Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2015: evoluční design doplní technika zaměřená na nižší spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku dorazí i jako plug-in hybrid. Rozměry se moc nezmění, luxusu ale přibude.
Příchod nové generace Audi A4 je již pomalu za rohem, a proto na světlo světa proniká stále více detailů. Podle německých médií přitom po stránce rozměrů nemáme očekávat prakticky jakýkoliv posun oproti stávajícímu provedení - délka zůstane na 4,7 metrech, měnit se pak nebude ani šířka 1,8 m. Výška by pro změnu měla oscilovat mezi 1 417 a 1 437 milimetry, jediným neznámým údajem je tak rozvor, který momentálně činí 2,8 metru.
Řeč je samozřejmě jen o sedanu, v případě ostatních karosářských verzí tak lze očekávat drobné nuance. Přičemž již nyní víme, že dorazit by mělo také kombi, zatímco pod logem A5 se představí kupé, kabriolet a Sportback. Chybět pak samozřejmě nemá ani provedení Allroad, stejně jako je jisté, že čínské publikum se dočká prodloužené varianty. Mechanický základ však všechny tyto vozy budou mít stejný.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen lehce naťukneme design, který oproti současnosti bude jen evolucí. Vpředu lze tak očekávat třídimenzionální masku, se kterou za příplatek mohou dorazit také LEDkové světlomety. Na bocích se pak objeví výraznější prolisy a linie, zatímco záď bude dekorovat výraznější odtrhová hrana zavazadelníku. Ta je zde přitom hlavně kvůli funkci, kdy upravuje obtékání vzduchu.
Tím ale víceméně rozdíly skončí, zamířit tak můžeme do interiéru. Ten by měl hostit novou středovou konzoli, jež se nechala inspirovat faceliftovaným Audi A8. Chybět tak nebude touchpad, dotykový displej, multimediální systém MMI či nový head-up displej. Zajímavou finesou pak bude digitální obrazovka zabudovaná ve zpětném zrcátku, řeči se vedou i o virtuálním kokpitu vycházejícím z nového TT.
Pro řidiče by přitom podstatnou zprávou měl být fakt, že zmiňovaný touchpad bude po dotyku poskytovat lepší odezvu, ovládat jej tedy budete moci mnohem snadněji i za jízdy. Navíc bude k dispozici ovládání hlasem či gesty, zatímco třeba takový navigační systém bude spolupracovat s barevnou obrazovkou o rozměrech 12 x 9 centimetrů. Tím nám ale zmínky o kabině končí.
Zvednout tedy můžeme kapotu, kde mimo jiné najdeme naprosto nezměněný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Počítat lze tedy u této motorizace s výkonem 225 koní, nejvyšší rychlostí 240 km/h a průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km. S tímto agregátem (ovšem naladěným na 211 koní) pak má být spojen i elektromotor, přičemž jako plug-in hybrid má nové Audi A4 zvládnout 50 km čistě na elektřinu.
Kromě těchto pohonných jednotek se pak dočkáme i příchodu 1,4litrového čtyřválce TSI, který by měl nabízet 122 nebo 180 koní. Přitom bude schopen deaktivovat polovinu válců, což mu prý zabere jen pouhých 36 milisekund. Spotřeba by ovšem díky dvouválcovému pohonu měla klesnout o přibližně půl litru na 100 kilometrů. I když zřejmě jen v laboratořích.
To je ale pro dnešek vše, s ohledem na možnou podzimní premiéru v Paříži se ale dozajista s chystaným Audi A4 neloučíme na dlouho. Stejně tak nebude nekonečné čekání na zahájení prodeje, to je totiž naplánováno hned na počátek příštího roku.


Ani chystané Audi A4 neuniklo pozornosti špionážních fotografů. S ohledem na krycí plachtu toho však mnoho odhaleno nebylo
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva