Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 a A3 dostanou tříválce, pravé důvody šéf značky zastírá
23.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf automobilky Audi zvěstuje příchod tří pístů do útrob modelů A1 a A3. Nic jiného než regulace k tomu značku nevede, veřejně to ale nepřiznává.
O nejmenším nositeli loga čtyř kruhů už poměrně dlouho nebyla řeč. Nehodláme tentokrát řešit, jak moc schopné je marketingové oddělení Audi, které umí za podstatně vyšší cenu prodávat komponenty Pola a Fabie, tentokrát se chceme zabývat jejími pohonnými jednotkami. Ty se až dosud - co do počtu válců - nedostaly pod hranici čtyř. To se má však už brzy změnit.
Naše zpráva vznikla na základě rozhovoru našich britských kolegů s Rupertem Stadlerem, tedy samotným generálním ředitelem Audi, který prozradil, že se tříválcovým motorům nebude ingolstadtská automobilka déle bránit (od dob neúspěšného hliníkového modelu A2) a nasadí je premiérově do základních variant modelu A1, přičemž dalšího rozmachu se mají dočkat i ve větší á-trojce. Údajně jsou mu sympatické dobrými pocity při jízdě a také vysokou dávkou točivého momentu. My míváme z tříválců trochu jiné pocity a jedním dechem musíme dodat, že jejich typické nevýhody popsané třeba v testu Clia 0,9 TCe nejsou nikdy zcela odstranitelné. Ale pan Stadler to zkrátka vidí jinak.
Pokud se nestane zázrak, který by vyžadoval jistě velké a snad i zbytečné investice na vývoj, pak se bude jednat o motory 1,0 TSI a 1,4 TDI z posledního Pola od VW. V případě Audi samozřejmě náležitě posílí, aby byla dodržena nastolená koncernová hierarchie. Očekávejme tedy výkon přesahující stávajících 90 koní, tipujme spíše hodnotu bližší stovce. Doufejme, že tím to také skončí, jelikož expanzi do stále větších modelů známe například už od Fordu a musíme říct, že nám úplně není po chuti.
Stadler dodává, že před 10-15 lety byl šestiválec nutností a teď už jeho žezlo převzal více či méně čtyřválec. My dodáváme, že to se zákaznickým zájmem má pamálo společného, neboť objemnější jednotky postupně mizí kvůli nesmyslným bruselským regulacím, které bazírují na nízké papírové spotřebě, které se šestiválci není jednoduché dosáhnout. Že po šestiválcích stále touží dost lidí, dokladuje třeba i domácí Superb, pod jehož kapotou je ještě motor V6 (a nikterak zvlášť kvalitní) stále k mání a jen to mu žene do náruče nemálo zákazníků. Z těch, kteří dnes místo šestiválců volí čtyřválce, jde pak nezřídka o ty, kteří zkrátka už nemají z čeho vybírat. Pokud nastane stejná situace u přechodu z čtyř- na tříválce, jiný důvod to mít nebude - po tříválcích opravdu netouží prakticky nikdo, reálný pozitivní přínos pro spotřebu je zanedbatelný ve srovnání se ztrátami na straně výkonového projevu, akustiky či kultivovanosti. Touhy zákazníků jsou dnes ale na druhé koleji, podobu nabídky více utvářejí regulace normované spotřeby resp. emisí CO2.
Nepochybujeme o tom, že šéf Audi pravé důvody minulých i budoucích změn zná, jen je veřejně nepřiznává. Je to trochu pokrytecké, uvážíme-li ale, kolik jeho kolegů ve svých funkcích skončilo poté, co se jakkoli ohrazovali proti „nové pravdě”, vlastně se ani nedivíme.
Vůdce Audi navíc potvrdil, že se ještě letos dočkáme plug-in hybridní verze modelu A6, která odstartuje svojí pouť v Číně a bude se k nám z Asie postupně přibližovat. S plug-in hybridem se údajně počítá také v příští generaci mastodontské Q7 a budoucnost nevymítá ani hybridní A7 Sportback či vlajkovou loď A8, kterou bude majitel připojovat doma do elektrické zásuvky. Budoucnost zkrátka není pro „petrolheady“ nikterak povzbudivá, ale realita je bohužel taková. Audi koneckonců zábava za volantem, až na světlé výjimky, nikdy nedfeinovala.
Fotogalerie Audi A1 Sportback
Audi A1 s tříválcem bude v současnosti prvním modelem značky (v minulosti ho měla A2), který přijde s něčím menším než je čtyřválec
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien