Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2016: nová generace se rýsuje, s platformou MLB zhubne 100 kilo
10.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A4 z vysokopevnostní oceli má vážit méně než hliníkový Jaguar XE. Svým vzhledem naváže na styl nového TT.
Současná generace Audi A4 s interním označením B8 je na trhu již od roku 2008. Není proto divu, že se už docela dlouho mluví o nástupci. Jeho příchod jsme očekávali již loni, nakonec se však dočkáme až letos ve Frankfurtu. Dané zdržení ale snad bude stát za to, neboť podle nových informací a neoficiálních ilustrací bude německá novinka působivá jak po stránce vizuální, tak i po té mechanické.
Začít můžeme vzhledem, který sice bude jen evoluční, díky několika detailům ale můžeme očekávat opravdu agresivní zjev. Dominantou přídě bude čelní maska, která oproti stávajícímu provedení dozná zvětšení, a to na úkor světlometů. Ty pro změnu vsadí na úsporné LEDky, což umožnilo jejich zmenšení. Vše pak rámují ostré linie, které byly inspirovány designem třetí generace Audi TT.
Bokům mají vládnout tři linky, z nichž ta vrchní je spojnicí mezi předními a zadními světlomety. Také v jejich případě můžeme počítat s diodami, které u základních verzí doplní dvojice koncovek výfuku a mírně zvednutá hrana víka zavazadelníku. Dorazit však mají také modely S4 a RS4, které počet koncovek ohraničujících difuzor zdvojnásobí. K mání přitom budou i s s typicky výraznějšími nárazníky.
Kromě těchto variant se příští rok dočkáme také příchodu Audi A5 Sportback, jehož základní linie budou shodné, doprovodit je ovšem má více skloněné čelní okno a výrazněji se svažující linie střechy. Všechny verze přitom budou postaveny na zcela nové platformě MLB, na níž se posléze postaví všechny větší modely značky i jejich příbuzní od Volkswagenu nebo Porsche.
Stejně jako v případě platformy MQB můžeme také v tomto případě počítat zejména s užitím vysokopevnostní oceli, se kterou je spojena přibližně stokilová dieta. Dieselové Audi A4 2,0 TDI by tak mělo vážit přibližně 1 400 kg, což ve srovnání s konkurenčním Jaguarem XE představuje hmotnost nižší o 40 kg. A to je přitom britská novinka postavena převážně z hliníku.
Počítat bychom tedy měli s lepší ovladatelností i nižší spotřebou, zvláště u verze 2,0 TDI Ultra. Ta již nyní jezdí za udávaných 4 l/100 km, a tak na papíře emituje v průměru 104 gramů CO2 na kilometr. Jelikož ovšem váží 1 615 kg, lze u nástupce počítat přibližně s nějakými 3,7 litry, což lze přepočítat na 97 gramů CO2. Opět tak bude poražen Jaguar XE a jeho 99 g/km.
Zatímco u méně výkonného spektra pohonných jednotek se dá hovořit již prakticky o jistotě, opačnou část nabídky halí rouška tajemství. Stále totiž není jisté, zda Audi RS4 nevymění 4,2litrový atmosférický osmiválec za přeplňovaný třílitrový V6, který již užívá S4. Je to ovšem nanejvýš pravděpodobné, ostatně před koncem 4,2 V8 v RS4 jsme nedávno varovali.
Ve Frankfurtu se ale pravdu nejspíše nedozvíme, i když je možné, že mnohé napoví videa prototypů, která můžeme stoprocentně očekávat. Dále tedy nebudeme spekulovat a přesuneme se do kabiny, která bude rovněž ovlivněna zmiňovaným Audi TT. Počítat tedy můžeme s virtuálním kokpitem, tedy digitálním přístrojovým štítem.
Kromě toho lze čekat také větší prostor na zadních sedadlech a v zavazadelníku, ani tady ale nejsou k dispozici detaily. Je však možné, že Audi nám nějaký ten náhled věcí budoucích ukáže již za pár týdnů v Ženevě, která jinak bude zasvěcena premiéře nové R8.
Chystané Audi A4, respektive S4, se ukázalo na nových neoficiálních ilustracích...
...jež vycházejí z nejnovějších špionážních snímků
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 4 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 7 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 8 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB