Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 Allroad quattro: menší bratr přichází
15.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Když před 10 lety Audi představilo model Allroad quattro, což byla vlastně oplastovaná A6 Avant se zvětšenou světlou výškou, založilo tím zcela novou a stále se rozrůstající skupinu vozidel. Dnes přichází s menším bratrem tohoto odolnějšího kombíku, Audi A4 Allroad quattro, za jehož základ posloužila menší A4.
Samo Audi o novém A4 allroad quattro mluví jako o autě, jež nezná žádné hranice. Diplomaticky řečeno, o tomto prohlášení by se dalo s úspěchem pochybovat. Přesto mu nelze upřít jednu, věc. Půjde-li o provoz na horších či dokonce polních a lesních cestách, určitě se dostane dál než standardní A4 Avant. O to ale přece nejde, v případě všech „allroad” modelů všech výrobců jde spíše o image než o skutečné schopnosti v terénu.
Jak už bylo řečeno, základem novinky je model A4 Avant. Allroad se lyší nárazníky s drsnějším vzhledem, plastovými lemy blatníků a mřížkou chladiče s chromovanými žebry. Kolem spodního okrajů celého auta jsou umístěny ochranné prvky z nerezové oceli. Samozřejmostí je zvýšená průchodnost.
Celková délka je 4,72 m, rozvor 2,81 m, šířka 1,84 m a výška 1,5 m. Světlá výška je 180 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 490 l, který lze sklopením dělených sedadel zvětšit až na 1.430 l. V této konfiguraci do něj lze uložit předmět až 1,78 m.
Pod kapotou se zpočátku objeví tři přeplňované motory, jeden zážehový a dva vznětové. Jejich parametry uvádíme v následujícím přehledu.
Označení | Výkon [k] | Kr. výkon [N.m] | 0-100 km/h [s] | Vmax [km/h] | sp [l/100 km] |
2.0 TFSI | 211 | 350 | 6,9 | 230 | 8,1 |
2.0 TDI | 170 | 350 | 8,9 | 213 | 6,4 |
3.0 TDI | 240 | 500 | 6,4 | 236 | 7,1 |
Ve všech případech bude v autě najdeme systém rekuperace kinetické energie. Společnost motorům dělá buď 6° manuál nebo 7° dvouspojková převodovka S-tronic (DSG). Výkon je přenášen na všechna kola a jak už název modelu napovídá, v tomto případě se jedná o firemní trvalý pohon všech kol quattro. Ten je založen na centrálním mechanickém diferenciálu, který rozděluje tok energie mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. V případě potřeby je možno až 65 % přenést vpřed a 85 % vzad.
Stejně jako u nové A4 bude k dispozici možnost nastavení reakcí plynu, řízení a pokud je na palubě, tak reakcí S-tronicu. K dispozici jsou tři úrovně: comfort, standard a sport.
Do standardní výbavy patří 17" kola, střešní ližiny, automatická klimatizace, elektricky ovládaná ruční brzda a nový systém MMI. Za příplatek bude možno získat panoramatickou střechu, xenonová světla doplněná LED světly pro denní svícení, elektricky ovládané 5. dveře a audio systém od firmy Bang & Olufsen.
Veřejnou premiéru se Audi A4 allroad quattro odbude na ženevském autosalónu a do prodeje přijde na začátku tohoto léta. Cena základního modelu byla stanovena na 37 100 EUR.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus