Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2,0 TFSI 2013: nejsilnější čtyřválec posiluje na 225 koní
14.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více výkonu, méně spotřeby, plnění normy Euro 6, no zkrátka ještě větší „náskok díky technice” by vám měl zajistit nový motor 2,0 TFSI v Audi A4.
Audi muselo mít v nabídce i v případě motorů vždy něco extra. Kolikrát tak právě jen u ingolstadtské značky najdeme jinak dobře známý agregát používaný ve škodovkách nebo Volkswagenech, akorát s trochu jiným než obvyklým výkonem. Vzpomenout můžeme třeba časů první generace jednotky 1,8T, kterou jste jen do A4 mohli dostat s výkonem 120 kW (161 koní), ačkoli zbylých autech koncernu VW nabízela vždy buď 110, 132, 154 nebo 165 kW. Podobných případů bychom i v pozdější době našli u benzinových a naftových motorů vícero a zdá se, že tato praxe se Audi zalíbila.
Dosud totiž svou A4, i po předloňském faceliftu, nabízelo s dobře známým motorem 2,0 TFSI o výkonu 155 kW (211 koní). Ta moc výjimečná nebyla, byť třeba druhá generace Octavie RS ji nikdy nedostala, šestkový Golf GTI ale ano a nebyl v tom sám. V poslední době se ale nabídnou koncernových, zejména kompaktů začal šířit nový motor z řady EA 888, který nabízel od 220 resp. 230 koní (Golf VII GTI, Octavia III RS) až po 300 koní (Audi S3). A4 jej pochopitelně musela dostat též, ale po žádné z dosud známých variant nesáhla - její 2,0 TFSI EA 888 nabízi 165 kW neboli 225 koní.
Výměna motoru pochopitelně neproběhla s motivací přidat vozu 14 koní, i když i to jistě má svůj význam. Hlavním motivem bude fakt, že nová jednotka používá stejně jako její výkonnější i slabší verze dvojité vstřikování paliva a k přímému vstřiku do válců přidává i nepřímý vstřik do sacího potrubí. Důvod je jasný, v nižších otáčkách je efektivnější nepřímý vstřik a právě o efektivitu tu jde především. Audi tak slibuje snížení normované spotřeby v průměru o 7,9 procenta při zvýšení výkonu i dynamiky. Kupříkladu nejrychlejší A4 sedan s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol zrychluje na stovku za 6,8 sekundy, jede až 250 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru benzinu na 100 km (138 g CO2/km).
Dále je vůz k mání s automatem multitronic jako předokolka nebo coby čtyřkolka quattro s manuálem či automatem S-tronic s dvěma spojkami. V jejich případě spotřeba stoupá až k 6,7 litru benzinu na 100 km, a to pochopitelně také v závislosti na tom, jestli jde o kombi, allroad, kupé, kabriolet nebo sportback A5. Nový dvoulitr zkrátka dostaly všechny odvozeniny A4.
Ačkoli jde o docela čerstvou novinku (Audi se jí ovšem nepochlubilo vůbec), je už k máín i u nás. Technická data na webu českého Audi vás sice infromacemi nezaplaví, ceník ale ano - nejlevnější 2,0 TFSI s manuálem a pohonem předních kol dostanete jako sedan od 938 700 Kč. Kompletní ceník A4 platný od tohoto měsíce si ostatně můžete stáhnout zde (PDF, 1014 kB).





























Novinka pro A4 se letos pochopitelně netýkají vzhledu, ten zůstává od faceliftu ze skonku roku 2011 totožný. Pod kapotou takto vyvedené A4 ale nyní najdeme i nový dvoulitrový benzin s až 225 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 8 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 1300 R: svalnatý roadster 12:25
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
Nejčtenější články
I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 14:02 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 09:35 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.