ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s

Italská placka se nově pyšní vyšší světlou výškou, předními a zadními světly či zpátečkou. Pod kapotou nabízí 1,4litrový motor naladěný na 235 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s

24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská placka se nově pyšní vyšší světlou výškou, předními a zadními světly či zpátečkou. Pod kapotou nabízí 1,4litrový motor naladěný na 235 koní.

O znovuzrozené italské automobilce ATS (Automobili Turismo Sport) jsme vždy hovořili s jistými pochybnostmi, zvláště poté, co firma získala práva na užívání jména De Tomaso. Jak se ovšem nově zdá, možná bychom šéfovi značky Gianlucovi Gregisovi a jeho týmu měli více věřit. Poté, co ATS v prvé půli letošního roku pustilo do prodeje vylepšené závodní provedení, přichází aktuálně se silničním modelem Sport 490 Stradale.

Novinka ve srovnání se závoďákem dostala přepracovanou přední i zadní část karoserie, kde nyní najdeme světlomety Hella. Mimo to narostla světlá výška a v rámci mechaniky dorazil i samosvorný diferenciál, zpátečka nebo ruční brzda. Kromě toho byl trochu zkultivován interiér, prvky jako audio systém či klimatizaci v něm však i nadále nehledejte. Řeč je hlavně o lepším polstrování sportovních sedadel.

Ačkoliv Gregis naznačuje, že silniční verze nyní může zaujmout i méně zkušené jezdce, v rámci hnacího ústrojí neevidujeme oproti závoďáku tolik rozdílů. Stále tu totiž máme 1,4litrový přeplňovaný motor, který produkuje 235 koní. Rozpohybovat přitom musí jen o 35 kilo vyšší hmotnost (ta narostla na 500 kg), pročež sprint na stovku zabere jen 3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 230 km/h.

Standardem jsou 15palcová kola Braid se semi-slicky Avon CR500, zatímco v rámci příplatkové výbavy můžete sáhnout po tlumičích TTX Öhlins, brzdách Tarox 280 nebo hřebenovém řízení s 2,2 otáčkami od dorazu k dorazu. Nebo také po polepech v ikonickém designu Martini, jak nám dokazuje vůz na fotografiích.

Tento exemplář přitom míří do Velké Británie, kde značka ATS získala nového distributora. Prodeje se tak evidentně začínají rozjíždět. Italové navíc dodávají, že do zemí, kde zatím ještě nemají zastoupení, budou své modely dovážet individuálně a každému majiteli pomohou s přihlášením či homologací. Jsme na to zvědavi...


ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s - 1 - ATS Sport 490 Stradale 01ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s - 2 - ATS Sport 490 Stradale 02ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s - 3 - ATS Sport 490 Stradale 03ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s - 4 - ATS Sport 490 Stradale 04ATS Sport 490 Stradale: silniční verze ztloustla na 500 kg, stovku dá stále za 3 s - 5 - ATS Sport 490 Stradale 05
Silniční ATS Sport 490 Stradale nabízí 235 koní při hmotnosti 500 kg. Stovku tak zvládne za 3 sekundy a rozjede se až na 230 km/h

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.