Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A8 2016: nová generace dorazí s progresivním designem, bude jako kupé
10.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V rámci projektu jménem D5 už v Ingolstadtu horečnatě pracují na nové generaci Audi A8. Má dostat nový design, techniku i elektronické pomocníky.
Současné generace Audi A8 se loni dočkala faceliftu a v inovovaném provedení je pochopitelně k mání i v České republice. Od té doby o ní ale není moc slyšet - Němci se připomněli pouze luxusní edicí Exclusive a představili také inovovaný model pro terče ostřelovačů, v tuto chvíli už ale zřejmě mají v úmyslu nechat dnešní A8 na trhu jen „dožít”. To ale neznamená, že by skládali ruce v klín, však už od loňska se mluví o tom, s čím přijde nová generace. A právě v případě její budoucnosti máme nyní o něco jasněji.
Nové informace vyštrachali kolegové z magazínu Car, kteří informují třeba o vývoji designu. Ten bude mít po vyřazení pěti jiných designových návrhů mimo jiné také od Fabrizia Giugiara na starosti přímo designový šéf značky Mark Lichte. Jeho práce prý v jedno spojuje „britskou eleganci s italskou sportovností a německou solidností”, lépe se ale půjde chytit slov o progresivnějším pojetí, které zaručí, že A8 už nebude vypadat jako A6 s přebytkem růstového hormonu. Vůz by se také měl vyznačovat decentnější přídí včetně masky chladiče a měl mít podobně pojatou, postupně se zužující příď. To by mělo dodat siluetě A8 prvky podobné kupé, to je dnes velmi oblíbené řešení.
Zdroje Caru na druhou stranu hovoří o tom, že nový design nebude zase tak moc radikální, jako chtěl nebo mohl být. Vůz totiž nepoužije novou koncernovou platformu MSB vyvinutou hlavně Porsche, jak bylo původně plánováno, ale vsadí na stávající, pochopitelně upravenou platformu PL65, která je vyvíjena pouze Audi. Důvodem je údajně snaha dopřát vlajkové loni hlavně čtyřkruhovou techniku - šéf R&D Audi Ulrich Hackenberg se prý obával ztráty image, pokud by A8 byla více „koncernová”. Tento limit pak pochopitelně omezí i designéry, a tak jsme zvědavi, jak moc „designově progresivní” nová A8 nakonec bude.
Přesto bychom neměli podléhat dojmu, že nová A8 nebude opravdu nová. Audi chce zlepšit vše, co jen bude trochu možné, a tak vozu dopřeje ještě nižší hmotnost díky použití lehkých materiálů, nové systémy pro podporu řízení (částečný autopilot), bezpečnosti i komfortu. Vůz má dostat zcela nový palubní systém (stále MMI) s větším displejem. Zajímavé také je, že nová A8 by měla být zajímavější na řízení - o to se má postarat vylepšený podvozek, přenos výkonu na kola i systém Drive Select, který dopřeje řidiči více kontaktu s autem.
Jasno je údajně i v případě pohonných jednotek, které se prý obejdou bez čtyřválce. Ty benzinové zastoupí motory 3,0 V6 TFSI, 4,0 V8 TFSI a nadále i 6,3 V12 TFSI s výkony 330, 466 a 573 koní. U dieselů se pak bude jednat o agregáty 3,0 V6 TDI, 4,0 V8 TDI a 5,0 V10 TFSI s výkonovým rozpětím 275 až 507 koní. Převodovky budou pouze automatické, pohon všech kol ale nadále standardem nejspíš nebude.
Pokud vše půjde podle plánu, nová A8 by měla byt hotová někdy v průběhu příštího roku a světu se představit v roce 2016 na autosalonu v Ženevě. Do té doby stran její techniky i designu jistě ještě leccos uslyšíme...
Posledním výstřelem současné generace A8 je model Security. Audi už zřejmě s další novinkou nepřijde, místo toho bude pracovat na generaci nvé - má především jinak vypadat, s evoluční technikou by pak měla být o něco lehčí, dynamičtější, „řidičštější” a pochopitelně komfortnější a luxusnější
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus