Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4, A5 a A6 ultra 2014: další spořílci s TDI mají spotřebu kolem 4 l/100 km
5.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se připravují na vypuštění dalších „ultra” úsporných aut. Pokračování se ponese ve znamení dalších tří modelů s motorem 2,0 TDI.
Někdo šetří hmotnost na nádržích, jiní se vydávají tradičnějšími cestami, které řidičům nemusí jít k duhu. Audi je s novou enklávou modelů obdařených přídomkem ultra někde na polovině cesty, kterou jsme již museli akceptovat. „Ultras” z domoviny automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku nebudou tak rychlé jako úvodní ochutnávka v podobě TT ultra quattro. Dostanou primárně systém start-stop a informační systém, který bude řidiči dávat rady k tomu, aby jel co možná nejšetrněji vůči životnímu prostředí. Všechny bez výjimky splní emisní normu Euro 6.
Dříve ohlášený model A3 ultra se stane nejmenším zástupcem ekologických příšerek. S motorem 1,6 TDI (110 koní) je díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli a kompozitních materiálů o 25 kilogramů lehčí než verze bez slůvka ultra v názvu a dosahuje normované spotřeby 3,2 litru nafty na sto ujetých kilometrů. Podle všeho je nejen úspornější, ale také rychlejší než standardní 1,6 TDI. Zároveň je také o 15 milimetrů nižší a používá ekologické pneumatiky s nižším valivým odporem. Podle všeho má ujet na jedno natankování přes 1 500 kilometrů (teoreticky).
K tomu teď Audi přidalo avízo o větších modelech. A4 a její kombiverze A4 Avant na to půjde při honbě za nejnižší normovanou spotřebou podobným způsobem. Dočká se úprav karoserie, které zajistí lepší aerodynamiku, k tomu dojde také ke snížení světlé výšky a divili bychom se, kdyby se na něm také neobjevilo úspornější obutí. Pod kapotou A4 ultra bude dvoulitrové TDI s výkonem 136 koní nebo až 163 koní s točivým momentem 320 (při 1 500 až 3 000 otáčkách), respektive 400 Nm (při 1 750 až 2 750 otáčkách). O pomalé „herky“ se zelenou vlaječkou tedy nepůjde, protože zrychlení na stovku proběhne za 9,3 sekundy a maximálka leží na 215 km/h. Sedan se vyznačuje spotřebou od 3,9 litru, Avant je na hodnotě 4,2 litru.
Stejná jednotka se objeví v kupé A5 a také v modelu A5 Sportback, ovšem zde jen ve výkonnějším provedení, které umožní zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,3 sekundy (stejné jako A4 sedan), Sportbacku pak za 8,6 s. Oba se přesto rozjedou až za hranici 220 km/h. Kabriolet se ultra ekologické verze zřejmě nedočká. U většího A6 a A6 Avant se prý objeví také čtyřválec 2,0 TDI se spotřebou 4,2 litru (4,6 l Avant), avšak v tomto případě se pochlubí výkonem 190 koní a 400 Nm točivého momentu (při 1 750 a 3 000 otáčkách).
Nikde nebyly k vidění nápisy Quattro, a tak je na beton jasné, že se ve všech ultra dočkají zákazníci jen a pouze předního pohonu. A6 bude mít výjimku v případě převodovky, neboť kromě strandardního manuálu pro všechna ultra nabídne i dvouspojkové ústrojí S tronic, které poprvé s předním pohonem nahrazuje Multitronic. V Německu startují ceny verzí ultra na 32 600 Eur (cca 900 tisíc Kč) za A4, 37 350 Eu za A5 (cca 1 030 000 Kč) a 39 900 Eur za A6 (cca 1,1 milionu Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Úsporné varianty ultra zřejmě budou disponovat neuvěřitelně dlouhými převody. Uvidíme, jak budou úsporné v praxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva