Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s

Po faceliftu modelu A7 přichází jako dárek k pětadvacetinám TDI do jeho útrob posílené šestiválcové biturbo. Při overboostu dává až 346 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s

14.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po faceliftu modelu A7 přichází jako dárek k pětadvacetinám TDI do jeho útrob posílené šestiválcové biturbo. Při overboostu dává až 346 koní.

Je tomu zhruba dva měsíce zpátky, co jsme se zmiňovali podrobně o modernizovaném provedení pětidvéřového „kupé” A7 (nebo spíše liftbacku) ingolstadských inženýrů, jehož změny inkasovala i silnější a o něco sportovnější verze S7. Předně se jednalo o nové příplatkové přední světlomety Matrix LED, které loni představilo modernizované pojetí limuzíny A8, dále o novou generaci rozhraní MMI a modifikované nárazníky.

U čtyř kruhů si ale však nechali jako nerozbalený dárek pro zákazníky ještě novou naftovou variantu 3,0 TDI Competition, která pro nás symbolizuje konkurenta pro mnichovský model M550d xDrive, respektive dosud neexistující M650d Gran Coupe. Jedná se o variantu, s níž hodlají u Audi oslavit pětadvacáté výročí naftových motorů s nápisy TDI a aby to nebyl jen další ediční model s několika prostými emblémy, podívali se turbodieselu pořádně na zoubek a nainstalovali ho do verze s přídomkem Competition.

Šestiválcový motor s dodatkem „clean diesel“ (signalizuje plnění Euro 6) dopovaný dvojicí turbodmychadel teď umí ze tří litrů nabídnout 326 koní, tedy o třináct více než standardní dostupná verze. Pokud však bude řidič akcelerovat s plynovým pedálem zarytým do koberečku, A7 Sportback ze sebe doluje ještě o 20 koní víc, tedy celých 346 - po dobu několika sekund. Maximální točivý moment přenášený osmistupňovým automatem s pádly na volantu a systémem pohonu všech kol quattro dosahuje 650 Nm v rozmezí 1 400 až 2 800 otáček.

V praxi podle Audi dosahuje takto motorizovaný model A7 zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost během 5,1 sekundy a celé to naftové drama doplňuje opět speciálním výfukem, který prý místy působí, jakoby náležel osmiválcovému benzinovému kolegovi. Při tom všem by se průměrná spotřeba neměla přehoupnout přes 6,1 litru, i když je zcela jasné, že přehoupne. Speciální edice je navíc pro zdůraznění sportovnější charakteru vybavena paketem S line, který přináší o 20 milimetrů snížený a řádně přitvrzený podvozek.

Kromě toho budou poznávacím znakem dvacetipalcová kola s pětiparskovým černým designem a červenými brzdovými třmeny zakusujících se do sedmnáctipalcových kotoučů. Pokud by někoho zajímaly parametry obutí, pak vězte, že dosahují 265/35 R20. Paket S line samozřejmě přináší i sportovnější nárazníky a prvky s černým leskem (včetně krytů zrcátek), navíc i trochu zavádějící nápisy V6 T na blatnících, které známe z benzinového modelu S4. Dvojice leskle černých výfuků údajně vynikne se všemi laky, v nichž se competition objeví. Jedná se o šedý Daytona, červený Misano, šedý Nardo nebo modrý Sepang.

Spolu s S linovým exteriérem samozřejmě koresponduje i kabina, která je vyvedena v černé barvě. Sportovní sedadla jsou pokryta kůží Valcona a v nabídce bude i příplatková ještě sportovnější varianta s kontrastním červeným či šedým prošíváním. Obložení je tvořeno buď hliníkem nebo speciálním černým dřevem Beaufort a také v jejich kombinaci.

Speciální model se samozřejmě pochlubí všemi devízami faceliftovaných variant. Standardně montovaná LED světla lze nahradit variantou Matrix za příplatek, stejně tak se v nabídce najde výkonnější verze navigačního systému MMI plus nebo asistenční systémy v čele s nočním viděním. Zákazníci mohou Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition objednávat od začátku srpna za cenu od 72 tisíc Euro (1,975 milionu korun), přičemž první dodávky proběhnou na podzim.


Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 1 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 01Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 2 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 02Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 3 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 03Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 4 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 04Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 5 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 05Audi A7 Sportback 3,0 TDI Competition: 346 naftových koní a stovka za 5,1 s - 6 - Audi A7 SB 30 TDI competition 2014 06
Speciální varianta Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition je oslavou 25 let od zrození pohonných jednotek TDI

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše