Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A3 2012: nová A3 podrobně, i s provedením S-line
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+živé foto) Budoucnost celého koncernu VW je ukryta pod povrchem nového Audi A3, které má tu čest představit světu novu platformu MQB.
Nové Audi A3 bylo oficiálně představeno v předvečer ženevského autosalonu. Třetí generace kompaktního hatchbacku ingolstadtské značky není pro nás neznámou. „Ostrou“ fotku máme k dispozici už od poloviny února, počítačem generované obrázky kolovaly po internetu dokonce v lednu a prakticky vše o designu prozradil dva týdny starý únik celé sady obrázků.
Automobilka dnes přesto vyrukovala s mírně jiným vozem, který je vybavený exteriérovým sportovním paketem S-line. Od běžného modelu se odlišuje v detailech - jinak vypadají nárazníky a prahy. Pokud bychom to ale měli shrnout, vnější tvary nepřinášejí nic nového a pouze velmi úzce navazují na stylistický směr nastavený většími modelovými řadami.
Navzdory designové předvídatelnosti je nové Audi A3 přelomovým automobilem. Poprvé zavádí do výroby novou, extrémně flexibilní platformu MQB s příčně uloženými motory, která se stane základem pro příští generace většiny koncernových vozů VW - mini velikosti Volkswagenu Polo nebo Škody Fabia počínaje a budpucím Golfem, Superbem či Passatem konče. Už proto bychom se na tuto novinku měli podívat poněkud podrobněji.
Audi A3 je dlouhé 4 237 mm, široké 1 777 mm, vysoké 1 421 mm a rozvor činí 2 601 mm. Ze srovnání s předchůdcem vychází, že osy náprav se od sebe vzdálily o 23 mm, vůz je o milimetr kratší, 12 milimetrů širší a výška zůstala identická. Příplatkový sportovní podvozek sníží šasi o 15 mm a automobil na obrázcích šel k silnici o dalších 10 mm díky paketu S-line s upravenými adaptivními tlumiči. Kola budou mít ve standardu 16 palců, za příplatek budou k mání i osmnáctky.
V čem spočívá hlavní výhoda MQB? V delším rozvoru to není, ačkoli i těch pár milimetrů patrně prostor pro posádku v podélném směru vylepší. Ne, nejpozitivněji se zbrusu nová platforma promítne na úspoře hmotnosti při současném zvýšení torzní tuhosti. Audi říká, že verze poháněná motorem 1,4 TFSI váží jen 1 175 kg, tedy o 80 kg méně než jeho ekvivalent minulé generace. Jak se od svých předchůdců budou (hmotnostně) odlišovat další motorizace, v této chvíli zatím nevíme, ale rozhodně se do tabulek po jejich vydání podíváme. O úsporu kil se postaralo větší nasazení vysokopevnostních ocelí a hliníkových dílů - z aluminia je třeba přední kapota a měly by být také přední blatníky.
Interiér Audi A3 vám rovněž nepředstavujeme poprvé. Audi jej oficiálně odhalilo už v lednu. Vnitřek se na jednu stranu drží toho, na co jsme u čtyř kruhů obecně i konkrétně modelu A3 zvyklí, většinu prvků ale posouvá trochu novým směrem. Kabina alespoň na pohled vypadá velmi střízlivě - palubní deska se zdá být nízká, středová konzole je velmi kompaktní, takřka neviditelná a ani středový tunel nemíří do nebes. Dojem lehkosti podporuje i tenoučký displej palubního systému nebo řešení výdechů ventilace. Více asi řeknou obrázky a naše minulé podrobné představení.
Při uvedení Audi A3 na trh se v prodeji objeví nejdříve tři motory, všechny vybavené přeplňováním. Zážehový čtyřválec s objemem 1,4 litru má výkon 122 koní, 200 Nm a z 0 na 100 to zvládne za 9,3 s. Větší osmnáctistovka disponuje 180 koňmi a 250 Nm a stovku zdolá za 7,2 vteřiny. Kombinovaná spotřeba slabšího agregátu má být 5,2 l/100 km, u silnějšího provedení Audi uvádí 5,6 l a maximální rychlost 232 km/h.
Diesel bude zpočátku pouze jeden. Jedná se o čtyřválec 2,0 TDI nové generace EA288 s výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 320 newtonmetrů. To všechno ve spojení se šestistupňovým manuálem stačí na stovku za 8,6 s a maximálku 216 km/h. Průměrná spotřeba podle normovaného testu vychází na 4,1 l/100 km.
Audi už potvrdilo, že během roku rozšíří nabídku motorů o 1,6 TDI s kombinovanou spotřebou 3,8 l a menším zážehovým čtyřválcem 1,2 TSI nahrazující atmosférické šestnáctistovky. Zatím nepotvrzený je výkon 265 koní z motoru 2,0 TFSI připraveného pro model S3 s pohonem všech kol Quattro (se spojkou haldex) a moc informací nemáme ani o připravovaném hybridu nebo voze spalujícím zemní plyn CNG.
Převodovky u všech verzí budou standardně šestistupňové manuální, kromě pohonné jednotky 1,8 TFSI, která bude spřažena s dvouspojkovým sedmikvaltem S tronic.
Audi A3 by se mělo v prodeji objevit na podzim a třídveřový hatchback je pouze začátkem celé řady nových modelů této typové řady. Ingolstadt postupně představí pětidveřový Sportback, kabriolet s plátěnou střechou a poprvé též čtyřdveřový sedan vycházející z loňského konceptu.
Nová A3 naživo v Ženevě
Audi slibuje revoluci v segmentu luxusních vozů nižší střední třídy. Uvidíme, co na to řekne Mercedes se svým novým áčkem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva