Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000: konkurent Radicalu je v prodeji, silniční verze vyjde na 1,1 milionu
14.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S italskou plackou se již můžete projet, přičemž model Sport 1000 Street slibuje kombinaci výkonu přes 200 koní a hmotnosti okolo 500 kilogramů.
O reinkarnaci italské značky ATS (Automobili Turismo Sport) jsme se zmiňovali již na konci loňského roku, kdy firma poprvé prezentovala placku zvanou Sport 1000. Nyní jde konkurence britského Radicalu konečně do prodeje, přičemž objednat si ji můžete v závodní nebo silniční verzi. Počítejte však s výrazným cenovým rozdílem, neboť za okruhový model dáte 24 990 Eur (cca 650 000 Kč), zatímco verze schopná legálního provozu vyjde na 43 500 Eur (1 131 000 Kč).
Důvodem tohoto rozpětí ovšem není náročnost homologace a s tím plynoucí obálky určené úředníkům, nýbrž fakt, že ATS Sport 1000 Race v základní výbavě nemá motor (zákazníci si mohou vybrat mezi motocyklovými čtyřválci od Yamahy, Suzuki, Kawasaki, MV Augusty nebo Hondy), zatímco verze Street již počítá s pohonnou jednotkou naladěnou na více než 200 koní, kterou dodala Kawasaki Ninja.
Hmotnost tohoto modelu se přitom odhaduje na nějakých 500 kilogramů, standardní výbava pak v obou případech zahrnuje samosvorný diferenciál Quaife ATB, dvojité lichoběžníky nebo stavitelné tlumiče. Samozřejmostí jsou také přední a zadní stabilizátor, palivová nádrž s opatřením zabraňujícím explozi, přední crash box, deformovatelný sloupek řízení nebo šestibodové bezpečnostní pásy Sparco. To vše pak kryje plastová karoserie vážící pouhých 57 kilogramů, která může i v silniční verzi obsahovat okruhovou výbavu jako třeba enormní zadní křídlo.
o konkrétních údaje o dynamice či jiných podobných detailech se automobilka nezmiňuje, s více než 400 koňmi na tunu ale rozhodně nepůjde o pomalé auto. Je to větší hodnota než u většiny sporťáků s multimilionovými cenovkami a minimálně v nízkých rychlostech by tak ATS mělo být dosti konkurenceschopné.
Datum zahájení prodeje sice prozatím oznámeno nebylo, testovací jízdu si ovšem na stránkách společnosti ATS můžete domluvit již nyní. To je nakonec mnohem více než u dříve ohlášeného kupé 2500 GT, které sice má vlastní podrobnou brožuru, ale jehož vývoj ještě zdaleka neskončil.
Rozdíly mezi silniční a okruhovou verzí jsou již zvenčí patrné na první pohled. Ten zásadní se ale ukrývá v motorovém prostoru, kde model ATS Sport 1000 Street pohonnou jednotku má, zatímco u závodního provedení je třeba motocyklový čtyřválec dokoupit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva