Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000 a Leggera: italské novinky čeká debut v Goodwoodu 2014
7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přítomnost okruhové placky Sport 1000 je jistá, prodej totiž začíná v květnu. Druhý model však existuje jen na ilustracích. Máme s ním opravdu počítat?
O znovuzrozené italské automobilce ATS (Automobili Turismo e Sport) jsme se naposledy zmiňovali loni v listopadu, kdy tato společnost odkoupila práva na značku De Tomaso. Od té doby jakoby informační pramen vyschl, to ovšem neznamená, že by Italové složili ruce v klín. Právě naopak usilovně připravovali svou expanzi na britský trh, který je pro existenci ATS zásadní. Nikde jinde se totiž tolik speciálů zaměřených na sportovní jízdu na okreskách či závodních okruzích neprodává.
Než se ovšem na vlastní modely ATS podíváme trochu podrobněji, jen dokončíme povídání o značce De Tomaso. Ta by totiž jako svou novodobou prvotinu měla přijít se znovuzrozeným kupé Pantera, jež jako své základy použije platformu supersportu ATS 2500 GT. V tom je ovšem jeden zásadní problém - daný model totiž existuje jen v počítači. Návrat značky De Tomaso na silnice je tak několikaletou záležitostí, přičemž je sporné, zda se tak skutečně stane.
Jisté jsou ovšem novinky navržené, vyvinuté a postavené přímo pod hlavičkou ATS. Tedy okruhová placka Sport 1000 a dvoumístné retro Leggera, které připomíná třeba Jaguar E-Type. Oba modely by se totiž měly bok po boku ukázat na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. To je ovšem v případě druhého jmenovaného vozu opět velmi sporná záležitost, neboť dosud se nám představil jen na ilustracích.
Ve srovnání s tím model Sport 1000 má takřka po testování, díky čemuž firma mohla ohlásit finální parametry. K dispozici přitom budou hned dvě pohonné jednotky - ta první z motocyklu Suzuki Hayabusa slibuje výkon 185 až 260 koní, přičemž kombinována bude se suchou hmotností 470 kg. Nabízet tak má lepší poměr koní na tunu než Bugatti Veyron.
V případě druhé verze se pak standardem stává čtyřválec 1,6 turbo z produkce GM, přičemž jeho výkon činí 210 koní. Hmotnost pak narostla na 550 kg, čímž lehčího zhoršení jistě doznala jízdní dynamika. Nic konkrétního však ATS neudává, počkat si tedy budeme muset do května, kdy má být zahájen prodej za ceny od 35 000 GBP (cca 1,15 mil. Kč).
Za tuto sumu přitom kromě zmíněné pohonné jednotky můžete počítat s příkladnou aerodynamikou, která má produkovat 1 150 kg přítlaku (zřejmě při dosažení maximálky, ta však není konkretizována). U silniční verze jsou pak standardem semi-slicky, s nimiž zvládnete boční přetížení až 3 g, okruhové slicky jsou na tom ještě o „géčko“ lépe.





ATS Sport 1000 je k mání v okruhové verzi s motory ze Suzuki Hayabusa, zatímco silniční provedení vsadilo na přeplňovaný čtyřválec 1,6 Turbo od GM
Model ATS Leggera se nám prozatím ukázal pouze na těchto ilustracích. Může být tedy jeho premiéra v Goodwoodu reálná?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva