Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 zvětší svůj „Vorsprung”, s faceliftem dostane virtuální kokpit
27.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konfigurovatelným digitálním přístrojovým štítem budou vybaveny jen verze s větším motorem a vyšší výbavou. Navíc nikoliv ve standardní výbavě.
Stávající generace produktů postavených na modulární platformě MQB se pomalu a nezadržitelně blíží k polovině svého životního cyklu. Doposud jsme přitom hovořili pouze o faceliftu Volkswagenu Golf, mimo něj se však modernizace dotkne také Audi A3. Oba německé modely zamířily do prodeje v roce 2012 v průběhu září a listopadu, logicky tedy i nyní můžeme očekávat duální update. Nové informace přitom naznačují, že také Audi A3 se ukáže příští rok na autosalonu v Paříži.
Zatímco Golf by se měl dočkat především interiéru zbaveného tlačítek na středové konzoli, u čtyř kruhů hodlají zajít ještě dále. Z toho důvodu prý máme u nového Audi A3 očekávat virtuální displej. Tato technologie by se přitom měla stát jedním z poznávacích znamení modelů německé značky, neboť momentálně je k dispozici již u modelů TT, R8, Q7 a A4. Sestup dolů přitom podle šéfa divize elektroniky Ricky Hudiho není problémem.
„V budoucnosti nebude mnoho vozů, u kterých nebude tento systém integrován. Půjde dokonce i o malé automobily. V příštím roce se tak virtuální kokpit nastěhuje do faceliftované A3,“ dodává Hudi. „Pokud si zákazník vybere základní variantu, pak po tomto systému toužit nebude. Jakmile ale sáhne po větším motoru a lépe vybaveném voze, pak si novou technologii naspecifikuje rovněž. O tom není pochyb.“
Důvodem je ten fakt, že s větším rozšířením virtuálního displeje začíná klesat jeho cena. „Není důvod, proč by potenciální majitel velmi dobře vybaveného modelu, kupříkladu Audi RS3 Sportback, nechtěl zaplatit dalších 400 Eur (cca 11 tisíc korun) za digitální přístrojový štít. Nebo proč by nechtěl čelní matricové LEDky,“ zmiňuje Hudi.
Šéf divize elektroniky přitom vychází ze stávajícího zájmu, který předčil veškerá očekávání německé automobilky. Kupříkladu u nové generace Q7 měla být poptávka malá, nicméně při ceně 500 Eur (13 600 Kč) a při faktu, že většina prodaných vozů je na leasing, jde de facto o doplněk „za babku“. Z toho důvodu vlastně značka pomalu ani nevyrábí základní verze, které jsou vybaveny analogovým displejem.
Hudi přitom očekává, že stejná situace se odehraje také u nového Audi A4. U menšího A3 sice možná tak velký zájem nebude, nicméně to čtyřem kruhům nezabraní v tom, aby danou technologii u malého hatchbacku a sedanu značka nenabízela. Facelift A3 navíc není konečnou, další stanicí je příští Audi Q5. Jak je tedy patrné, v nabídce automobilky skutečně nebude bez virtuální kokpitu mnoho vozů nabízeno.
Důvodem je i ten fakt, že Audi se takto hodlá vymezit vůči konkurenci. Hudi totiž dodává, že od příchodu digitálního přístrojového štítu uteklo již 18 měsíců, a stále tu není žádná další značka, která by s něčím podobným přišla. „Podívejte se třeba na novou řadu 7 od BMW. Nemá virtuální kokpit, a přesto jde pro Mnichov o technologického lídra.“ Zda je to ale tragédie, to již necháme na vás.
Facelift přinese Audi A3 virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, kterým se poprvé pochlubila nová generace TT
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva