Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 Sportback oficiálně představeno
20.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Automobilka Audi konečně oficiálně odhalila všechny detaily pětidveřového liftbacku A5 Sportback, který doplní dvoudveřové kupé a kabriolet. Žádné velké drama od ní však nečekejte. Novinka totiž představuje pouze evoluční krok v modelové řadě.
Podle Audi má A5 Sportback představovat spojení toho nejlepšího ze tří světů: emoce a eleganci kupé, komfort sedanu a praktické přednosti kombi. Podobná slova už jsme ale jednou slyšeli v souvislosti s BMW 5 GT, ostatně kterému se A5 Sportback při pohledu z boku vzdáleně podobá.
Na rozdíl od něj má ale opravdu blíže ke kupé. Je o 36 mm nižší než A4 Sedan a s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením přece jen naplňuje definici sportovně tvarovaného vozu.
V interiéru naleznou cestující plnohodnotný komfort na všech čtyřech sedadlech. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do dlouhé splývající zádě s velmi skloněnými sloupky. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Pod kapotu najdeme tři benzinové motory. První dva jsou přeplňované čtyřválce TFSI o objemu 2,0 l s výkonem 180 resp. 211 koní. Třetí agregát je vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, který podává výkon 265 koní. Pokud jste vyznavači vznětových agregátů, můžete zvolit přeplňovaný dvoulitr s výkonem 170 koní, který díky systému start/stop vykazuje spotřebou 5,2 l na sto kilometrů.
Další motory TDI jsou jednotky o objemu 2,7 l a 3,0 l s výkonem 190 a 240 koní. Standardně jsou motory spojeny s 6° manuální převodovkou, za příplatek je 7° samočinná převodovka S-TRONIC. Automobilka uvolní další tři motory v příštím roce.
Auta poháněná nejvýkonnějším dieselem jsou standardně vybavena trvalým pohonem všech kol quattro, u ostatních motorizací je quattro na přání. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nově vyvinutý sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Další inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Dalším možným doplňkem je systém Audi drive select, který umožňuje řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
V ČR bude A5 Sportback nabízen od září tohoto roku za následující ceny:
2.0 TDI, 125 kW, man. přev., 811 991 Kč bez DPH/966 270 Kč s DPH
2.7 TDI, 140 kW, man. přev., 890 699 Kč bez DPH/1 059 896 Kč s DPH
3.0 TDI quattro, 176 kW, man. přev., 1 039 617 Kč bez DPH/ 1 237 144 Kč s DPH
2.0 TFSI, 155 kW, man. přev., 841 046 Kč bez DPH/1 000 845 Kč s DPH














Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 5 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
Sbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 2 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 4 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 5 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva