bude vévodit nové pojetí čelní masky. Jistým vodítkem nám má být koncept Prologue, který vznikl až po navržení nové Audi A8 a nezobrazuje tak stav nereálný, nýbrž věci, které skutečně dorazí.
Nová generace Audi A8 vsadí na stejně dynamický vzhled jako koncept Prologue. Pod kapotou pak nabídne elektrické přeplňování, v interiéru nebude chybět více displejů ovládaných gesty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch