Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 Cabrio 2014: první kabrio na MQB přibralo přes 100 kg, skalp shodí za 18 s
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Oficiální představení kabrioletu A3 je nepřekvapivé jako únik jeho fotek, ale jen vizuálně. Technické detaily odhalují pár novinek.
Novou generaci A3 Cabrio jsme vám mohli ukázat už včera, o oficiální představení se ale nejednalo. Přesto jsme tento únik nazvali mimořádně nepřekvapivým, neboť vzhled vozu byl, zvláště po premiéře sedanu, velmi vyzpytatelný, však si realitu srovnejte s někdejšími ilustracemi. Přesto pochopitelně nemůžeme zanedbat oficiální odhalení, které vůz mělo učinit věcí zcela veřejnou v noci ze soboty na neděli. A protože nyní máme nedělní ráno, nezbude nám, než si o novém kabrioletu říci vše známé - minimálně po technické stránce to nuda nebude.
Designu se tentokrát podrobněji věnovat nebudeme, tady zkrátka není co řešit. Interiér se oproti ostatním provedením A3 nezměnil prakticky vůbec, exteriér jen tak, jak musel. Už včera jsme naznačovali, že zřejmě nejvýmluvnějším poznávacím znamením nového kabria bude jeho podobnost s jinými eSkovými modely, i když nebude vyrobeno zrovna v provedení S. Hliníkové kryty vnějších zpětných zrcátek to tedy nejsou, obdobný lem okolo prostoru pro cestující ale ano, a máme pocit, že i eliminace části chromovaných prvků na přídi míří stejným směrem.
Zajímavější je technický rozbor, neboť A3 Cabrio je vůbec prvním autem koncernu Volkswagen na platformě MQB. Ta proslula svou lehkostí, která i silnějším vozům typu Škoda Octavia RS ponechává prostor dynamicky vyniknout s relativně nízkým výkonem. „Dekapitace kastle” ale může kvůli nutnosti vyztužit jej něčím jiným než střechou způsobit, že lehkost bude ta tam a nejnovější verze A3 ukazuje, jak dobře to bude možné právě u platformy MQB.
Výsledek posuďte sami, ale zdá se být v normě. Audi se chlubí tím, že vůz se základním motorem 1,4 TSI mezigeneračně přišel o 50 kilogramů pohotovostní hmotnosti. V absolutních hodnotách jde o 1 365 kg, a to je oproti třídvéřové A3 1,4 TFSI o 115 kg více a i když srovnávat můžeme i s jinými verzemi, pořád se budeme pohybovat v podobných vodách. Těžké auto to na každý pád není, přesto jej budou pohánět jen výkonnější motory z portfolia VW.
Základem se stane již zmíněná jedna-čtyřka TSi, která v tomto případě bude generovat vždy 140 koní. Výše zamíří benzin 1,8 TSI se 180 koňmi, za diesely pak bude kopat 2,0 TDI se 150 koníky. Tím nabídka motorů pro začátek skončí, časem se ale do party přidá i třísetkoňová S3 s motorem 2,0 TSI s kompletně stejnou technikou jako u jiných karosářských variant (chvála bohu za manuál), z opačného konce pak bude nabídku torpédovat jednotka 1,6 TDI, v tomto případě ale naladěná na 110 koní (patrně tedy motor bližší tomu z Golfu VII Bluemotion, který pracuje s šestistupňovou převodovkou). Pro většinu motorů pak bude k mání i pohon všech kol a pochopitelně také sedmistupňové automaty S-tronic alias DSG.
Podrobnější technická data jednotlivých verzí zatím Audi nevypustilo, lze ale čekat jen dílčí zhoršení těch známých pro ostatní karosářské varianty. Hoši od čtyř kruhů avizují jen parametry S3 Cabrio - ta zrychlí na stovku za 5,4 sekundy, pojede až 250 km/h a kombinovaná spotřeba bude činit 7,1 sekundy. To jsou zhruba až o 10 procent horší údaje než u Sportbacku, detaily si můžete porovnat sami.
Vrátíme-li se ke karoserii a interiéru, pak rozměry vozu činí 4,42 metru na délku, 1,79 metru na šířku a 1,41 metru na výšku, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2,6 metru. To jsou mezigeneračně bez výjimky vyšší hodnoty, stejný posun pak Audi slibuje i v případě zavazadlového prostoru. Ten se navýšil na 287 litrů (dříve 227 l) a automobilka říká, že stažení střechy na něj má „minimální vliv”. Netušíme, co to znamená, ale když už jsme u střechy, sluší se říci že ta je pochopitelně plátěná a stáhnout ji můžete až do rychlosti 50 km/h během 18 sekund. To není dlouhý čas, pozoruhodné ale je, že nekonkurenční Golf R Cabrio to zvládne o polovinu rychleji. Kampak se asi poděl onen Vorsprung...
Další detaily čítají už jen informace o palubní elektronice, která se oproti ostatním verzím A3 neliší. Dodat bychom tak měli už jen datum uvedení na trh a ceny, jenže ani jedno zatím neznáme. Snad ve Frankfurtu, snad tam...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Tučné Audi A3 Cabrio se na IAA ukázalo ve společnosti štíhlých hostesek
Nová A3 Cabrio vzhledem vážně nepřekvapí, některé technické detaily by vás ale zajímat mohly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus