Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2,0 TFSI 2013: nejsilnější čtyřválec posiluje na 225 koní
14.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více výkonu, méně spotřeby, plnění normy Euro 6, no zkrátka ještě větší „náskok díky technice” by vám měl zajistit nový motor 2,0 TFSI v Audi A4.
Audi muselo mít v nabídce i v případě motorů vždy něco extra. Kolikrát tak právě jen u ingolstadtské značky najdeme jinak dobře známý agregát používaný ve škodovkách nebo Volkswagenech, akorát s trochu jiným než obvyklým výkonem. Vzpomenout můžeme třeba časů první generace jednotky 1,8T, kterou jste jen do A4 mohli dostat s výkonem 120 kW (161 koní), ačkoli zbylých autech koncernu VW nabízela vždy buď 110, 132, 154 nebo 165 kW. Podobných případů bychom i v pozdější době našli u benzinových a naftových motorů vícero a zdá se, že tato praxe se Audi zalíbila.
Dosud totiž svou A4, i po předloňském faceliftu, nabízelo s dobře známým motorem 2,0 TFSI o výkonu 155 kW (211 koní). Ta moc výjimečná nebyla, byť třeba druhá generace Octavie RS ji nikdy nedostala, šestkový Golf GTI ale ano a nebyl v tom sám. V poslední době se ale nabídnou koncernových, zejména kompaktů začal šířit nový motor z řady EA 888, který nabízel od 220 resp. 230 koní (Golf VII GTI, Octavia III RS) až po 300 koní (Audi S3). A4 jej pochopitelně musela dostat též, ale po žádné z dosud známých variant nesáhla - její 2,0 TFSI EA 888 nabízi 165 kW neboli 225 koní.
Výměna motoru pochopitelně neproběhla s motivací přidat vozu 14 koní, i když i to jistě má svůj význam. Hlavním motivem bude fakt, že nová jednotka používá stejně jako její výkonnější i slabší verze dvojité vstřikování paliva a k přímému vstřiku do válců přidává i nepřímý vstřik do sacího potrubí. Důvod je jasný, v nižších otáčkách je efektivnější nepřímý vstřik a právě o efektivitu tu jde především. Audi tak slibuje snížení normované spotřeby v průměru o 7,9 procenta při zvýšení výkonu i dynamiky. Kupříkladu nejrychlejší A4 sedan s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol zrychluje na stovku za 6,8 sekundy, jede až 250 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru benzinu na 100 km (138 g CO2/km).
Dále je vůz k mání s automatem multitronic jako předokolka nebo coby čtyřkolka quattro s manuálem či automatem S-tronic s dvěma spojkami. V jejich případě spotřeba stoupá až k 6,7 litru benzinu na 100 km, a to pochopitelně také v závislosti na tom, jestli jde o kombi, allroad, kupé, kabriolet nebo sportback A5. Nový dvoulitr zkrátka dostaly všechny odvozeniny A4.
Ačkoli jde o docela čerstvou novinku (Audi se jí ovšem nepochlubilo vůbec), je už k máín i u nás. Technická data na webu českého Audi vás sice infromacemi nezaplaví, ceník ale ano - nejlevnější 2,0 TFSI s manuálem a pohonem předních kol dostanete jako sedan od 938 700 Kč. Kompletní ceník A4 platný od tohoto měsíce si ostatně můžete stáhnout zde (PDF, 1014 kB).
Novinka pro A4 se letos pochopitelně netýkají vzhledu, ten zůstává od faceliftu ze skonku roku 2011 totožný. Pod kapotou takto vyvedené A4 ale nyní najdeme i nový dvoulitrový benzin s až 225 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 19 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva