Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A5 a S5 Sportback 2017: nová generace shodila kila, stovku dá už za 4,7 s
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové stylové sedany poberou až pět cestujících a 480 litrů nákladu. Škála výkonů se pohybuje od 170 do 354 koní.
S blížícím se pařížským autosalónem začíná přibývat informací o novinkách, které tam budou vystaveny. Po představení Peugeotu 5008 tak můžeme zamířit na virtuální stánek Audi, kde nebude chybět dvojice A5 a S5 Sportback. Ta navazuje na již dříve odhalené dvoudveřové kupé, které dokonce již má své české ceny. Design, jemuž oproti předchozí generaci vévodí širší čelní maska a užší světlomety, tedy nepřekvapí. Mimo to oproti předchůdci prošla změnami kapota, nárazníky, boky se zvýrazněnou linií podél dveřních klik či zadní lampy.
Ve srovnání s kupé se Sportback liší zejména v zadních partiích, což je dáno hlavně prodloužením rozvoru z 2 764 na 2 824 milimetrů. Kabina se ve srovnání s dosluhujícím modelem natáhla o 17 mm, řidič a spolujezdec mají o 11 mm více prostoru pro ramena a cestujícím vzadu přibylo 24 mm pro kolena. Kromě toho můžeme zmínit ještě 480litrový zavazadlový prostor.
Hned od začátku bude nová A5 k dispozici s dvěma variantami TFSI a třemi diesely, se kterými je možné spárovat šestistupňový manuál, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňový automat. V případě benzinů lze počítat s přeplňovaným dvoulitrem, který produkuje 190 koní a 320 Nm točivého momentu, respektive 252 koní a 370 Nm.
Po stránce dieselové zde máme čtyřválec 2,0 TDI, který byl naladěn na 190 koní a 400 Nm. Pořídit jej přitom můžete v běžné verzi či jako úspornou variantu ultra. Dále nabídka pokračuje třílitrovým turbodieselem, který v méně potentní formě produkuje 217 koní a 400 Nm, v té vrcholné pak 286 koní a 620 Nm. U této verze je přitom standardem pohon všech kol quattro.
Kromě výše zmíněných motorizací se nabídka rozrostla o variantu A5 g-tron, kde motor 2,0 TFSI umožňuje spalování zemního plynu. Výkon přitom činí 170 koní, točivý moment pak 270 Nm. Vrchol v podobě provedení S5 Sportback nadále má šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 354 koní, 500 Nm a stovkou za 4,7 sekundy.
Z motorového prostoru se vrátíme zpět do kabiny, kde jsou základní modely vybaveny klasickým přístrojovým štítem a sedmipalcovou středovou obrazovkou. U výše postavených výbav je k mání 12,3palcový virtuální kokpit doplněný 8,3palcovým centrálním displejem. Za příplatek pak může mít i audio systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory.
Závěrem již jen zmíníme, že stejně jako kupé je i Sportback postaven na platformě MLB Evo, se kterou se pojí pětaosmdesátikilová dieta. Základní model tak i přes nárůst venkovních rozměrů váží pouze 1 470 kg. Ceny přitom v Německu startují na sumě 37 800 EUR (cca 1 021 500 Kč), za S5 Sportback pak dáte minimálně 62 500 EUR (1 689 000 Kč).
Nové Audi A5 Sportback dorazilo i ve verzi g-tron, která počítá se 170 koňmi...
...zatímco vrcholné S5 Sportback jich nabízí 354
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch