Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6, S6 a RS6 2015: facelift přinesl nový vzhled i základní motor
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní benzin slibuje spotřebu 5,7 l/100 km, u A6 Avant 2,0 TDI můžete sáhnout po kompozitních pružinách.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla modernizovat „šestkovou“ řadu. Ta se zvenčí pyšní hlavně lehce upravenou čelní maskou, kdy standardní verze A6 a A6 Avant dostaly osm horizontálních lamel. Pro modely S6 a S6 Avant byl pak tento počet zredukován na šest, zatímco Audi A6 Allroad dostalo lišty vertikální a RS6 Avant výplet ve tvaru včelích pláství. Mimo to si ovšem lze povšimnout také přeprofilovaných nárazníků, bočních prahů či koncovek výfuku.
Nové jsou rovněž světlomety, přičemž za příplatek můžete sáhnout také po LEDkách či dokonce technologii Matrix LED. Tím ale venkovní proměna končí a my můžeme nakouknout do interiéru, kde nás víceméně čeká jen selekce nových barev čalounění (přidán byl šedý odstín Flint a červený Arras). Zbytek kabiny ale zůstává při starém, což platí jak o sedadlech, která lze na přání vybavit masážním strojkem, tak o multimediálním systému MMI.
Zásadní změny se však odehrály pod kapotou, kde v rámci standardu lze vybírat ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů. Naprostou novinkou je verze 1,8 TFSI, se kterou se u sedanu pojí hmotnost pouze 1 535 kg (bez řidiče) a automatická převodovka S tronic. Výkon přitom činí 190 koní, spotřeba byla u obou karosářských variant vypočítána na 5,7 l/100 km a emise CO2 na 133 gramů na kilometr.
Další zásadní změnu lze pak vysledovat u třílitrového turbodieselu, který ve verzi BiTurbo standardně produkuje 320 koní. Jelikož Audi slaví 25. výročí motorů TDI, budou k mání verze A6 Competition a A6 Avant Competition naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost - obojí je známe už ze stejně pojmenované verze A7 Sportback. Přenos síly přitom bude mít na starosti osmistupňový automat.
Novinky jsou také spojené s modelem A6 Avant 2,0 TDI ultra, kde kromě 190 koní můžete počítat se spotřebou 4,2 l/100 km a na přání také s pružinami vyrobenými z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace má ušetřit 4,4 kilogramu neodpružené hmotnosti, přičemž ještě dále poníží žíznivost. V rámci litých kol přitom můžete sáhnout po 17- až 20palcovém provedení.
Tím ale víceméně modernizace skončila, u modelů A6 Allroad quattro, S6, S6 Avant a RS6 Avant již k mechanickým změnám nedošlo. V rámci faceliftu lze tedy počítat pouze s minoritní kosmetickou proměnou, která je u vrcholného kombíku spárována s výkonem 560 koní. Čtyřlitr V8 twin-turbo ovšem pohání i obě „šestky“, kde na všechna čtyři kola posílá koní 450.
Do prodeje novinky zamíří již během tohoto podzimu, přičemž na německém trhu lze nový model Audi A6 1,8 TFSI pořídit za 38 400 Eur (cca 1 056 000 Kč). Kombi je o 2 500 Eur (68 750 Kč) dražší, zatímco Allroad 3,0 TDI startuje na sumě 56 650 Eur (1 557 875 Kč) a S6 na částce 75 400 Eur (2 073 500 Kč). Za vrcholné RS6 Avant pak dáte 108 900 Eur (2 994 750 Kč).
Audi A6 2014 facelift
Audi A6 Avant 2014 facelift
Audi A6 Allroad Quattro 2014 facelift
Audi S6 2014 facelift
Audi S6 Avant 2014 facelift
Audi RS6 Avant 2014 facelift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva