Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000: konkurent Radicalu je v prodeji, silniční verze vyjde na 1,1 milionu
14.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S italskou plackou se již můžete projet, přičemž model Sport 1000 Street slibuje kombinaci výkonu přes 200 koní a hmotnosti okolo 500 kilogramů.
O reinkarnaci italské značky ATS (Automobili Turismo Sport) jsme se zmiňovali již na konci loňského roku, kdy firma poprvé prezentovala placku zvanou Sport 1000. Nyní jde konkurence britského Radicalu konečně do prodeje, přičemž objednat si ji můžete v závodní nebo silniční verzi. Počítejte však s výrazným cenovým rozdílem, neboť za okruhový model dáte 24 990 Eur (cca 650 000 Kč), zatímco verze schopná legálního provozu vyjde na 43 500 Eur (1 131 000 Kč).
Důvodem tohoto rozpětí ovšem není náročnost homologace a s tím plynoucí obálky určené úředníkům, nýbrž fakt, že ATS Sport 1000 Race v základní výbavě nemá motor (zákazníci si mohou vybrat mezi motocyklovými čtyřválci od Yamahy, Suzuki, Kawasaki, MV Augusty nebo Hondy), zatímco verze Street již počítá s pohonnou jednotkou naladěnou na více než 200 koní, kterou dodala Kawasaki Ninja.
Hmotnost tohoto modelu se přitom odhaduje na nějakých 500 kilogramů, standardní výbava pak v obou případech zahrnuje samosvorný diferenciál Quaife ATB, dvojité lichoběžníky nebo stavitelné tlumiče. Samozřejmostí jsou také přední a zadní stabilizátor, palivová nádrž s opatřením zabraňujícím explozi, přední crash box, deformovatelný sloupek řízení nebo šestibodové bezpečnostní pásy Sparco. To vše pak kryje plastová karoserie vážící pouhých 57 kilogramů, která může i v silniční verzi obsahovat okruhovou výbavu jako třeba enormní zadní křídlo.
o konkrétních údaje o dynamice či jiných podobných detailech se automobilka nezmiňuje, s více než 400 koňmi na tunu ale rozhodně nepůjde o pomalé auto. Je to větší hodnota než u většiny sporťáků s multimilionovými cenovkami a minimálně v nízkých rychlostech by tak ATS mělo být dosti konkurenceschopné.
Datum zahájení prodeje sice prozatím oznámeno nebylo, testovací jízdu si ovšem na stránkách společnosti ATS můžete domluvit již nyní. To je nakonec mnohem více než u dříve ohlášeného kupé 2500 GT, které sice má vlastní podrobnou brožuru, ale jehož vývoj ještě zdaleka neskončil.
Rozdíly mezi silniční a okruhovou verzí jsou již zvenčí patrné na první pohled. Ten zásadní se ale ukrývá v motorovém prostoru, kde model ATS Sport 1000 Street pohonnou jednotku má, zatímco u závodního provedení je třeba motocyklový čtyřválec dokoupit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025 - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus