Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: nová A3 podrobně, i s provedením S-line
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+živé foto) Budoucnost celého koncernu VW je ukryta pod povrchem nového Audi A3, které má tu čest představit světu novu platformu MQB.
Nové Audi A3 bylo oficiálně představeno v předvečer ženevského autosalonu. Třetí generace kompaktního hatchbacku ingolstadtské značky není pro nás neznámou. „Ostrou“ fotku máme k dispozici už od poloviny února, počítačem generované obrázky kolovaly po internetu dokonce v lednu a prakticky vše o designu prozradil dva týdny starý únik celé sady obrázků.
Automobilka dnes přesto vyrukovala s mírně jiným vozem, který je vybavený exteriérovým sportovním paketem S-line. Od běžného modelu se odlišuje v detailech - jinak vypadají nárazníky a prahy. Pokud bychom to ale měli shrnout, vnější tvary nepřinášejí nic nového a pouze velmi úzce navazují na stylistický směr nastavený většími modelovými řadami.
Navzdory designové předvídatelnosti je nové Audi A3 přelomovým automobilem. Poprvé zavádí do výroby novou, extrémně flexibilní platformu MQB s příčně uloženými motory, která se stane základem pro příští generace většiny koncernových vozů VW - mini velikosti Volkswagenu Polo nebo Škody Fabia počínaje a budpucím Golfem, Superbem či Passatem konče. Už proto bychom se na tuto novinku měli podívat poněkud podrobněji.
Audi A3 je dlouhé 4 237 mm, široké 1 777 mm, vysoké 1 421 mm a rozvor činí 2 601 mm. Ze srovnání s předchůdcem vychází, že osy náprav se od sebe vzdálily o 23 mm, vůz je o milimetr kratší, 12 milimetrů širší a výška zůstala identická. Příplatkový sportovní podvozek sníží šasi o 15 mm a automobil na obrázcích šel k silnici o dalších 10 mm díky paketu S-line s upravenými adaptivními tlumiči. Kola budou mít ve standardu 16 palců, za příplatek budou k mání i osmnáctky.
V čem spočívá hlavní výhoda MQB? V delším rozvoru to není, ačkoli i těch pár milimetrů patrně prostor pro posádku v podélném směru vylepší. Ne, nejpozitivněji se zbrusu nová platforma promítne na úspoře hmotnosti při současném zvýšení torzní tuhosti. Audi říká, že verze poháněná motorem 1,4 TFSI váží jen 1 175 kg, tedy o 80 kg méně než jeho ekvivalent minulé generace. Jak se od svých předchůdců budou (hmotnostně) odlišovat další motorizace, v této chvíli zatím nevíme, ale rozhodně se do tabulek po jejich vydání podíváme. O úsporu kil se postaralo větší nasazení vysokopevnostních ocelí a hliníkových dílů - z aluminia je třeba přední kapota a měly by být také přední blatníky.
Interiér Audi A3 vám rovněž nepředstavujeme poprvé. Audi jej oficiálně odhalilo už v lednu. Vnitřek se na jednu stranu drží toho, na co jsme u čtyř kruhů obecně i konkrétně modelu A3 zvyklí, většinu prvků ale posouvá trochu novým směrem. Kabina alespoň na pohled vypadá velmi střízlivě - palubní deska se zdá být nízká, středová konzole je velmi kompaktní, takřka neviditelná a ani středový tunel nemíří do nebes. Dojem lehkosti podporuje i tenoučký displej palubního systému nebo řešení výdechů ventilace. Více asi řeknou obrázky a naše minulé podrobné představení.
Při uvedení Audi A3 na trh se v prodeji objeví nejdříve tři motory, všechny vybavené přeplňováním. Zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru má výkon 122 koní, 200 Nm a z 0 na 100 to zvládne za 9,3 s. Větší osmnáctistovka disponuje 180 koňmi a 250 Nm a stovku zdolá za 7,2 vteřiny. Kombinovaná spotřeba slabšího agregátu má být 5,2 l/100 km, u silnějšího provedení Audi uvádí 5,6 l a maximální rychlost 232 km/h.
Diesel bude zpočátku pouze jeden. Jedná se o čtyřválec 2,0 TDI nové generace EA288 s výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 320 newtonmetrů. To všechno ve spojení se šestistupňovým manuálem stačí na stovku za 8,6 s a maximálku 216 km/h. Průměrná spotřeba podle normovaného testu vychází na 4,1 l/100 km.
Audi už potvrdilo, že během roku rozšíří nabídku motorů o 1,6 TDI s kombinovanou spotřebou 3,8 l a menším zážehovým čtyřválcem 1,2 TSI nahrazující atmosférické šestnáctistovky. Zatím nepotvrzený je výkon 265 koní z motoru 2,0 TFSI připraveného pro model S3 s pohonem všech kol Quattro (se spojkou haldex) a moc informací nemáme ani o připravovaném hybridu nebo voze spalujícím zemní plyn CNG.
Převodovky u všech verzí budou standardně šestistupňové manuální, kromě pohonné jednotky 1,8 TFSI, která bude spřažena s dvouspojkovým sedmikvaltem S tronic.
Audi A3 by se mělo v prodeji objevit na podzim a třídveřový hatchback je pouze začátkem celé řady nových modelů této typové řady. Ingolstadt postupně představí pětidveřový Sportback, kabriolet s plátěnou střechou a poprvé též čtyřdveřový sedan vycházející z loňského konceptu.
















Nová A3 naživo v Ženevě
Audi slibuje revoluci v segmentu luxusních vozů nižší střední třídy. Uvidíme, co na to řekne Mercedes se svým novým áčkem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 56 minutami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva