Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: nová A3 podrobně, i s provedením S-line
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+živé foto) Budoucnost celého koncernu VW je ukryta pod povrchem nového Audi A3, které má tu čest představit světu novu platformu MQB.
Nové Audi A3 bylo oficiálně představeno v předvečer ženevského autosalonu. Třetí generace kompaktního hatchbacku ingolstadtské značky není pro nás neznámou. „Ostrou“ fotku máme k dispozici už od poloviny února, počítačem generované obrázky kolovaly po internetu dokonce v lednu a prakticky vše o designu prozradil dva týdny starý únik celé sady obrázků.
Automobilka dnes přesto vyrukovala s mírně jiným vozem, který je vybavený exteriérovým sportovním paketem S-line. Od běžného modelu se odlišuje v detailech - jinak vypadají nárazníky a prahy. Pokud bychom to ale měli shrnout, vnější tvary nepřinášejí nic nového a pouze velmi úzce navazují na stylistický směr nastavený většími modelovými řadami.
Navzdory designové předvídatelnosti je nové Audi A3 přelomovým automobilem. Poprvé zavádí do výroby novou, extrémně flexibilní platformu MQB s příčně uloženými motory, která se stane základem pro příští generace většiny koncernových vozů VW - mini velikosti Volkswagenu Polo nebo Škody Fabia počínaje a budpucím Golfem, Superbem či Passatem konče. Už proto bychom se na tuto novinku měli podívat poněkud podrobněji.
Audi A3 je dlouhé 4 237 mm, široké 1 777 mm, vysoké 1 421 mm a rozvor činí 2 601 mm. Ze srovnání s předchůdcem vychází, že osy náprav se od sebe vzdálily o 23 mm, vůz je o milimetr kratší, 12 milimetrů širší a výška zůstala identická. Příplatkový sportovní podvozek sníží šasi o 15 mm a automobil na obrázcích šel k silnici o dalších 10 mm díky paketu S-line s upravenými adaptivními tlumiči. Kola budou mít ve standardu 16 palců, za příplatek budou k mání i osmnáctky.
V čem spočívá hlavní výhoda MQB? V delším rozvoru to není, ačkoli i těch pár milimetrů patrně prostor pro posádku v podélném směru vylepší. Ne, nejpozitivněji se zbrusu nová platforma promítne na úspoře hmotnosti při současném zvýšení torzní tuhosti. Audi říká, že verze poháněná motorem 1,4 TFSI váží jen 1 175 kg, tedy o 80 kg méně než jeho ekvivalent minulé generace. Jak se od svých předchůdců budou (hmotnostně) odlišovat další motorizace, v této chvíli zatím nevíme, ale rozhodně se do tabulek po jejich vydání podíváme. O úsporu kil se postaralo větší nasazení vysokopevnostních ocelí a hliníkových dílů - z aluminia je třeba přední kapota a měly by být také přední blatníky.
Interiér Audi A3 vám rovněž nepředstavujeme poprvé. Audi jej oficiálně odhalilo už v lednu. Vnitřek se na jednu stranu drží toho, na co jsme u čtyř kruhů obecně i konkrétně modelu A3 zvyklí, většinu prvků ale posouvá trochu novým směrem. Kabina alespoň na pohled vypadá velmi střízlivě - palubní deska se zdá být nízká, středová konzole je velmi kompaktní, takřka neviditelná a ani středový tunel nemíří do nebes. Dojem lehkosti podporuje i tenoučký displej palubního systému nebo řešení výdechů ventilace. Více asi řeknou obrázky a naše minulé podrobné představení.
Při uvedení Audi A3 na trh se v prodeji objeví nejdříve tři motory, všechny vybavené přeplňováním. Zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru má výkon 122 koní, 200 Nm a z 0 na 100 to zvládne za 9,3 s. Větší osmnáctistovka disponuje 180 koňmi a 250 Nm a stovku zdolá za 7,2 vteřiny. Kombinovaná spotřeba slabšího agregátu má být 5,2 l/100 km, u silnějšího provedení Audi uvádí 5,6 l a maximální rychlost 232 km/h.
Diesel bude zpočátku pouze jeden. Jedná se o čtyřválec 2,0 TDI nové generace EA288 s výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 320 newtonmetrů. To všechno ve spojení se šestistupňovým manuálem stačí na stovku za 8,6 s a maximálku 216 km/h. Průměrná spotřeba podle normovaného testu vychází na 4,1 l/100 km.
Audi už potvrdilo, že během roku rozšíří nabídku motorů o 1,6 TDI s kombinovanou spotřebou 3,8 l a menším zážehovým čtyřválcem 1,2 TSI nahrazující atmosférické šestnáctistovky. Zatím nepotvrzený je výkon 265 koní z motoru 2,0 TFSI připraveného pro model S3 s pohonem všech kol Quattro (se spojkou haldex) a moc informací nemáme ani o připravovaném hybridu nebo voze spalujícím zemní plyn CNG.
Převodovky u všech verzí budou standardně šestistupňové manuální, kromě pohonné jednotky 1,8 TFSI, která bude spřažena s dvouspojkovým sedmikvaltem S tronic.
Audi A3 by se mělo v prodeji objevit na podzim a třídveřový hatchback je pouze začátkem celé řady nových modelů této typové řady. Ingolstadt postupně představí pětidveřový Sportback, kabriolet s plátěnou střechou a poprvé též čtyřdveřový sedan vycházející z loňského konceptu.
Nová A3 naživo v Ženevě
Audi slibuje revoluci v segmentu luxusních vozů nižší střední třídy. Uvidíme, co na to řekne Mercedes se svým novým áčkem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva