Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2016: facelift přinesl litrový tříválec, S3 má teď 310 koní
6.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala A3 zejména nové čelní partie. Uvnitř je možné počítat s virtuálním kokpitem, zlepšena byla také bezpečnost.
O modernizaci Audi A3 se v náznacích zmiňujeme již několik posledních měsíců. Nyní je facelift oficiálně venku, vzhled hatchbacku z Ingolstadtu ale nejspíše málokoho nepřekvapí. Nové čelní partie totiž do značné míry prozrazoval únik snímků a videa verze RS3 Sedan z interní prezentace. Dle očekávání tu tedy máme především pozměněný tvar světlometů, které nyní již ve standardu počítají s xenony. Za příplatek je ovšem možné sáhnout i po diodách.
Dalšími modifikacemi prošla čelní maska, díky čemuž A3 připomíná větší Audi A4. Zmínit pak můžeme i nový zadní difuzor a lehce pozměněná koncová světla, osvěžení se dočkala také paleta barev. Ta byla rozšířena o pět odstínů, celkově je tak na výběr z 12 základních možností. Tím ale venkovní proměna končí, za dalšími novinkami musíme do interiéru, jemuž vévodí nový tříramenný multifunkční volant.
Zákazníci si mohou dopřát rovněž 12,3palcový virtuální kokpit namísto analogového přístrojového štítu, který doplňuje výsuvný sedmipalcový centrální monitor. Ten je spojen s multimediálním systémem MMI, jenž dostal do vínku zjednodušené menu a vylepšené hlasové ovládání. Navigace pak počítá s mapami Google Earth a Street View, přičemž přenos veškerých informací má na starosti sít LTE.
Přesunout se můžeme k bezpečnostním technologiím, kde tou zásadní novinkou je asistenční služba traffic jam, tedy jistá obdoba autopilota fungujícího v dopravních zácpách při rychlostech do 65 km/h. Tato technologie je dostupná za příplatek, stejně jako paket Emergency Assist zahrnující detekci chodců a autonomní brzdy. Dále je k dispozici vylepšený aktivní monitoring jízdních pruhů.
Pod kapotou bude nově k mání selekce šesti pohonných jednotek, tří benzinových a tří dieselových, kde základ tvoří litrový tříválec TFSI produkující 115 koní. V případě jedna-čtyřky TFSI COD je možné počítat se 150 koňmi, dvoulitrový čtyřválec pak produkuje koní 190. V rámci dieselů je pak možné sáhnout po nové základní jedna-šestce (110 koní) či dvoulitru TDI (150 a 184 koní).
Standardem je ve všech případech pohon předních kol, systém quattro bude možné za příplatek spojit s benzinovým dvoulitrem. Ten je přitom k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nahrazující předchozí šestistupňový automat. Dále pak mohou zákazníci sáhnout po sportovním podvozku snižujícím světlou výšku o 15 mm, respektive o 25 mm u výbavy S line.
Kromě klasických benzinových a dieselových agregátů jsou opět k dispozici varianty A3 Sportback e-tron a A3 Sportback g-tron. V prvním případě jde o plug-in hybrid s celkovým výkonem 204 koní, jehož baterie o kapacitě 8,8 kWh lze přes 380voltovou síť dobít za zhruba dvě hodiny (standardně spíše ke 3 hodinám), ve druhém případě tu pak máme spalování zemního plynu, 110 koní a teoretický dojezd 900 km.
Závěrem můžeme hodit očkem po sportovní verzi S3, která se dočkala vyššího výkonu. Přeplňovaný dvoulitr TFSI tak nyní produkuje 310 koní a 400 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 2 000 až 5 400 otáček. Jízdní dynamikou či spotřebou se ovšem Audi aktuálně nepochlubilo, což platí také o všech ostatních variantách.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že objednávky je možné prodejcům zasílat již od příštího měsíce, první vozy pak k zákazníkům dorazí v létě. Ceny přitom na německém trhu startují na sumě 23 300 Eur (cca 630 000 Kč), za což dostáváte onen benzinový litrový tříválec.
Audi A3 3D 2016
Audi A3 Sportback 2016
Audi A3 Cabriolet 2016
Audi A3 Sedan 2016
Audi A3 Sportback e-tron 2016
Audi A3 Sportback g-tron 2016
Audi S3 2016
Audi S3 Sportback 2016
Audi S3 Sedan 2016
Audi S3 Cabriolet 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 21 minutami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před hodinou - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 3 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 4 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva