Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 Clubsport quattro: pětiválec je zpět a s ním i 525 koní
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ačkoliv název naznačuje dietu, A3 Clubsport na váze nabralo. Kvůli přepřáhnutí na 2,5litrový pětiválec, s nímž dá stovku za 3,6 s.
S názvem Clubsport máme především díky modelům Porsche již hezkých pár let spojený především úbytek kilogramů. Nyní však toto označení použilo u svého nejnovějšího konceptu Audi, které se kupodivu vydalo zcela opačnou cestou. Daná novinka totiž oproti dárcovskému vozu, kterým není nic jiného než S3 sedan, pár kil nabrala (1 505 kg versus 1 527 kg). Přesto kreace, která naživo hodlá zaujmout návštěvníky tuningového srazu u Wörthersee, nabízí nepopiratelně lepší jízdní dynamiku. Kromě pozměněné hmotnosti totiž došlo také k zásadní rošádě v motorovém prostoru.
Namísto standardního čtyřválce, který na všechna čtyři kola posílá 300 koní, tak nově máme co do činění s 2,5litrovým pětiválcem. Ten u systému 4x4 zůstal, stejně jako přes palubu nezamířilo přeplňování. Výkon ovšem narostl na 525 koní, což představuje poměr 211,7 koně na jeden litr. Kromě toho pak pohonná jednotka produkuje ještě 600 Nm točivého momentu, který je k dispozici v pásmu 2 300 až 6 000 ot./min. Není proto divu, že stovku vůz pokoří za 3,6 sekundy a maximálně se rozjede na 310 km/h.
Daného výkonu přitom bylo dosaženo osazením většího turbodmychadla, které přichází s plnícím tlakem 1,5 baru. Mimo to nechybí přepracovaný mezichladič a kompletně nové sání a výfukové potrubí. To přitom bylo laděno za účelem maximalizace zvuku, specifické tóny však Clubsport vydává již při nastartování díky sekvenci 1-2-4-5-3, při které ožívají jednotlivé válce. Ty přitom v motorovém prostoru halí karbonový kryt.
Mimo to pak koncept dostal upravený sedmistupňový automat S tronic, který se pyšní systémem launch control. V rámci podvozku lze pak počítat se snížením o 10 mm, přičemž pružiny i tlumiče mají odlišnou charakteristiku než výchozí S3 sedan. Ve všech rozích pak Clubsport nabízí 21palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 275/25. Za předními kousky se přitom skrývají karbonové brzdy s 370milimetrovými kotouči.
Dále pak musíme zmínit možnou kompletní deaktivaci stabilizačního systému či aerodynamickou brzdu. Tou je míněn zadní spoiler, který se v případě akutního zastavení napřímí do takřka kolmé pozice. Z rychlosti 250 km/h tak Audi A3 Clubsport quattro concept zvládne zastavit o 12 metrů dříve než standardní S3 sedan, i díky vyššímu přítlaku na zadní nápravě, kde tak může být vyvinut vyšší účinek klasických brzd.
Opomenout pak nesmíme ani proměnu exteriéru, který se oháknul do modré metalízy Magnetic Blue a jíž dělají společnost karbonové doplňky. Uvnitř pak vpředu najdeme plnohodnotné závodní skořepiny, zatímco dozadu se nastěhovala dvojice sportovních sedadel. Tím ale odklon od série víceméně končí, o výrobě prozatím nepadlo ani slovo. Trochu se tak obáváme, že se jí nedočkáme.
Koncepční Audi A3 Clubsport quattro sice nabralo 525 koní, souběžně s tím však vzrostla i hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva