Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 B9 2014: nová A4 nabídne deaktivaci poloviny válců i u motoru 1,4 TSI
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní verzi sedanu prý postačí jen dva válce. Vadit to nemá kvůli dietě, více ale slibuje verze 2,0 TFSI.
Pokud přijde řeč na segment kompaktních prémiových sedanů, pak veškerou pozornost v současné době okupuje nový Mercedes-Benz třídy C, neboť premiéra modelu W205 je už delší čas na spadnutí. Třícípá hvězda ovšem není jedinou značkou, která se v příštím roce hodlá postavit BMW 3 F30, se svým příspěvkem dorazí také Audi - novou generaci A4 B9 spatříme jen měsíce po premiéře „Céčka“.
V případě čtyř kruhů tedy momentálně můžeme posloužit pouze několika spekulativními ilustracemi, ty ovšem s ohledem na spíše evoluční než revoluční design Audi nebudou daleko vzdálené od pravdy. Co se techniky týče, tam již máme k dispozici rozsáhlejší repertoár informací. Začít lze rozměry, které se od stávajícího provedení příliš lišit nebudou. Na délku má vůz měřit 4 701 mm, na šířku 1 826 mm a na výšku dle motorizace 1 417 až 1 437 mm.
Design by měl vsadit na třídimenzionální čelní masku, kterou ve standardu doplní xenonové světlomety doplněné diodami pro denní svícení. Za příplatek budou k mání plnohodnotné LEDky, které představilo Audi A8. Na bocích značka počítá s výraznějšími prolisy, záď ozdobí (samozřejmě kromě diodových světel) větší odtrhová hrana.
O kabině se toho prozatím mnoho neví, jistý je modernizovaný multimediální systém MMI s ovládáním skrze touchpad. Chybět nebude ani head-up displej či nové zpětné zrcátko, jehož jedna část má mít integrovaný informační panel. Již ve standardu se bjeví hlasové ovládání, které by v budoucnu měl doplnit (či nahradit) snímač gest řidiče.
Audi zároveň nebere na lehkou váhu čínský trh. Proto by zmiňovaný touchpad měl již od zahájení prodeje počítat s čínskými znaky. Zároveň se přitom dá očekávat, že tamní verze bude k mání rovněž s prodlouženým rozvorem. O verzi „Long“ však prozatímní zdroje mlčí. Mnohem více se ale mluví o snižování hmotnosti (až o 150 kg) či pohonných jednotkách.
Základem se má stát 1,4litrový čtyřválec TSI, který dorazí s výkonem 122 nebo 180 koní. Vyznačovat by se měl extrémně nízkou normovanou spotřebou, neboť Audi počítá s deaktivací poloviny válců. Ve více než 70 procentech případů by tak tento agregát měl sloužit jako dvouválec, což nezní zrovna lákavě.
Daleko zajímavější svezení lze očekávat od dvoulitru TFSI, který má produkovat 225 koní. Audi totiž v jeho případě slibuje nejvyšší rychlost 240 km/h a spotřebu 6,9 l/100 km. Kromě toho dorazí i hybrid, který s benzinovým dvoulitrem kombinuje elektromotor o výkonu 95 koní. Dojezd čistě na elektřinu má přitom činit 50 km.
O dieselech se automobilka zatím nezmiňuje, chybět zaručeně nebudou. Podrobnosti o nich vám ale přineseme až příště, přičemž doufáme také v rozšíření obrazové galerie. A to minimálně o snímky zakamuflovaných prototypů, které se již momentálně prohánějí po Německu.
Chystané Audi A4 se již objevilo na prvních neoficiálních ilustracích. Sériová podoba s ohledem na nepříliš nemněnný design německé značky zřejmě nebude příliš vzdálená
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch