Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 2017: nová generace odhaluje svá tajemství, shodí přes 200 kg
26.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď čtyř kruhů dorazí rovněž s autopilotem, větším množstvím organických diod nebo elektrickým přeplňováním a agresivnějším vzhledem.
Již nějaký ten pátek víme, že představení nové generace Audi A8 bylo o rok odloženo. Důvodem je systém autonomního řízení, bez kterého vedení značky nechce svou vlajkovou loď pustit do prodeje. Není to přitom jediná technologická novinka, kterou se německá limuzína bude pyšnit. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž věří, že v příštích pár letech budou prakticky veškeré zásadní inovace spojené především s elektronikou.
Naše představení můžeme začít oním autopilotem, který bude stavět na systému, s nímž se aktuálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji ukázalo Audi R8 e-tron. Jde tedy o technologii, které používá radarové senzory pro dlouhé vzdálenosti, 12 ultrazvukových senzorů, laserové skenery a videokamery s vysokým rozlišením, které neustále monitorují okolí vozu a umožňují autonomní pohyb do rychlosti 60 km/h.
Kromě autopilotu se Audi zabývá také integrací organických diod, které by měly formovat hlavně vnitřní displeje. Ty budou ovlivněny technikou, jíž v lednu představil koncepční VW Golf R Touch, počítat tedy můžeme rovněž s ovládáním za pomoci gest. Očekávat tedy můžeme další úbytek tlačítek, neboť nový systém umožní štelování klimatizace, příjem telefonních hovorů či volbu radiových stanic.
Šéf vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg přitom věří, že Audi A8 je „dobrým demonstrátorem těchto technologií, neboť je vždy dobré začít v prémiovém segmentu“. Zároveň dodává, že vůz dostane do vínku novou úroveň sofistikovanosti, což má pro změnu spojitost s novinkami v motorovém prostoru. V tomto ohledu totiž automobilka míří směrem k elektrickému přeplňování.
„Připravujeme produkci těchto systémů, přičemž kromě A8 se v budoucnu objeví také u dalších modelů,“ osvětluje Hackenberg změny související s nejbližšími roky. Již ovšem nespecifikuje, zda se novou technologií budou pyšnit veškeré motory nebo jen ty vybrané. Jisté ovšem je, že v případě příští generace vlajkové lodi budou veškeré motory nové nebo zrevidované.
Kromě toho máme počítat s platformou MLB Evo, která bude stát za razantním úbytkem hmotnosti. V zákulisí se přitom hovoří o 200 kilogramech, další úsporu by pak měly zajistit plastová kola. Ta mají každý roh odlehčit o 4,4 kilogramu, ve výsledku by se tak verze osazená třílitrovým šestiválcem TFSI mohla dostat pod hranici 1 700 kg. Tedy na úroveň dnešní Audi A6 2,0 TDI.
Výrazná dieta je ovšem spojena především s modely s konvenčním pohonným ústrojím, plug-in hybrid zase kila vrátí zpátky na palubu. Kromě toho se spekuluje také o ryze elektrické verzi, ta však prozatím nedostala oficiální požehnání. Dá se tedy předpokládat, že pokud nakonec bude schválena, pak dozajista nedorazí v roce 2017, ale o poznání později.
Tím ale technologie můžeme prozatím považovat za probrané, na závěr tak lze dodat pouze zmínku o designu. Podle Marcha Lichteho máme počítat s agresivnější vizáží, které bude vévodit nové pojetí čelní masky. Jistým vodítkem nám má být koncept Prologue, který vznikl až po navržení nové Audi A8 a nezobrazuje tak stav nereálný, nýbrž věci, které skutečně dorazí.




































Nová generace Audi A8 vsadí na stejně dynamický vzhled jako koncept Prologue. Pod kapotou pak nabídne elektrické přeplňování, v interiéru nebude chybět více displejů ovládaných gesty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom