Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 Sportback oficiálně představeno
20.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Automobilka Audi konečně oficiálně odhalila všechny detaily pětidveřového liftbacku A5 Sportback, který doplní dvoudveřové kupé a kabriolet. Žádné velké drama od ní však nečekejte. Novinka totiž představuje pouze evoluční krok v modelové řadě.
Podle Audi má A5 Sportback představovat spojení toho nejlepšího ze tří světů: emoce a eleganci kupé, komfort sedanu a praktické přednosti kombi. Podobná slova už jsme ale jednou slyšeli v souvislosti s BMW 5 GT, ostatně kterému se A5 Sportback při pohledu z boku vzdáleně podobá.
Na rozdíl od něj má ale opravdu blíže ke kupé. Je o 36 mm nižší než A4 Sedan a s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením přece jen naplňuje definici sportovně tvarovaného vozu.
V interiéru naleznou cestující plnohodnotný komfort na všech čtyřech sedadlech. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do dlouhé splývající zádě s velmi skloněnými sloupky. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Pod kapotu najdeme tři benzinové motory. První dva jsou přeplňované čtyřválce TFSI o objemu 2,0 l s výkonem 180 resp. 211 koní. Třetí agregát je vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, který podává výkon 265 koní. Pokud jste vyznavači vznětových agregátů, můžete zvolit přeplňovaný dvoulitr s výkonem 170 koní, který díky systému start/stop vykazuje spotřebou 5,2 l na sto kilometrů.
Další motory TDI jsou jednotky o objemu 2,7 l a 3,0 l s výkonem 190 a 240 koní. Standardně jsou motory spojeny s 6° manuální převodovkou, za příplatek je 7° samočinná převodovka S-TRONIC. Automobilka uvolní další tři motory v příštím roce.
Auta poháněná nejvýkonnějším dieselem jsou standardně vybavena trvalým pohonem všech kol quattro, u ostatních motorizací je quattro na přání. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nově vyvinutý sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Další inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Dalším možným doplňkem je systém Audi drive select, který umožňuje řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
V ČR bude A5 Sportback nabízen od září tohoto roku za následující ceny:
2.0 TDI, 125 kW, man. přev., 811 991 Kč bez DPH/966 270 Kč s DPH
2.7 TDI, 140 kW, man. přev., 890 699 Kč bez DPH/1 059 896 Kč s DPH
3.0 TDI quattro, 176 kW, man. přev., 1 039 617 Kč bez DPH/ 1 237 144 Kč s DPH
2.0 TFSI, 155 kW, man. přev., 841 046 Kč bez DPH/1 000 845 Kč s DPH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva