Audi A4 B9: nová A4 bude až o 150 kg lehčí, quattro prý nahradí e-quattro

V roce 2014 dorazí nová generace Audi A4 založená na modulární platformě MLB. Kromě nižší hmotnosti představí zcela nový systém pohonu 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi A4 B9: nová A4 bude až o 150 kg lehčí, quattro prý nahradí e-quattro

21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi A4 B9: nová A4 bude až o 150 kg lehčí, quattro prý nahradí e-quattro

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V roce 2014 dorazí nová generace Audi A4 založená na modulární platformě MLB. Kromě nižší hmotnosti představí zcela nový systém pohonu 4x4.

Pro německou automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku neexistuje důležitější model. A4 se totiž prodává po celém světě se stejnou lehkostí, s jakou z pekárny po ránu mizí obzvláště propečené rohlíky. Současný model však již začíná poněkud dosluhovat, čemuž se nemůžeme divit. Představen byl již v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu, krátce poté pak zamířil do prodeje.

Audi tak na příští rok připravuje menší facelift, který bude předcházet generační obměně. Ta je naplánována na rok 2014, kdy automobilka představí sedan, kombi Avant dorazí o 12 měsíců později. Detailů prozatím není k dispozici mnoho, počítat se dá ale s tím, že novinka bude podstatně lehčí než současná generace.

Důvodem je modulární platforma MLB Evo, která může oproti té stávající uspořit v závislosti na dané výbavě a motorizaci 120 až 150 kg. A to přesto, že Audi plánuje zvětšit dimenze příští A4 do takové míry, aby vůz mohl snadno konkurovat současnému BMW řady 3. Není to však jediná dieta, která verzi B9 čeká.

Podle britského Caru Audi rovněž hodlá uspořit nějaká kila na pohonu všech kol, který by měl upustit od současných mechanických diferenciálů. Místo toho budou zadní nápravu pohánět dva elektromotory (v případě předokolky bude pouze jeden z nich zakomponován do prostoru nad přední nápravu) o celkovém výkonu 136 koňských sil. Klasický spalovací motor bude určen pouze pro přední nápravu, čímž by mělo dojít nejen k redukci hmotnosti, ale také ke snížení spotřeby. Jestli se toto řešení dotkne skutečné všech nových A4 si tedy nejsme jisti, rozhodně ale nemůžeme popřít, že by automobilka takový systém nevyvíjela - loňský koncept A5 e-tron Quattro sázel přesně na toto řešení.

Z výše zmíněného je zřejmé, že A4 by měla být standardně hybridem, který nabídne až šedesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu. To sice není mnoho, nesmíme ovšem zapomínat na to, že stále ještě budou pod přední kapotou pracovat benzinové a turbodieselové motory. Produkovat by měly od 150 do 350 koní, přičemž každá motorizace nabídne systém start/stop, rekuperaci brzdné energie a nově také systém rekuperace termální energie, se kterým zatím experimentovalo hlavně BMW.

Obdobné změny by měly v letech 2014-2016 poctít také řadu A5, která s A4 sdílí řadu komponentů. Kromě toho Audi plánuje na rok 2016 ještě prostornou verzi MPV, díky čemuž by portfolio jediného modelu pokrylo potřeby takřka všech motoristů. Nezmiňovali jsme náhodou, že je A4 pro Audi nejdůležitější?


Audi A4 B9: nová A4 bude až o 150 kg lehčí, quattro prý nahradí e-quattro - 1 - Audi A4 B9 skica prvni 01
Audi A4 B9 se prozatím ukázalo na jediné oficiální skice, která ani náhodou nenaznačuje odklon od současného designu. Známy jsou však některé informace o nižší hmotnosti a novém systému pohonu všech kol e-quattro, který namísto mechanických diferenciálů zaměstnává elektromotory na zadní nápravě a klasický spalovací motor pohánějící kola přední

Zdroj: Car magazine

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.