Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 a A3 dostanou tříválce, pravé důvody šéf značky zastírá
23.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf automobilky Audi zvěstuje příchod tří pístů do útrob modelů A1 a A3. Nic jiného než regulace k tomu značku nevede, veřejně to ale nepřiznává.
O nejmenším nositeli loga čtyř kruhů už poměrně dlouho nebyla řeč. Nehodláme tentokrát řešit, jak moc schopné je marketingové oddělení Audi, které umí za podstatně vyšší cenu prodávat komponenty Pola a Fabie, tentokrát se chceme zabývat jejími pohonnými jednotkami. Ty se až dosud - co do počtu válců - nedostaly pod hranici čtyř. To se má však už brzy změnit.
Naše zpráva vznikla na základě rozhovoru našich britských kolegů s Rupertem Stadlerem, tedy samotným generálním ředitelem Audi, který prozradil, že se tříválcovým motorům nebude ingolstadtská automobilka déle bránit (od dob neúspěšného hliníkového modelu A2) a nasadí je premiérově do základních variant modelu A1, přičemž dalšího rozmachu se mají dočkat i ve větší á-trojce. Údajně jsou mu sympatické dobrými pocity při jízdě a také vysokou dávkou točivého momentu. My míváme z tříválců trochu jiné pocity a jedním dechem musíme dodat, že jejich typické nevýhody popsané třeba v testu Clia 0,9 TCe nejsou nikdy zcela odstranitelné. Ale pan Stadler to zkrátka vidí jinak.
Pokud se nestane zázrak, který by vyžadoval jistě velké a snad i zbytečné investice na vývoj, pak se bude jednat o motory 1,0 TSI a 1,4 TDI z posledního Pola od VW. V případě Audi samozřejmě náležitě posílí, aby byla dodržena nastolená koncernová hierarchie. Očekávejme tedy výkon přesahující stávajících 90 koní, tipujme spíše hodnotu bližší stovce. Doufejme, že tím to také skončí, jelikož expanzi do stále větších modelů známe například už od Fordu a musíme říct, že nám úplně není po chuti.
Stadler dodává, že před 10-15 lety byl šestiválec nutností a teď už jeho žezlo převzal více či méně čtyřválec. My dodáváme, že to se zákaznickým zájmem má pamálo společného, neboť objemnější jednotky postupně mizí kvůli nesmyslným bruselským regulacím, které bazírují na nízké papírové spotřebě, které se šestiválci není jednoduché dosáhnout. Že po šestiválcích stále touží dost lidí, dokladuje třeba i domácí Superb, pod jehož kapotou je ještě motor V6 (a nikterak zvlášť kvalitní) stále k mání a jen to mu žene do náruče nemálo zákazníků. Z těch, kteří dnes místo šestiválců volí čtyřválce, jde pak nezřídka o ty, kteří zkrátka už nemají z čeho vybírat. Pokud nastane stejná situace u přechodu z čtyř- na tříválce, jiný důvod to mít nebude - po tříválcích opravdu netouží prakticky nikdo, reálný pozitivní přínos pro spotřebu je zanedbatelný ve srovnání se ztrátami na straně výkonového projevu, akustiky či kultivovanosti. Touhy zákazníků jsou dnes ale na druhé koleji, podobu nabídky více utvářejí regulace normované spotřeby resp. emisí CO2.
Nepochybujeme o tom, že šéf Audi pravé důvody minulých i budoucích změn zná, jen je veřejně nepřiznává. Je to trochu pokrytecké, uvážíme-li ale, kolik jeho kolegů ve svých funkcích skončilo poté, co se jakkoli ohrazovali proti „nové pravdě”, vlastně se ani nedivíme.
Vůdce Audi navíc potvrdil, že se ještě letos dočkáme plug-in hybridní verze modelu A6, která odstartuje svojí pouť v Číně a bude se k nám z Asie postupně přibližovat. S plug-in hybridem se údajně počítá také v příští generaci mastodontské Q7 a budoucnost nevymítá ani hybridní A7 Sportback či vlajkovou loď A8, kterou bude majitel připojovat doma do elektrické zásuvky. Budoucnost zkrátka není pro „petrolheady“ nikterak povzbudivá, ale realita je bohužel taková. Audi koneckonců zábava za volantem, až na světlé výjimky, nikdy nedfeinovala.
Fotogalerie Audi A1 Sportback
Audi A1 s tříválcem bude v současnosti prvním modelem značky (v minulosti ho měla A2), který přijde s něčím menším než je čtyřválec
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva