Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 B9 2014: nová A4 nabídne deaktivaci poloviny válců i u motoru 1,4 TSI
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verzi sedanu prý postačí jen dva válce. Vadit to nemá kvůli dietě, více ale slibuje verze 2,0 TFSI.
Pokud přijde řeč na segment kompaktních prémiových sedanů, pak veškerou pozornost v současné době okupuje nový Mercedes-Benz třídy C, neboť premiéra modelu W205 je už delší čas na spadnutí. Třícípá hvězda ovšem není jedinou značkou, která se v příštím roce hodlá postavit BMW 3 F30, se svým příspěvkem dorazí také Audi - novou generaci A4 B9 spatříme jen měsíce po premiéře „Céčka“.
V případě čtyř kruhů tedy momentálně můžeme posloužit pouze několika spekulativními ilustracemi, ty ovšem s ohledem na spíše evoluční než revoluční design Audi nebudou daleko vzdálené od pravdy. Co se techniky týče, tam již máme k dispozici rozsáhlejší repertoár informací. Začít lze rozměry, které se od stávajícího provedení příliš lišit nebudou. Na délku má vůz měřit 4 701 mm, na šířku 1 826 mm a na výšku dle motorizace 1 417 až 1 437 mm.
Design by měl vsadit na třídimenzionální čelní masku, kterou ve standardu doplní xenonové světlomety doplněné diodami pro denní svícení. Za příplatek budou k mání plnohodnotné LEDky, které představilo Audi A8. Na bocích značka počítá s výraznějšími prolisy, záď ozdobí (samozřejmě kromě diodových světel) větší odtrhová hrana.
O kabině se toho prozatím mnoho neví, jistý je modernizovaný multimediální systém MMI s ovládáním skrze touchpad. Chybět nebude ani head-up displej či nové zpětné zrcátko, jehož jedna část má mít integrovaný informační panel. Již ve standardu se bjeví hlasové ovládání, které by v budoucnu měl doplnit (či nahradit) snímač gest řidiče.
Audi zároveň nebere na lehkou váhu čínský trh. Proto by zmiňovaný touchpad měl již od zahájení prodeje počítat s čínskými znaky. Zároveň se přitom dá očekávat, že tamní verze bude k mání rovněž s prodlouženým rozvorem. O verzi „Long“ však prozatímní zdroje mlčí. Mnohem více se ale mluví o snižování hmotnosti (až o 150 kg) či pohonných jednotkách.
Základem se má stát 1,4litrový čtyřválec TSI, který dorazí s výkonem 122 nebo 180 koní. Vyznačovat by se měl extrémně nízkou normovanou spotřebou, neboť Audi počítá s deaktivací poloviny válců. Ve více než 70 procentech případů by tak tento agregát měl sloužit jako dvouválec, což nezní zrovna lákavě.
Daleko zajímavější svezení lze očekávat od dvoulitru TFSI, který má produkovat 225 koní. Audi totiž v jeho případě slibuje nejvyšší rychlost 240 km/h a spotřebu 6,9 l/100 km. Kromě toho dorazí i hybrid, který s benzinovým dvoulitrem kombinuje elektromotor o výkonu 95 koní. Dojezd čistě na elektřinu má přitom činit 50 km.
O dieselech se automobilka zatím nezmiňuje, chybět zaručeně nebudou. Podrobnosti o nich vám ale přineseme až příště, přičemž doufáme také v rozšíření obrazové galerie. A to minimálně o snímky zakamuflovaných prototypů, které se již momentálně prohánějí po Německu.
Chystané Audi A4 se již objevilo na prvních neoficiálních ilustracích. Sériová podoba s ohledem na nepříliš nemněnný design německé značky zřejmě nebude příliš vzdálená
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus