Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A2: nová generace se dere na světlo
2.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
U Audi se očividně rozhodli, že nás ve Frankfurtu ubijí novinkami. Nejnověji jsme dostali ránu od konceptu druhé generace modelu A2, s čím přijde?
O následovníkovi ne zrovna úspěšného Audi A2 byla na našich stránkách řeč již několikrát, byť zatím jen v ryze spekulativní rovině. Nejprve německý Auto Motor und Sport přišel s tím, že původně avizovaný následovník toho vozu vznikne nejprve v roce 2016, později ale britský Auto Express kontroval, že se koncept jeho další generace představí na autosalonu ve Frankfurtu. Ačkoli Britové to mají to Německa o poznání dále než Němci, pravdu měli nakonec oni - Audi dnes oznámilo, že ve Frankfurtu opravdu spatříme studii druhé generace á-dvojky.
Zní to jako by se v Ingolstadtu pokoušeli jít znovu hlavou proti zdi, neboť trh už jednou řekl poněkud neforemnému a příliš drahému A2 jasné ne, ale není to tak docela pravda. Poučeni z předchozího nezdaru totiž přistoupili k nové generaci A2 docela jinak. Zatímco ta první byla spíše malým MPV, druhá má být klasickým supermini, tedy velmi malým hatchbackem.
Pokud se podíváte na přiložené ilustrace, koncept A2 vám asi hodně připomene model A1. To není nemístná úvaha, zapomeňte ale na to, že by A2 byl jen pětidvéřovou A1. Vůz je totiž - i přes vyšší číslo ve svém „áčkovém označení” - menší než A2. Měří na délku 3,80 metru, na šířku 1,69 metru a na výšku 1,49 metru, čili je o 15 cm kratší a 5 cm užší než A1. Na výšku 5 centimetrů přibral, to z něj ale MPV rozhodně neučiní.
Automobilka i přes zmíněné slibuje interiér s „hromadou místa pro čtyři cestující”. O tom lze se znalostí rozměrů karoserie s úspěchem pochybovat, ale pár zvolených řešení by něčemu takovému napomoci mohlo. A2 má mít zcela plochou podlahu, čtyři samostatná sedadla a palubní desku, jenž vůbec nebude zasahovat do prostoru pro nohy cestujících vpředu. To by mohlo fungovat, však si vzpomeňte, kolik místa bylo v podobně velkých vozech před dvaceti léty, kdy nebyly napěchovány tunami bachratého plastu. Zdá se, že A2 v tomto směru míří tak trochu ke kořenům a malém balení by díky minimalistickému interiéru mohlo nabídnout solidní množství prostoru pro čtyři a dokonce i něco málo místa pro jejich zavazadla.
O dalších detailech vozu nevíme mnoho nevíme, po technické stránce ale předpokládáme, že vůz bude postaven na zkrácené platformě modelu A1. Ani to mimochodem není žádný trhák a využití části jeho techniky v A2 by mohlo zahojit některé ekonomické bolístky. Co je naopak jisté, á-dvojka bude alespoň jako koncept poháněna výlučně elektrickým pohonem s „agilním výkonem a dlouhým dojezdem”. To první možné je, pro to druhé by Audi muselo notně pohnout s kormidlem dějin, což ani jeho věhlasné marketingové oddělení patrně nezvládne.
Na úplné podrobnosti si musíme počkat na frankfurtský autosalon, v minulosti ale od lidí z Audi zaznělo, že pokud se tento vůz dostane do výroby, nabídne nejen elektrický, ale konvenční. Ostatně, jakožto ryzí elektromobil by se na trhu prosazoval podobně jako první generace auta stejného jména, tedy velmi obtížně.
Koncept Audi A2 připravený pro frankfurtské IAA 2011
Původní Audi A2 vyráběné mezi léty 1999 a 2005
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva